چین: امریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۳    ۱۴۰۲/۱/۹ کد خبر: 172742 منبع: پرینت

دفتر اطلاعات شورای دولتی چین در «گزارش نقض حقوق بشر ایالات متحده در سال ۲۰۲۲» اعلام کرد که واشنگتن یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در کشورهای سراسر جهان است.
تارنمای خبری تِلِسور گزارش داد : امریکا تاکنون علیه بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کوبا از سال ۱۹۶۲، ایران از سال ۱۹۷۹، سوریه از سال ۲۰۱۱ و افغانستان در سال‌های اخیر دست به تحریم‌های یکجانبه زده است.

این گزارش با نام بردن از امریکا به عنوان پرکارترین مجری تحریم‌های یکجانبه در جهان، تاکید کرد: ایالات متحده سیاست قدرت را در جامعه بین‌المللی دنبال می‌کند، مکرراً از زور استفاده می‌کند، جنگ‌های نیابتی به راه می‌اندازد و تبدیل به یک خرابکار صلح جهانی شده است.
این گزارش می‌افزاید: بر اساس پروژه هزینه‌های جنگ که دانشگاه براون واقع در ایالت «پراویدنس» امریکا انجام آن را برعهده داشت، واشنگتن در پوشش فعالیت‌های ضد تروریسم، تا امروز حدود ۹۲۹ هزار نفر را کشته و ۳۸ میلیون نفر دیگر را در ۸۵ کشور دنیا آواره کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است: بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، پنتاگون ۲۳ جنگ نیابتی را در منطقه خاورمیانه و قاره‌های آسیا و اقیانوسیه تحت برنامه‌ای به نام «۱۲۷e» راه‌اندازی کرده است.
تحت این برنامه، نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده مجاز به آموزش نیروهای نیابتی برای انجام مأموریت‌های امریکا در خارج از این کشور هستند.
این گزارش در ادامه به نقض جدی حقوق مهاجران توسط ایالات متحده پرداخته و این رویه دولت امریکا را محکوم کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است