هیلی: اگر رییس جمهور شوم به پاکستان پول نمیدهم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ کد خبر: 172570 منبع: پرینت

نیکی هیلی، والی پیشین ایالت کارولینای جنوبی و سفیر پیشین ایالات متحده که تلاش دارد به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا راه یابد به تازگی گفته است که اگر رییس جمهور شد، به «دشمنان ایالات متحده» پول نخواهد داد.
او که تلاش دارد نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری را کسب کند در صفحهٔ تویترش‌ نگاشته است که «پاکستان در جیب چین است» و تمامی کمک‌ها با این کشور باید قطع شود.
هیلی در اشاره به کمک‌های ایالات متحده گفته است که «دشمنان ما» حق ندارند به پول مالیه دهندگان دسترسی یابند.

نیکی هیلی در صحبت با فاکس‌نیوز گفته است: شما (حکومت امریکا) دو میلیارد دالر به پاکستان می‌دهید؛ کشوری که به تروریست‌ها پناه می‌دهد و تلاش می‌کند سربازان ما را بکشد.
هفتهٔ گذشته در یک مقاله نیویارک پوست، هیلی دیدگاهش را در مورد کمک‌های ایالات متحده به پاکستان، چین، بلاروس، چین، کیوبا و عراق نوشته و بر آن شدیداً انتقاد کرد.
هیلی نگاشته است که ادارهٔ بایدن، کمک‌های نظامی به پاکستان را از سرگرفته است، با وجود آنکه این کشور لانهٔ ده‌ها سازمان دهشت افگنی است و حکومت آن عمیقاً در چنگ چین قرار دارد.
او همچنان گفته است که ایالات متحده نمی‌تواند ماشین پول برای کشورهایی باشد که شعار آنان مرگ بر امریکا است.
نیکی هیلی همچنان گفته است که کمک‌ها با کشورهایی که مخالف امریکا هستند باید قطع شود.

با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، رقبای سیاسی رییس جمهوری بر حال تلاش می‌کنند بر سیاست‌ها و بر نامه‌های او انتقاد کنند.
پاکستان که متحد عمدهٔ غیرناتو امریکا است، ۲۰ سال پیش به نیروهای متحد ایالات متحده اجازه داد تا با استفاده از هوا و خاک این کشور علیه گروه طالبان اقدام کند؛ عملیاتی که در پی آن رژیم طالبان سقوط کرد.
اما حکومت پیشین افغانستان همواره پاکستان را به پناه دادن به طالبان و سایر گروه‌های دهشت افگنی متهم می‌کرد، اتهامی که پاکستان آنرا همواره رد کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیکی هیلی
ریاست جمهوری
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است