از قرارداد سیصد میلیون دالری اجمل احمدی باخبر شوید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۴۰۲/۲/۱۴ کد خبر: 172985 منبع: پرینت

اجمل احمدي قدرتمند ترين لبناني كه از اعتبار زياد بخاطر. مديريت اداره مالي دولت غني برخوردار و علي الرغم راي عدم اعتماد پارلمان، موصوف به فرمايش غني تاآخرين روز فرارش از ارگ به اين سمت ادامه داد، كه دوام كاروي نقض خشن و بيشرمانه قانون اساسي بود.
اتهامات زيادي عليه اين عنصر فرمايشي مانند، خروج غيرقانوني پول از بانك هاي كشور، رشوه، پول شویي و مشاركت در جرايم سازمان يافته فراملي و غيره وارد است كه اينك جديدترين مورد آن به شرح اتي درسانه ها منتشرگرديده است.

فارسی تایمز به اسنادی دست یافته که نشان می دهد اجمل احمدی رییس سابق بانک مرکزی دولت پیشین و از چهره های بسیار نزدیک به محمد اشرف غنی یکسال پس از سقوط، تنها درکشور فلیپین سه صد میلیون دالر سرمایه گذاری کرده است. بر اساس این اسناد آقای اجمل احمدی سندی را در لندن به وسیله وکیل رسمی خود آقای احمد فایستین به صورت رسمی امضا کرده است که مبلغ سیصد میلیون دالر را به حساب یک شرکت بزرگ سرمایه گذاری نفتی در فیلپین انتقال دهد و همچنان براساس این سرمایه گذاری آقای اجمل احمدی خود و خانواده اش می بایست شهروندی فلیپین را نیز دریافت کنند. این سند میان اجمل احمدی و اسماعیل مولانا رییس شرکت EMGVCI که شرکت بزرگی در زمینه نفت و گاز در سطح جهانی است، منعقد شده است. این سرمایه گذاری در جزیره ای بنام منداناو در فیلپین صورت گرفته، جایی که گفته می شود دست کم سه تریلیون دالر منابع طبیعی دارد.

در معرفی این شرکت آمده است که با ریاست آقای مولانا این شرکت سرمایه گذاری گسترده ای در عرصه نفت و گاز در خاورمیانه از جمله سرمایه گذاری مشترک با بن لادن گروپ نیز دارد. براساس یکی از اسناد آقای اجمل احمدی به این شرکت سند داده است که مبلغ سیصد میلیون دالر بنام آقای اسماعیل مولانا منتقل شود و در جهت سرمایه گذاری مشترک بلا فاصله استفاده شود. در سند قرار داد که رسمی است و در دوازده سپتامبر 2022 منعقد شده است، آقای اجمل احمدی سوگند خورده و امضا کرده است تا این وجه را به منظور سرمایه گذاری در فیلپین منتقل کند. براساس این سند آقای احمدی به گیرنده وجه، آقای اسماعیل مولانا اختیار تام داده است تا این سرمایه را آن گونه که می خواهد برداشت کند.

در قرار داد میان آقای احمدی و این شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز آمده است که بر اساس این وکالتنامه قانونی آقای احمدی به آقای اسماعیل مولانا وجه سیصد میلیون دالری و تمامی حقوق و امتیازات آن منتقل می شود و مبلغ انتقالی فورا لازم الاجرا بوده و غیر قابل فسخ می باشد. این سند که در لندن به امضای وکیل آقای اجمل احمدی رسیده، تاریخ این قرارداد سیصد میلیون دالری آقای اجمل احمدی یک سال پس از سقوط دولت افغانستان به رهبری محمد اشرف غنی رییس جمهور فراری کشور را نشان می دهد.

به تاریخ 7 نوامبر سال 2020 اما یما سیاوش مشاور رسانه ای بانک مرکزی افغانستان در نتیجه انفجار 2 کیلوگرام ماده انفجاری درجه نظامی RDX تعبیه شده در موتر دولتی که برای انتقال وی از خانه به دفتر تنظیم شده بود جان داد، که انفجار اندکی بعد از سوار شدن وی به موتر به گونه ریموت کنترلی صورت گرفت. پدر یما سیاوش که اکنون دادخواست خود را به دادگاه بین المللی ارایه کرده است از جمله آقای اجمل احمدی رییس وقت بانک مرکزی افغانستان را متهم می کند که در ترور سازمان یافته پسر روزنامه نگار و مشهورش دست داشته است. آقای داود سیاوش به تازه گی اعلام کرده است که به دلیل تسلط رییس جمهور فراری محمد اشرف غنی و نازدانه تیم او آقای اجمل احمدی بر افغانستان و از جمله ریاست بانک مرکزی دادخواست او در مورد ترور فرزندش طی مراحل نشده و اکنون او این دادخواست را به دادگاه بین المللی برده است. آقای سیاوش مدعی است که فرزندش یما سیاوش که در آن زمان مشاور رسانه ای بانک مرکزی تحت ریاست آقای اجمل احمدی بود، از راز هایی در انتقال وجوه نقدی توسط آقای اجمل احمدی باخبر شده بود و به همین دلیل خواستار ارزیابی دوربین های مدار بسته بانک مرکزی افغانستان شده بود. با این وجود پرونده ترور آقای یما سیاوش به موج ترور طالبان در آن سال ربط داده شده و هیچ مرجعی به دادخواست آقای داود سیاوش پدر او پاسخی نداد.

آقای اجمل احمدی که ریاست بانک مرکزی افغانستان را در زمان آقای غنی رییس جمهور فراری به فرمان خاص او برعهده داشت از چهره های جنجالی حکومت او بود. انتصاب او به پست های مهم مالی از جمله وزارت تجارت و بانک مرکزی درهمان زمان شایبه شراکت آقای غنی رییس جمهور فراری را در انتقال بیت المال به خارج ایجاد کرده بود. آقای احمدی که در زمان تصدی این سمت ها بارها مورد اعتراض کارکنان دولتی قرار گرفت. او زبان های فارسی و پشتو را نمی دانست و در اینکه واقعا شهروند افغانستان باشد، شک وجود داشت. با همه ی اینها آقای رییس جمهور فراری او را در سمت های مهم مالی مانند بانک مرکزی افغانستان حفظ کرد. او با دختر آقای حشمت غنی احمدزی برادر رییس جمهور فراری محمد اشرف غنی احمدزی ازدواج کرده است و عروسی شان در یکی از هوتل های فوق لاکچری در منطقه اعیان نشین جمیرا در دبی امارات متحده برگزار شده است.
در اوایل سقوط این حکومت موسوم به جمهوریت سه نفره خبری در فضای مجازی منتشر شد که براساس آن آقای اجمل احمدی هوتلی به ارزش یکصد میلیون دالر خریداری کرده است که بعدا این خبر رد شد.

عبدالاحمد فیض
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اجمل آحمدی
قرارداد دالری
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان هم عجیب کشور و مردمی دارد!!!!
انهاییکه وطنپرست ، مردم دوست و صادق بودند ، تکفیر شدند ، مهر وطن فروشی به پیشانی شان زده شد، نیست و نابود شدند و تا امروز هم از نیش قلم یک عده پژوهش گر ان فرمایشی و نامنها د آرام و قرار ندارند تا کنون مقالات و کتابهای زهر اگین ، علیه این وطنپرستان تحریر میکنند ، مصاحبه با شبکه های تلویزیونی میکنند تا که با تخریب وطنپرستان واقعی بتوانند جنایات خود را کتمان کنند.. اما برعکس آنچه دزد و راهزن بود در این کشور حکومت کرد ، آنچه دل شان خواست انجام دادند، ملک را به فقر و بیچاره گی مواجهه ساختند، هزاران زن جوان را به فحشا کشاندند ، خواب‌های شیرین هزاران کودک معصوم را برای آنکه نقل مجالس شبانه ای شان باشد ،برباد کردند .همینها کسانی بودند که یا خود شان یا پدران شان علیه نهضت و ملت سازی قرار گرفتند پدران شان یا خود شان زمانی رهزن ، اشرار قطاع الطریق بودند و بعد از آن با بنام مجاهد و وطنپرست ، سینه چاک کرده قدرت را با خیرات ناتو گرفتند و با خیال راحت دو دهه حکومت کردند اینها همان افراد یا بقایای همان افرادی اند که اسلام را بهانه ساخته ،خود را بدامن امریکا انذختند ، از کفار تمنای حفظ اسلام را نمودند !!!! همینها یکبار در مرحله نخست جمهوری اسلامی 1992-1996 شهر کابل را به خاک یکسان کردند و مرحله ای دوم جمهوری اسلامی افغانستان همراه بود با سریال از دزدان تکنوکرات. غربی و امریکایی ،اینها هم افرادی بودند که یا پدران شان یا خود شان. طی سال‌های مهاجرت ، سر از یخن ناتور در آورده بودند امریکا را تشویق میکردند تا هر چه بیش‌تر سلاحهای کشنده برای تخریب افغانستان بدست دزدان بنام مجاهد بسپارد تا اسلام محفوظ بماند !!!.در دور دوم جمهوری اسلامی افغانستان ، این تکنوکراتها یکجا با همین افراد و اشخاص عقب گرا دست بدست هم دادند و کشور را لیلام کردند.بنام دموکراسی اقتصاد بار آزاد را با شیوه ای افراطی آن وارد ساختند اینها مثل حفیظ الله امین که میخواست سوسیالیزم را در افغانستان در پنج سال بسازد ، میخواستند با برباد کردن اقتصاد چند بعدی افغانستان پروسه گذار به سرمایداری زا سرعت بخشند.هزاران مامور دولت به اردوی بیکاران پیوستند. تحصیلات و صحت که دو رکن اساسی در جامعه است و باید دولت با بهترین امکانات خدمات را در هر دو عرصه به شهروندان رایگان انجام دهد برعکس این دو رکن اساسی را خصوصی ساختند و بر عکس کیفیت موسسات صحی و تعلیمی دولتی به صفر تقرب کرد.اینها خوردند غارت کردند و بعدا وقت فرار آمادگی کامل برای فلج کردن اردوی سیصد هزار نفری گرفتند ، به هر قوماندان فرقه امر عقب نشینی دادند و قدم به قدم ، پلان شده طالب را بدروازه های کابل نزدیک ساختند..
این است سرنوشت تلخ توده های ملیونی افغانستان که امروز در دام دگری بنام طال افتاده آند...
فخر اهنگر

>>>   اشرف غنی این خاین ملی و تفاله تاریخ چند مرده گو و فاحشه را دور خود جمع کرده بود و هر چه دلش می خواست می کرد این دزد بی حیا شیرازه اقتصادو زنده گی مردم افغانستان را به نابودی کشانید. و دزدی های ملیونی وی و اطرافیان بی وجدانش هنوز هم بکلی افشا نگردیده است. این خاین فعلا ماننده موش در غار خوددر ابوظبی پت و نفس می کشد لعنت ....بر این مکرووب باد !

>>>   از رشوه خوری ها و قرار داد های دروغین جنرال قونسلگری بن خبر دارید ؟
در جنرال قونسلگری بن لطف الله خان سادات دست خود را با داماد سپنتا به اسم بیژند طاهړی و سرپرست سابقه این جنرال قونسلگری ننگیالی کبیر یکی کرده پاسپورت و تصادیق قونسلی را به قیمت های بسیار گزاف به فروش میرسانند .
براې کسیکه پول نداشته باشه پاسپورت نیست تصدیق است ۱۰ یورو میگیرند و یک ورق میدهند و کسیکه پول داشته باشد و با کمیشن کار های این سه نفر در ارتباط باشد پاسپورت در بدل نرخ نامه شان که کمترینش ۳۰۰۰ یورو است صادر میگردد
ناگفته نماند که لطف الله سادات با امیر متقی هم رابطه نزدیک دارد

>>>   شرم تان باد جنرالان بی غیرت
شرم تان باد جنرالان بی غیرت و ستون پنجمی های که هیچ یک تان بر اساس ضوابط و لیاقت به رتب جنرالی و مقامات مهم دست نیافتید و اکثرا فساد و غفلت جز ویژگی تان بود. و این شما جنرالان بی غیرت بودید که به سوگند خود خیانت کردید. و روی تعلقات ارتجاعی و ضد ملی به جای دفاع از نظام و ارزش ها، وطن و همه چیز را تحویل گروه متحجر و متعصب قرون وسطایی دادید و حالا به روی دستان کلان های شان سر پائین افتاده دو خم ميشويد. شرم تان باد، مرگ برای تان شرف داشت از این بی غیرتی تان و تعظیم بر قاتلان، ده ها هزار سربازان تحت امر شما ریاکاران دروغگوی و مردم فریب جان شیرین خود را در مقابل همین تروریستان از دست دادند. و حالا شما برای شان تعظیم میکنید و خود را روی دست شان می‌ اندازید. و بی شرمانه از آنها توصیف میکنید. شما در مقابل مردم افغانستان چطور سر خود را بلند میکنید؟
از اول اگر وطن ما ارتش، پولیس و استخبارات خوب میداشت چنین تباه و ویران نمیشد.
در حلقه کارزار جان دادن
بهتر که گریختن به نامردی
خلاف شرط یاران است سعدی
که برگردند به روز تیرباران
چه خوش باشد سری در پای یاری
به اخلاص و ارادت جان سپاران
دیدی که وفا به جا نیاوردی
رفتی و خلاف دوستی کردی
" سعدی علیه الرحمه"
" و این متن جالب کاپی از آقای ملک ستیز در زمینه "
استالین در پهلوی آن‌که سیاست‌مدار ظالم و خشنی بود، نظامی و رهبر سیاسی بسیار هوشمند و مقتدر نیز بود. کم‌تر روزنامه‌نگاری جسارت می‌کرد که با وی مصاحبه انجام دهد. در جریان جنگ دوم جهانی در سال ۱۹۴۲ مصاحبه‌یی با تلویزیون پراگ انجام داد. ژورنالیست چکی که استالین‌شناس هم بود به گونه‌ی زیرکانه از وی پرسید، آیا جنگی را تصور می‌کنید که رهبری محکم و مضبوط داشته ولی شکست بخورد. استالین در پاسخ گفت. بلی، کلید جنگ‌ها بدست جنرالان است. هر وقتی جنرال خاین و دشمن‌یار برآمدند، جنگ را شکست‌خورده محاسبه کنید.
روز پیش در رسانه ها قطاری از جنرالان دوره جمهوریت را دیدم که با قیافه‌ها و لقای تالبانی، حتی بیش‌تر از آن، برای دست‌بوسی وزیر دفاع تالبان و سپس معاون سیاسی رییس‌الوزرا صف کشیده بودند. جالب این‌که این جنرالان قهرمان شمشیری را که نشانه‌یی از شهامت، غیرت و پایمردی شان است به معاون رییس‌الوزرا هدیه دادند.
حالا آن رییس‌جمهور نازدانه که در ابوظبی نشسته و به مناسبت نوروز اعلامیه پخش می‌کند و در هر سخن‌رانی‌اش به عنوان سرقوماندان اعلی فخر فروشی می‌کرد، چه احساسی به مردم می‌دهد؟ تصور کنید آن جوان بی‌تجربه را که دستار کلان را بر سر می‌بست و در مرز پاکستان از قوای مسلح ۳۵۰ هزار نفری سخن می‌گفت و حالا در ویلایی در لندن نشسته، چه تصویری در ذهن مردم باقی می‌گذارد؟ حالا به آن وزیر دفاع که خود را مجاهد بی‌همتا می‌دانست و خود در یکی از کشور های خلوت، لم زده است چه تصویری از لباس و افتخار ارتش در ذهن جامعه به بار می‌گذارد؟
و به این جنرالان بی‌ثبات و بی‌هویت ببیند که چگونه در برابر دشمنی که خون هزاران سرباز و هم‌سنگر شان‌را به زمین ریخت، سر فرود آورده‌اند. به این چهره ها توجه کنید که چگونه همین‌اکنون سربازان فقیر دوره جنرالی شان‌را از مسیر راه ها پایین می‌کنند و به نحو وحشتناکی سلاخی می‌کنند. من نمی‌دانم اینان چگونه بر زن و فرزند خود به عنوان یک جنرال نگاه می‌کنند؟
آیا همین زندگی ذلیل خوشایند‌تر از یک مرگ پرافتخار است؟ آیا هر امتیازی که از قاتلان تان می‌گیرید، از گلوی پُندیده‌ی شما خواهد گذشت، وقتی هزاران پیوه سرباز ِشهید دست به گدایی می‌زنند.
به‌یاد داشته باشید، جنرال یک نظام یعنی سپر یک سیستم است که باید اولین قربانی در دفاع از ارزش‌های آن باشد، نه آخرین بازماندگان بُزدل آن که برای گدایی، ناموس خود را که نشان قدرت بر پیشانی و فخر آن را که نشان عزت بر شانه های تان قطار شده بود در برابر دشمن به حراج گذارید.
محمدنعیم غیور

به این گوسفندان نباید جنرال گفت یکی از مقامات نظامی امارات متده عربی درزمان حکومت دزد ها (اشرف غنی) گفته بود: درافغغانستان تعداد جنرالان بیشتر از گوسفندان است. رتبه های جنرالی خرید وفروش میشود .افراد متملق ومفسدکه اهلیت وکفایت یک خورد ظابط را ندارند بیشتر ازین بازار گرم سود برده اند
این موش ها کدام جبهه را فتح کرده بودند که جنرال شدند ؟؟ این ها همان دزد های هستند که زمین های وزارت دفاع را بین خود تقسیم کرده بلند منزل ساخته بعد می فروختند مثالش زمین های لوای 99راکت واقع افشار است که روسای مرکزی وهمین جنرال های پلاستیکی در بین خود تقسیم کردند بلند منزل ساختند وبعدفروختند همانگونه که تیل مهمات وپوسته ها وچوکی های دولتی را می فروختند تا دیروزبرای امریکائی ها پای دوی میکردند حالا می خواهند به امارت خدمت کنند!! امریکائی ها میتوانند یک ( جانور ) را درچند ماه تعلیم وآموزش دهند تا ازان ها در کشف ماین ومواد منفجره ومخدره استفاده مفید به عمل آورند اما نتوانستند در بیست سال برای اینها تربیه مفید را آموزش دهند
درختی که تلخ است وی را سرشت گرش برنشانی به باغ بهشت
سرانجام حاصل ببار آورد همان میوه تلخ بکار اورد
اینها همان های اند که پول نان وگوشت سرباز را می دزدیدند مثالش دزدی ششصد ملیون افغانی پول گوشت ونان سربازان وزارت داخله !
سیگار گفت: در 17 سال گذشته و بعد از حمله آمریکا به افغانستان بیش از 154 میلیون دالر در تامین سوخت برای نیروهای نظامی افغانستان و آمریکا دزدی شده است.
به گفته سیگار از سال 2010 الی 2018 وزارت دفاع آمریکا فراهم کردن مواد سوخت به ارزش 3.2 میلیارد دالر را برای نیروهای نظامی افغانستان در نظر گرفتند.
در این گزارش آمده است: سرقت سوخت در افغانستان تبدیل به یک تجارت پرسود شده است.
اختلاس هفت میلیارد افغانی وزارت امور داخله از شرکت‌های ساختمانی

اینان همان های هستند که به ناموس سربازان کشته شده خود چشم داشتند . وقتی فامیل سربازان برای اخذ پول اکرامیه یا معاش تقاعدی شوهر خود مراجعه میکردند این جنرالان دزد ازان ها توقع دیگری داشتند .
امارت اسلامی نبایدبا این راهزنان صفوف خودرا آلوده سازند
غ

>>>   هر انچه نفرینی که فکر میکنی به تو جناب اشرف غنی رهبر خاینین دزد کلان هم زنت دزدید هم خسربره ات را اوردی همه قشلاقت را اوردی کم نبود که از لبنان هم خویشاوندانت را به دزدیدن پول افغانستان اوردی . دخترت دار و ندار رادیو تلویزیون ملی و افغان فلم را دزدید خودت لایتناهی دزدیدی زنت کم از تو ندزدید اخیر هم همه چیز را برباد دادی رییس تقلب کار . با رای تقلبی ات خود را رییس ساختی و ملت را فنا کردی . اه ملت ترا و دخترت را و زنت را و خسربره لبنانی ات را تباه کند امین
مسکین دعاگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است