شرم تان باد جنرالان بی غیرت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۴۰۲/۱/۸ کد خبر: 172740 منبع: پرینت

شرم تان باد جنرالان بی غیرت و ستون پنجمی های که هیچ یک تان بر اساس ضوابط و لیاقت به رتب جنرالی و مقامات مهم دست نیافتید و اکثرا فساد و غفلت جز ویژگی تان بود. و این شما جنرالان بی غیرت بودید که به سوگند خود خیانت کردید. و روی تعلقات ارتجاعی و ضد ملی به جای دفاع از نظام و ارزش ها، وطن و همه چیز را تحویل گروه متحجر و متعصب قرون وسطایی دادید و حالا به روی دستان کلان های شان سر پائین افتاده دو خم ميشويد. شرم تان باد، مرگ برای تان شرف داشت از این بی غیرتی تان و تعظیم بر قاتلان، ده ها هزار سربازان تحت امر شما ریاکاران دروغگوی و مردم فریب جان شیرین خود را در مقابل همین تروریستان از دست دادند. و حالا شما برای شان تعظیم میکنید و خود را روی دست شان می‌ اندازید. و بی شرمانه از آنها توصیف میکنید. شما در مقابل مردم افغانستان چطور سر خود را بلند میکنید؟
از اول اگر وطن ما ارتش، پولیس و استخبارات خوب میداشت چنین تباه و ویران نمیشد.
در حلقه کارزار جان دادن
بهتر که گریختن به نامردی
خلاف شرط یاران است سعدی
که برگردند به روز تیرباران
چه خوش باشد سری در پای یاری
به اخلاص و ارادت جان سپاران
دیدی که وفا به جا نیاوردی
رفتی و خلاف دوستی کردی
" سعدی علیه الرحمه"
" و این متن جالب کاپی از آقای ملک ستیز در زمینه "
استالین در پهلوی آن‌که سیاست‌مدار ظالم و خشنی بود، نظامی و رهبر سیاسی بسیار هوشمند و مقتدر نیز بود. کم‌تر روزنامه‌نگاری جسارت می‌کرد که با وی مصاحبه انجام دهد. در جریان جنگ دوم جهانی در سال ۱۹۴۲ مصاحبه‌یی با تلویزیون پراگ انجام داد. ژورنالیست چکی که استالین‌شناس هم بود به گونه‌ی زیرکانه از وی پرسید، آیا جنگی را تصور می‌کنید که رهبری محکم و مضبوط داشته ولی شکست بخورد. استالین در پاسخ گفت. بلی، کلید جنگ‌ها بدست جنرالان است. هر وقتی جنرال خاین و دشمن‌یار برآمدند، جنگ را شکست‌خورده محاسبه کنید.
روز پیش در رسانه ها قطاری از جنرالان دوره جمهوریت را دیدم که با قیافه‌ها و لقای تالبانی، حتی بیش‌تر از آن، برای دست‌بوسی وزیر دفاع تالبان و سپس معاون سیاسی رییس‌الوزرا صف کشیده بودند. جالب این‌که این جنرالان قهرمان شمشیری را که نشانه‌یی از شهامت، غیرت و پایمردی شان است به معاون رییس‌الوزرا هدیه دادند.
حالا آن رییس‌جمهور نازدانه که در ابوظبی نشسته و به مناسبت نوروز اعلامیه پخش می‌کند و در هر سخن‌رانی‌اش به عنوان سرقوماندان اعلی فخر فروشی می‌کرد، چه احساسی به مردم می‌دهد؟ تصور کنید آن جوان بی‌تجربه را که دستار کلان را بر سر می‌بست و در مرز پاکستان از قوای مسلح ۳۵۰ هزار نفری سخن می‌گفت و حالا در ویلایی در لندن نشسته، چه تصویری در ذهن مردم باقی می‌گذارد؟ حالا به آن وزیر دفاع که خود را مجاهد بی‌همتا می‌دانست و خود در یکی از کشور های خلوت، لم زده است چه تصویری از لباس و افتخار ارتش در ذهن جامعه به بار می‌گذارد؟
و به این جنرالان بی‌ثبات و بی‌هویت ببیند که چگونه در برابر دشمنی که خون هزاران سرباز و هم‌سنگر شان‌را به زمین ریخت، سر فرود آورده‌اند. به این چهره ها توجه کنید که چگونه همین‌اکنون سربازان فقیر دوره جنرالی شان‌را از مسیر راه ها پایین می‌کنند و به نحو وحشتناکی سلاخی می‌کنند. من نمی‌دانم اینان چگونه بر زن و فرزند خود به عنوان یک جنرال نگاه می‌کنند؟
آیا همین زندگی ذلیل خوشایند‌تر از یک مرگ پرافتخار است؟ آیا هر امتیازی که از قاتلان تان می‌گیرید، از گلوی پُندیده‌ی شما خواهد گذشت، وقتی هزاران پیوه سرباز ِشهید دست به گدایی می‌زنند.
به‌یاد داشته باشید، جنرال یک نظام یعنی سپر یک سیستم است که باید اولین قربانی در دفاع از ارزش‌های آن باشد، نه آخرین بازماندگان بُزدل آن که برای گدایی، ناموس خود را که نشان قدرت بر پیشانی و فخر آن را که نشان عزت بر شانه های تان قطار شده بود در برابر دشمن به حراج گذارید.

محمدنعیم غیور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شرم تان باد
جنرالان بی غیرت
نظرات بینندگان:

>>>   یاد من می آید که زمانی که داود خان بر عیله ظاهر شاه کودتا کرد،جنرالان ظاهرشاه تا آخرین قطره خون خویش بر علیه کودتاچیان دارد خان جنگیدند.
وقتی که کودتا با انقلاب ثور شد،جنرالان دارد خان تا آخرین قطره خون خود بر علیه انقلابیون یا کودتاگران جنگیدند.
وقتی که داکتر نجیب برضد کارمل کودتا کرد،جنرالان کارمل بر ضد داکتر نجیب جنگیدند،وقتی که مجاهدین یا اشرار به کابل آمدند،جنرالان نجیب بر علیه آنها جنگیدند و همینطور وقتی که طالبان به کابل آمدند،احمد شاه مسعود و ربانی فرار را بر قرار ترجیح ندادند و وقتی که امریکایی ها آمدند،طالبان فرار را بر قرار ترجیح ندادند و حالا که طالبان آمدند،امریکایی ها فرار را برقرار ترجیح ندادند.
بنأ نه قوای داخلی و نه هم قوای خارجی،هیچکدام شان جنگ نکردند و از خود دلیل داشت.
دلیل اش این بود که یا زور شان نرسید و فرار کردود و یا هم توسط توطئه و دسیسه،یک رژیم با ارژیم دیگر تعویض شده است.

>>>   تلویزیون پراگ در جنگ دوم جهانی؟

>>>   خوب تو بخوانش رادیو پراگ ،
مغز کلام را بگیر
وقت به پوست کم گذار

>>>   کسی میداند که این جنرال های بی غیرت کی ها هستند و پدر و مادرشان کی ها است.
جنرالی که شمشی خود را تسلیم کند حاضر به به دلالی هم است.

>>>   جنرالان بی غیرت!!!!!!
وقتی شمشیر تانرا تسلیم کردید از ناموس تان با چه دفاع میکنید.
به یاد داشته باشید که روز حساب آمدنی است و همه امتیازاتی که از جمهوریت به دست آودید و در نهایت نظام را به دشمن فروختید همه را ملت از شما پس میگیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است