هوش مصنوعی تهدیدی «فوری»تر از تغییرات آب‌وهوایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۴۰۲/۲/۱۶ کد خبر: 172996 منبع: پرینت

جفری هنتون، از پیشگامان عرصه هوش مصنوعی که به تازگی از کارش در گوگل کناره‌گیری کرده است، به خبرگزاری رویترز گفت که برای بشریت، هوش مصنوعی احتمالا تهدیدی «فوری»تر از تغییرات آب‌وهوایی است.
او چت ربات هوش مصنوعی را سریع‌ترین برنامه درحال رشد تاریخ خواند.

هنتون در کنار تعداد فزاینده‌ای از پیشگامان فناوری به طور علنی از نگرانی در مورد تهدید احتمالی هوش مصنوعی حرف می‌زند. او نگران است که مبادا ماشین‌ها به هوشی بیشتر از انسان‌ها دست یابند و کنترل سیاره را در دست بگیرند.
او گفت: «من دوست ندارم تغییرات آب‌و‌هوایی را بی‌ارزش جلوه دهم. نمی‌خواهم بگویم، شما نباید نگران تغییرات آب‌وهوایی باشید. اما من فکر می‌کنم این ممکن است در نهایت فوریت بیشتری داشته باشد.»

هنتون افزود: «با تغییرات آب‌و‌هوایی، توصیه کردن به آنچه باید انجام دهید بسیار آسان است. فقط سوزاندن کاربن را متوقف کنید. اگر این کار را انجام دهید، در نهایت همه‌چیز درست می شود. برای این [هوش مصنوعی] اما اصلاً مشخص نیست که چه کاری باید انجام دهید.»
در حالی‌که هینتون با کسانی که هوش مصنوعی را یک تهدید وجودی برای بشریت می‌دانند موافق است، او اما با توقف تحقیقات در این زمینه مخالفت کرد.
او از سیاستمداران خواست تا در کنار پیشگامان عرصه فناوری قرار گیرند زیرا هوش مصنوعی تمام بشریت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هوش مصنوعیجفری هنتون
نظرات بینندگان:

>>>   جهان ما متشکل از سه بعد نیست،بلکه ابعاد دیگر نیز دارد.
در نظام شمس ما تنها در سه بعد اولی و آنهم در روی کره زمین حیات موجود است و در دیگر سیاره ها در سه بعد اولی حیات وجود ندارد،بلکه در سه بعد دومی حیات وجود دارد که ما به چشم دیده نمیتوانیم.
زمانی که خداوند انسان را خلق کرد و میخواست او را در سه بعد دومی روی زمین خلیفه مقرر کند،شیطان او را وسواس کرد و محبور به خوردن میوه ممنوعه ساخت،بنأ خداوند انسان را بخاطر حرص اش و عدم فرمان از خداوند،از جنت بیرون کرد و در روی زمین در سه بعد اول برای زندگی جا داد.
شیطان نیز از وسواس خود صرف نظر نکرد و از حرص انسان استفاده کرده و او را تا سرحدی رسانده است که انسان خودش هوش مصنوعی را جایگزین خود میکند و نسل انسان در سه بعد اولی از بین میرود و قیامت برپا میشود و انسانها بعد از روز آخرت شان در روی زمین که همانا جایگزینی شان توسط هوش مصنوعی است،در آخرت باز خواست میشوند و گناهکار ها جزای خود را میبینند و گناهانشان پاک میشود،بعداً دوباره بر روی زمین بر میگردند و در سه بعد دومی،مثل سایر سیاره های نظام شمس،به زندگی جاودانه خویش که همه چیز در اختیار شان است،ادامه میدهند.
حالا نیز در دیگر سیارات نظام شمس،در هرکدام شان موجودات دیگری خلیفه هستند که در سه بعد دومی زندگی دارند و از تمام نعمات بهره کند هستند،به زندگی خود ادامه میدهند.
بنأ در جنگ بین خدا و شیطان،خدا پیروز میشود و به همان وعده یی که کرده بود،یعنی خلافت انسان در روی زمین وفا میکند و این بار انسان معصوم را بعد از پاک شدن گناهایش،دوباره در سه بعد دومی در روی زمین خلیفه مقرر میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است