تاجران در افغانستان اختطاف می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۵    ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ کد خبر: 172399 منبع: پرینت

یک عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گوید، در دو ماه گذشته ۱۳ تاجر و یا اعضای خانواده‌های شان اختطاف شده‌اند.
به گزارش شفقنا، خان‌جان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز افزایش موارد اختطاف تاجران در افغانستان را تأیید می‌کند و می‌گوید در دو ماه گذشته ۱۳ تاجر اختطاف شده‌اند.

الکوزی به رسانه‌ها گفت: دشمن تلاش می‌کند که یک سلسله ناامنی را ایجاد کند، تا تاجران را بترساند و آنان اختطاف شوند، در این اواخر ما ۱۳ رویداد را مشمول کابل در تمام افغانستان داشتیم.
وی می‌گوید که این افراد در ولایت‌های کابل، بلخ ، هرات و دیگر ولایت‌های شمالی اختطاف شده‌اند که به‌گفته او برخی از آنان آزاد شده و برخی دیگر هنوز هم نزد اختطافچیان هستند.
به‌گفته الکوزی، این افراد اکثراً داکتران، صرافان و تاجران دوا و موتر هستند که یا خود‌شان و یا هم اعضای خانواده‌های‌شان به ویژه کودکان‌شان اختطاف شده‌اند.
به‌گفته آقای الکوزی نهادهای امنیتی حکومت طالبان با آن‌ها تعهد کرده که برای تأمین امنیت تاجران تلاش می‌کنند.
وی ابراز نگرانی کرده می‌گوید، اگر این سلسله به همین گونه ادامه پیدا کند بیشتر تجار سرمایه‌های‌شان را به بیرون از کشور انتقال خواهند داد.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجران
اختطاف
نظرات بینندگان:

>>>   👨‍🎓👦👩‍🎓👈 به توجه خانجان الکوزی:
جناب خانجان شما گفته اید که: (دشمن تلاش) میکند که ....،
چرا واضح نمی گویید که (کدام دشمن ؟ ).....
دشمن خیالی و غیبی یا دشمن حضوری و فیزیکی!؟
تا بحال در جریان و بعد از ۱۳ رویداد اختطاف تاجران، چطور تا هنوز واضح و مشخص نگردیده که کدام گروه یا کدام افراد-قومی در پس پرده اختطاف دست داشته و دارند، و کیها اختطافچیان هستند!؟؟
آیا اختطافگران از مخلوق جن هستند یا بنی آدم!؟
چرا نمیگویی که اختطافچیان از گروه (پشتون-طلبان که تبار افغان/افغانیت یا کوچی های قوم من) هستند که چنین جنایت و فجایع را براه انداخته اند!!!
و چرا هویت قومی-تباری افراد اختطاف شده را روشن بیان نکرده و نمی کنید!؟؟؟

>>>   جناب خانجان يك حكومت تك قومي يك زبان دغه و پغه است هر روز طالبان در تلويزيون ها مصاحبه دارند الحمدالله ارامي است هيچ كدام گروه ديگر نيست كه در مقابل ما قرار داشته باشد وقتي ادم ها اختطاف ميشه كشته ميشه دزدي ميشه باز ميگويند دشمن ها نميگذارد ما ارامي باشد شما قوم كوچي و اوغان خود را براحت ميدهد افسوس به شما بي ننگ هاي دوران بس است تك قومي بس است قبيله پرستي به لحاظ خدا تباه ما كرديد تباه شود اين قوم اوغان بي ننگ پاكستاني

>>>   اختطافچیان سابق حالا شده اند تاجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است