نظام آموزشی افغانستان مطابق نصاب تعلیمی پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۲    ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ کد خبر: 172634 منبع: پرینت

به تازگی ویدیویی از قلندر عباد، وزیر صحت‌عامه طالبان منتشر شده که در آن می‌گوید که این گروه نظام آموزشی افغانستان به ویژه رشته طب را بر اساس قوانین (نصاب تعلیمی) پاکستان تغییر می‌دهد.
قلندر عباد به مقامات پاکستان به زبان اردو می‌گوید «به خاطری که همه تمرکز ما پاکستان است.»

به گزارش انترنشنال، این ویدیو که زمان ثبت آن مشخص نیست، به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. شماری از کاربران، از وزیر صحت‌عامه طالبان به خاطر اظهارتش مبنی بر تغییر نظام آموزشی افغانستان طبق قوانین آموزشی پاکستان انتقاد کردند.

در محل این دیدار و در عقب صندلی قلندر عباد، عکس محمدعلی جناح و پرچم پاکستان دیده می‌شود.
این مقام طالبان در این ویدیو می‌گوید به جای اینکه دانشجویان افغانستان برای تحصیل به پاکستان بیایند بهتر است شاخه‌های این رشته (طب) به افغانستان منتقل شود.

وزیر صحت‌عامه طالبان در حالی از تغییر نظام آموزشی افغانستان طبق قوانین پاکستان سخن می‌گوید که اخیراً تحریک طالبان پاکستان سخنان منسوب به رهبر طالبان افغانستان را نشر کرد. ملا هبت‌الله آخندزاده در این نوار صوتی می‌گوید «قوانین پاکستان غیراسلامی» است.

ملا هبت‌الله آخندزاده در این نوار صوتی تاکید می‌کند که «حالا در پاکستان قانون انگلیس» حاکم است که توسط قضات تصویب شده که غیراسلامی و غیرشرعی است.

قلندر عباد در ماه‌های ثور و عقرب سال جاری به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان سفر کرد. او در این سفر با شماری از مقامات پاکستان از جمله صادق خان، نماینده پیشین پاکستان برای افغانستان و مسئولان بنياد شفاخانه بین‌المللی شفا دیدار کرد.

آن زمان، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان از دیدار با وزیر صحت طالبان خبر داد و گفت که دانشگاه طبی خیبر پیشاور، دانشکده‌های طبی در افغانستان ایجاد خواهد کرد تا به این کشور کمک کند. صادق خان گفته بود این دانشگاه تاکنون صدها پزشک افغان را آموزش داده است.

وزارت صحت‌عامه طالبان در ماه ثور در خبرنامه گفت که قلندر عباد با مسوولان شفاخانه شفا توافق کرده که نمایندگی‌های این شفاخانه در کابل و تمام زون‌های افغانستان ایجاد شود و کارکنان صحی افغانستان را در بخش آموزش همکاری کند.

کد (3)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظام آموزشی افغانستان
نصاب تعلیمی پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   ....بر غنی دزد وفراری
این همه از دست غنی است
احمد

>>>   کابل صوبه پنجم پاکستان است ، و این عیان است چه حاجت به بیان است.

>>>   چیزی که به نظام آموزشی طب ارتباط میگیرد،در تمام دنیا یک سان است.
ساختمان بدن انسان را همراه با فعالیت آن مطالعه میکنند. انواع مختلف امراض و دلایل آن را و عوامل و آثار آن را مطالعه میکنند و تشخیص آن را مطالعه میکنند و تداوی آن را مطالعه میکنند و دوا های مورد نیاز و مقدار استفاده آن را برای مریضان مطالعه میکنند و همچنان متود های جلوگیری از امراض را مطالعه میکنند.
چیزی که ارتباط به گفتار ملا هیبت الله در مورد پاکستان است. این گفتار زمانی بود که پاکستان نظر به امر امریکا،طالبان را وادار به مذاکرات با دولت اشرف غنی در پاکستان کرده بود و نمیخواست با دولت اشرف غنی دولت مشترک تشکیل کند.

>>>   از اول هم معلوم دار بود این گروهک طالبان کمر به نابودی فرهنگ اصیل برمبنای زبان پارسی بسته است. بادرانشان از پاکستان رسم وراه کوچی گری وتفکر پنجابی را توصیه کرده اند. مگر هنوز باورتان نشده که افغانستان صوبه پنجم چرکستان است؟ فریب جنگ صوری میان مرزبانان دو کشور را نخورید. طالبان فرزندان معنوی این کشور جعلی ساخته شده توسط روباه پیر استند و برابر ارباب خود سرتسلیمی ورضایت دارند.

>>>   اگر طبیب پاکستانی بتواند فشار خون را درست و صحیح اندازه بگیرد من از پوهنتون پاکستان تشکری می کنم.

>>>   اگر ایران فکری نکنه و به بهانه های مختلف او نارو به خودش نگیره و به طرف خودش نکشه به قول آقای قمی توسط حتی امریکا هم مصادره میشن چه برسه به پاکستان که همه جور با افغانستان یکیه

>>>   چانس ارتقاوپیشرفت صفراست.زیرامملکت که:
۱- رهبران ملا مصیبت اله خاین زاده
۲-فیلسوف ان صدیق افغان
۳-ستاره فلم ان سلیم شاهین
۴- طنزنویش مخلص تان
باشد، ره بجایی نمیبرد.
عاقل

>>>   برای قلندر عباد صحبت به اردو راحت تر از صحبت به پشتو است.
اینها از قبل سر خم پنجابی ها هستند.

>>>   اخرین فرمان حمارت شیطانی.
(زنان ودختران اعتبارازاول حمل ۱۴۰۲ هجری شمسی تااطلاع ثانی اجازه خوردن ونوشیدن ندارند)
امیرالشیاطین ملا خبیث اله خاین زاده غضب ا له تعالی
شهیرالدین شاعر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است