فهرست دریافت‌کنندگان زمین دولتی در حکومت پیشین
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۴    ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ کد خبر: 172418 منبع: پرینت

فهرستی از دریافت‌کنندگان زمین دولتی در وزیر اکبرخان و شیرپور کابل که از سوی مسوولان حکومت پیشین توزیع شده بود، منتشر شده است.
به گزارش انترنشنال، در این فهرست ۲۵۹ نفره، نام‌های سرشناسی از چهره‌ها و مقام‌های دولتی پیشین دیده می‌شود که به امضای معاونان وقت ریيس‌جمهور، زمین گرفته‌اند؛ از جمله احمد مسعود، عبدالرشید دوستم، محمد محقق و حنیف اتمر.
مرجع منتشرکننده فهرست و هدف از افشای آن معلوم نیست.
بیشتر زمین‌ها در این دو منطقه گران‌قیمت پایتخت، به فرمان مارشال محمدقسیم فهیم و شمار کمتری به فرمان کریم خلیلی توزیع شده که هر دو معاونان وقت ریاست‌جمهوری بوده‌اند.
نام ریاست دولت هم در مواردی به عنوان صادرکننده فرمان توزیع زمین دیده می‌شود.
زمین‌های توزیع شده در این دو منطقه اعیانی و دیپلمات‌نشین کابل، از ۹۲۴ متر برای اعضای بالای فهرست شروع می‌شود تا ۳۷۵ متر در پایین فهرست.

بزرگترین عدد در برابر نام احمد مسعود نوشته شده که ۵۸۰۰ متر زمین و شامل ۶ نمره است. در ستون مقام یا وظیفه دولتی، در برابر نام آقای مسعود، پسر قهرمان ملی نوشته شده است.
نام‌های بسیاری از اعضای کابینه و مقام‌های دولتی در دوره حامد کرزی در فهرست دریافت‌کنندگان زمین در وزیر اکبرخان دیده می‌شود.
علی احمدجلالی (وزیر داخله)، محمد محقق (وزیر پلان)، عطامحمد نور (فرمانده قول‌اردوی ۷)، یونس قانونی (وزیر معارف)، عبدالرشید دوستم (معین وزارت دفاع)، مصطفی کاظمی (وزیر تجارت)، انوارالحق احدی (رییس بانک مرکزی)، محمد انور جگدلک (رئیس المپیک)، آیت‌الله میرحسن صادقی (مقام حزب وحدت)، فضل‌هادی شینواری (قاضی‌القضات)، حنیف اتمر (وزیر انکشاف دهات)، نورمحمد قرقین (وزیر کار)، حضرت علی (فرمانده جهادی)، سیدمخدوم رهین (وزیر اطلاعات و فرهنگ)، حبیبه سرابی (وزیر زنان)، شهرزاده مسعود (وزیر مشاور) و ده‌ها نام آشنای دیگر، در این فهرست دیده می‌شوند.

در کنار این مقام‌ها، نام شماری از چهره‌های رسانه‌ای و روزنامه‌نگاران هم در فهرست دریافت‌کنندگان زمین دولتی دیده می‌شود.
تاکنون این افراد در برابر نشر این لیست واکنش نشان نداده اند.


فهرست دریافت‌کنندگان زمین دولتی

فهرست دریافت‌کنندگان زمین دولتی

فهرست دریافت‌کنندگان زمین دولتی

فهرست دریافت‌کنندگان زمین دولتی

فهرست دریافت‌کنندگان زمین دولتی

فهرست دریافت‌کنندگان زمین دولتی

فهرست دریافت‌کنندگان زمین دولتی

فهرست دریافت‌کنندگان زمین دولتی

فهرست دریافت‌کنندگان زمین دولتی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زمین دولتی
حکومت پیشین
نظرات بینندگان:

>>>   طالب باید همه را پس بگیرد.

>>>   جالب است همه غداران و مفسدین این زمین ها را بدون اینکه مستحق باشند گرفته اند.
جالب دیگر اینکه ۸۰ فیصد افراد که زمین ها برایشان توزیع گردیده از پنجشیر و پروان اند چون چمچه خیرات به دست مارشالمفسد قرار داشت . اینها خود را مسلمان میدانستند در کجای این لست عدالت و مستحق دیده می شود .
خداوند بزرگ است و عجب صبری دارد و عجب جزا میدهد کجاست است مفسدین که درین قصر ها زنده گی کنند؟؟؟

>>>   کرزی در دوران حکومت خود،کار هایی را که غیر قانونی بود و یا سبب بدنامی در آینده میشد،بدوش معاونین خود محول میکرد تا آنها امضأ کنند و خود را از بدنامی مبرا کند.
منجمله موضوع فروش زمین کلوپ سپورتی که به سفارت امریکا فروخته شد و امضأ آن را بدوش معاون خویش احمد ضیأ مسعود داده بود.
رهبر یک کشور که کارهای غیر قانونی را توسط معاون اش به امضأ میرساند،در حقیقت مسؤلیت اول بدوش خود رهبر است.
معاونین اش نیز باید میدانستند که این کار ها غیر قانونی است،بنأ از امضأ آن باید خود داری میکردند.

>>>   صلاحیت معاون ریس جمهور تفویضی بود و مسول اول شخص کرزی است.
اگر پول زمین تادیه شده باشد مشکلی وجود ندارد.
در غیر آن زمین های هزاره ها به امر عبد رحمن به گونه غیر قانونی به پشتون ها توزیع شد و حال اگر زمین شیرپور مسترد میشود زمین هزاره جات هم مسترد شود.

>>>   یاد ببرک کارمل این رهبر واقعا پاک نفس زحمتکشان افغانستان........
چرا من این جمله را نوشتم ، بخاطر آنکه یکبار یکی لز برادرانش میخواستند قطعه زمینی در محوطه وزیر اکبر خان خریداری کنند ، البته برادرش میخواست از بانک رهنی و تعمیراتی قرضه گرفته و زمین را خریداری کند. موضوع خریداری زمین از برادر کلان ببرک کارمل پوشیده بود اما خبر درز کرد و موضوع به گوش ببرک کارمل رسید، انروز برای او سخت ترین روز بود. برادر را نزد خود خواست، دو اخطار برایش داد:
۱-اخراج از حزب
۲-قطع روابط فامیلی و در آخرین تحلیل ارجاع موضوع به سارنوالی ...
ببرک کارمل خودش زمین و خانه نداشت و هم نمیخواست که در شرایطی که او در قدرت است و فریاد وطنپرستی و مردم پرستی میزند ، اعضای فامیلش سوء استفاده از موقف نماید....برادر از اراده اش صرف نظر کرد ، از برادر کلان معذرت خواست و تا زمانیکه در افغانستان بودند خیال زمین و آپارتمان را نکردند.....

>>>   توزیع زمین توسط این اشخاص قانون اساسی را نیز نقض میکند!!

>>>   این مار شال پلاستیکی اغشته به فساد واقعا خیلی آلوده ازآن بود که آدم فکرش را می کرد. پاکستان در ایجاد بدبختی و پراکندگی کشور ما مقصر است، اما عامل اصلی آن این مفسدین اغشته بفساد داخلی است، مردم با فقر و ناداری دست و پنجه نرم می‌کردند، اما این کثافت ها به مکیدن خون آنها مشغول بودند. اخوانی ها هیچوقتی نسبت به مردم و کشور صداقت نداشته اند، دین برای آنها وسیله بوده است، نه هدف. جمعیتی ها، گلبیدین ها، کرزی و اشرف غني پلیدترین و مفسد ترین انسانهای این سرزمین اند. پستی ها و فساد گسترده جمیعتی ها و دیگر اخوانی ها زمینه رشد طالب و دیگر بدبختی های کشور و مردم ما را فراهم کردند. چهره های این غده های سرطانی فساد باید بیشتر رسوا گردند.
شمس تمنا

>>>   جناب شمس تمنا و جنابان دیگر!
مشکل در مارشالرفقید نبود بلکه مشکل در سیستم و نظام بود.
طراحان اصلی نظام کرزی و غنی عمدا" زمینه فساد بی حد و حصر را در نظام فراهم کردند تا در تطبیق نقشه های بعدی شان کمتر مشکل ببینند.
امریکا ملیارد ها پول را در افغانستان سرازیر کرد و مفسدین با عطش تمام آنرا نوش کردند امریکا نمیدانست که پول هایش کجا میرود؟؟؟
میدانست و خوب میدانست اما خودش همین را میخواست تا آنهاییکه در آینده توان بسیج مقاومتگران و ایستادگی در مقابل عروسک هایی چون طالب و داعش را دارند تا بی نهایت سنگین و غرق فساد شوند و در روز کارزار تمام توان خود را به خرچ دهند تا حد اقل خود و سرمایه های خود را نجات دهند و از خیر حکومت و مردم و مملکت بگذرند و دقیقا" همان شد.
طالبان هم با یک فورمول از قبل تجربه شده فرصت رسیدن به قدرت را یافته اند و آن فورمول تغیر موضع فشار آورنده و فشار گیرنده است.
تا دیروز طالبان از شش جهت به گونه پراگنده فشار وارد میکردند و نظام فاسد غنی را در موضع تدافعی و کسل کننده قرار داده بودند و حالا با تغیر موضع طالبان تبدیل به فشار گیرنده و دفاع کننده شده اند و نیرو های مقاومت تبدیل به فشار آورنده و این روند در نهایت طالب را از پا می اندازد.

>>>   دزدان جهادی و تکنوکراتها نکاتی پوش از پشتون تا تاجیک از هزاره تا ازبیک همه این ملک بیچاره را میراث پدری فکر کرده به حراج گذاشتند. اینها در سال 1992 تمام دارایی های منقول دولتی را به پاکستان فروختند و در چور آن حزب وحدت ، جمعیت اسلامی ، حزب اسلامی گلو و سیاف و شورای نظار چپاولگر حرفوی سهم هزار فیصده داشتند ...این دزدان بار دوم به کمک امریکا به قدرت آمدند و اینبار دارایی های غیر منقول را غارت کردند .
اینها حزبی ها را کمونیست و وطنفروش گفتند و تا هنوز هم یکتعداد که تا به حال عقل بر سر شان نیامده است به همان اتهامات خلاف حزبی ها چسپیده اند.مقصد اصلی من از ذکر تاریخ چهل سال قبل این است که اگر ما ادعای وطنفروشی و خیانت را بر کسی وارد می‌کنیم باید ثابت کنیم... سردار محمد یعقوب خان معاهده گندمک را امضا کرد ، شاه شجاع معاهده مثلث را با انگلیس و راجا رنجیت سنگ امضا کرد ، عبدالرحمن خان معاهده دیورند را ، با عقد ابن قرار داد ها عملا جغرافیای افغانستان قیچی شد و کشور منزوی و محاط به خشکه گردید که تا امروز پاکستان هر بار که بخواهد مال های تجار ما را ماه ها مانع عبور آن می‌شود ، شاهرگ ترانزیت بدست پاکستان است ، و بر اقتصاد ما تاثیرات عمیق دارد،
حالا از همین دوستان پرسیده می‌شود که حزبی ها چند انچ. از خاک این وطن را به کدام کشور فروخته اند ؟؟؟ آیا کدام قرارداد بین حزب دموکراتیک و شوروی وجود دارد که نمایانگر آن باشد که حزبی ها وطنفروش بودند,
حزبی ها نه تنها خاک ابن وطن را نفروختند بلکه برای حفاظت آن جان دادند و از آن حفاظت کردند ، وطنفروشان اصلی انهایی بودند که اتهام وطنفروشی را بر وطنپرستان میزدند و سنگ وطنپرستی و دین پرستی را به سینه میزدند آنها طی بیست و چهار سال حاکمیت ،ثابت کردند که برای چپاول ملت و مردم قسم خورده اند نه برای دفاع از خاک و پیشرفت و تعالی کشور.
فخر اهنگر

>>>   به نظر دهنده اول،طالب کدام ....است که پس بگیرد،اگه بگیرد هم باز بین طالبان خود تقسیم میکند،ای ساحه بیت المال است،که مربوط همه مردم افغانستان میشود،

>>>   کسی در بالا در مورد ببرک کارمل نوشت. باید اذعان داشت که جنایات نابخشودنی خلق و پرچم باعث شد که شیرازه اجتماعی و قانونمندی کشور نابود شودو اخوانی ها جان تازه بگیرند. اخوانی ها مانند مگس هایی بودند که به روی مرداري های خلق و پرچم نطفه گذاری کردند و رشد نمودند. رشد اخوان و طالب پس لرزه های درنده خویی و بربریت خلق و پرچم است. کارمل هم پرزه بزرگ از این ماشین کشتار بود. وگرنه مارشال پلاستیکی شلغم بیتی فهیم را کی می شناخت که از کیسه خلیفه به دزدان و کیسه برآن زمین های دولتی را ببخشد.
شمس تمنا

>>>   اگر به لیستها توجه گردد ، بیش‌ترین مالکان. از ولایت پنجشیر استند، به این معنی که شورای نظار زمینهای شیرپور و وزیر اکبر خان را چور انداخته بودند ، این مشت نمونه خروار از جنایات دوره کرزی غنی ، شورای نظار میباشد.
ایمل سینا

>>>   اگر امروز فرمان ملا هبت و ملا برادر و ملا حسن و امثالهم اعتبار دارد ، دیروز فرمان مارشال از اعتبار قانونی برخوردار بود.
برادر کرزی به تنهایی چند برابر شیر پور را در قندهار شهرک عینو مینه ساخته است.

>>>   هموطنان گرامی درود......
لیست نشر شده ، گوشه ای از افشای حیف و میل زمینههای دولتی توسط غاصبان میباشد.من به این لیست تقریبا با غور و دقت. نظر انداختم. از مجموع 259 نفر غاصب مندرج لیست نشر شده ، 75 غاصب از ولایت پنجشیر است...و ولایت پروان .اگر تعداد ی. که از ولایت پروان اند ولی اصلا پنجشیری اند به تعداد پنجشیری ها اضافه گردد ، در انصورت تعداد غاصبان پنجشیری به مراتب با لا تر از 75
نفر است....
عزیزان!!!!
وقتی شما بوظایف غاصبان توجه کنید اکثرا قوماندانان ، اعضای بلند رتبه دولت ، اعضای ولسی جرگه میباشد و بعضی از غاصبان حتی شغل خاص ندارند و آنها بنام شغل آزاد معرفی شده اند ....خوب افرادی که در پست های بلند دولتی کار میکردند راه دزدی و رشوه ستادی را هم بلد بودند لذا میتوانستند قیمت زمین‌ها را بپردازند اگر پرداخته باشند؟؟؟؟زیرا در کشور همه چیز لیلام بود....
ولی موضوع قابل تشویش این است که بعضی از این غاصبان کارمندان امنیت بودند. درآمد و معاشات دولتی یک کارمند چند بود ، تا جاییکه من معاشات و امتیازات اعضای خاد دوران نجیب الله را میدانم ، به اندازه ای بود که به مشکل گذاره میشد و اکثریت مطلق شان در خانه های گرایی زندگی داشتند.
خدمت دوستان عرض باید کرد که حقوق پنجشیری های زحمتکش و مجموع سمت شمال را همین گروه مافیایی نوش کرده اند و اکنون شب و روز
دهل مینوازند و جنگ‌های زبانی و قومی را دامن میزنند ،اصلا ستم قومی را همینها بالای قوم خود روا داشته اند . در بیست سال گذشته قوم حاکم بودند.
اکنون که طالبان آمده است به یکباره گی دست و پاچه شدند و باز همان کارت تاجیک و پشتون را بازی میکنند ، اینها اگر دلسوزانه نسبت به آرامی مجموع مردم افغانستان فکر میکردند ، بیست سال گذشته بهترین فرصت بود تا زمینه وحدت عملی مردم از تمام اقوام مساعد میگردید و اگر چنین میشد امروز نوبت طالب نمی آمد....،اما ابن دزدان برنامه های دگر فاشیستی در سر دارند تا آب را آلوده کرده ماهی بگیرند.و طالب هم اینرا بهانه قرار داده به سرکوب مردم بیچاره که هیچ ربطی به خیانت‌های آنها ندارند ،میپردازند.
حنظله

>>>   بسیار است املاک دولتی که از جانب حکومت ها تحت قانون به مردم در مقابل بیع و فروش شرعی و اصولی توزیع و فروششده است طبق پلان تعمیر های رهایشی و یا به خاطر کشت و تولید و کارگاه و فاریکه استفاده شده است . اما زمین شیرپور شیر چور است که در زمام داری آقای کرزی چور انداخته شده و یا از جانب اشخاص مسلط شده دوباره به شکل بازار سیاه فروش شده و یا .....
یکی از مامورین
سابق شاروالی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است