یونان حصار مرزی با ترکیه را گسترش می‌دهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۴:۰۷    ۱۴۰۱/۱۲/۳ کد خبر: 172493 منبع: پرینت

یونان حصار موجود در امتداد مرز با ترکیه را به ۳۵ کیلومتر گسترش می دهد. هزینه ساخت این حصار که ۱۰۰ میلیون یورو تخمین زده شده است که از بودجه داخلی یونان پرداخت می شود.
تاکیس تئودوریکاکوس وزیر حفاظت از شهروندان یونان روز یکشنبه به کانال خبری اسکای گفته است که هزینه این حصار حدود ۱۰۰ میلیون یورو تخمین زده شده است. قرار است پول آن از بودجه داخلی یونان تمویل شود.

اتحادیه اروپا نیز درخواست های مالی از آتن را برای ګسترش این حصار دریافت کرده است، اما گسترش حصار هنوز تایید نشده است. ساخت حصار جدید باید به قول تئودوریکاکوس در ظرف حدود ده ماه تمام شود.
آتن در سال های اخیر تقریباً ۳۷،۵ کیلومتر حصار فولادی در امتداد قسمت های کم عمق رودخانه مرزی «اوروس» ساخته است. به قول مقامات یونان این حصار قرار است از مهاجرت های غیر قانونی از ترکیه به یونان و از این طریق به اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

براساس اظهارات مقامات یونانی، گارد مرزی یونان در سال گذشته از ورود حدود ۲۵۶ هزار مهاجر از عبور از این رودخانه مرزی جلوگیری کرده است. همزمان ۱۳۰۰ قاچاقچی دستگیر شده اند.
سازمان های حقوق بشری آتن را متهم می کنند که در عقب راندن غیرقانونی مهاجران به ترکیه دست دارد و اتحادیه اروپا نیز این برخورد یونان را در سکوت تحمل می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یونان ترکیه
حصار مرزی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است