طالبان نقاب زده و سیاست یک بام و دو هوای ایران
این چگونه تحریمی است که هرهفته هواپیمای حامل میلیون ها دالر در میدان هوایی کابل فرود می آید و تا کنون کوچکترین خللی در سیستم بانکی افغانستان پیش نیامده؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۴۰۲/۲/۱۶ کد خبر: 172997 منبع: پرینت

با تسلط دوباره طالبان بر افغانستان موجی از شعف و شادی وجود بخشی از حاکمیت ایران موسوم به اصول گرایان را فرا گرفت و با این ذهنیت که به جای رژیم دست نشانده غرب گروهی آمده اند که حداقل در ایدیولوژی و نگاه استکبارستیزی اشتراکاتی دارند تطهیر طالبان را از رسانه های اصلی خود آغاز کردند؛ غافل از اینکه این فرقه نه تنها استکبار ستیز نیست؛ بلکه موجودیتش مرهون استکبار جهانی است و مولود تفکر آمریکایی- وهابی است! هرچه دلسوزان و آگاهان سیاسی برای افشاگری این قوم جاهل و اهداف شومش تلاش کردند بی ثمر بود و کار به جایی رسید که برای خوش آمد طالبان، فرزند مسعود را از خود راندند، آن هم به اتهام دیدار با یک استاد فرانسوی!

در دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران یک تفکرثابت ریشه دوانیده است و آن همراهی با حکومت هایی است که دشمن آمریکا و اسراییل باشند؛ حتی اگر این دشمنی ظاهری باشد و بهانه ای برای گرفتن امتیاز از دولت ایران! روسیه و چین در سال های اخیر به عینه این مهم را دریافته اند و با گرفتن ژست های ایرانی پسند و طرفداری از ایران در حد یک جمله در مجامع بین المللی و با غرولندهای گاه و بیگاه نسبت به آمریکا و اسراییل، یار همیشگی جمهوری اسلامی شده اند و خودشان را در دل تنها دولت شیعی جهان جا کرده اند؛ تا آنجا که همین چین کمونیست واسطه می شود برای صلح و آشتی میان دو کشور مسلمان ایران و عربستان! (غافل از اینکه این کشور به شمول برادر بزرگترش روسیه یکی از شرکای مهم تجاری اسراییل هستند.) بنآ زیاد هم دور از ذهن نبود که شاهد نگاهی متفاوت و دوستانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به قاتلین بیرحم فرزندان ایرانی در مزارشریف باشیم!

چگونه است که دولت کنونی ایران پس از گذشت بیش از هفتاد سال هنوز از یاد نبرده که آمریکا عامل اصلی کودتای ۲۸مرداد و سقوط دولت ملی محمدمصدق بوده و بارها توسط مسولین به عنوان یکی از موانع اصلی برای ارتباط با آمریکا از آن نام برده اند اما به سادگی قتل مظلومانه و غریبانه دیپلو مات‌های ایرانی در کنسولگری (مزارشریف) را به دست این گروه وحشی از یاد برده اند و برای طالبان در تهران فرش قرمز پهن می کنند؟ !...

بدون شک این فرقه ضاله با پلانی حساب شده وارد میدان سیاست شده اند. طالبان در آغاز حاکمیت خود، برای امتحان کردن دولتمردان ایران به چند پاسگاه مرزی یورش بردند و به سادگی دریافتند که ایران به هزار ویک دلیل قصد انتقام گرفتن و یا گوشمالی طالبان را به خاطر آن حادثه هولناک ندارد، بنآ این بار با پرچم سفید و ادعاهای واهی به نزدشان شتافتند؛ «که ای برادران عزیز ما مسلمانیم و شما هم مسلمان هستید! ما بر قانون شریعت هستیم و حکومت شما هم بر پایه شریعت است! ما مغضوب غرب و آمریکاییم و شما نیز هم! ما در معرض تحریم ظالمانه قرار گرفته ایم و شما هم تحریم هستید! پس بیایید دست به دست یکدیگر بدهیم و پوزه استکبار جهانی را به خاک بمالیم! در ضمن ما به معاهده آبی در زمان آن شاه ملعون وفاداریم و به زودی حقابه شما را خواهیم داد!»

هیچ کس پرسان نکرد، این چگونه تحریمی است که هرهفته هواپیمای حامل میلیون ها دالر در میدان هوایی کابل فرود می آید و تا کنون کوچکترین خللی در سیستم بانکی افغانستان پیش نیامده؟ و این چه شریعت و مسلمانی است که زنان و دختران را مانند دوران جاهلیت خوار شمرده از مکتب و سواد آموزی بازدارند و مردمان غریب و بینوا را به اتهامات واهی در بند کرده و هزاران خانواده را آواره دیار غربت سازند؟! و این چه معیار و انصافی است که با وجود کم آبی و خشکسالی و بحران آب آشامیدنی شهر کابل؛ پاکستان بدون داشتن معاهده آبی با افغانستان پنجاه فیصد منابع آبی (سالانه معادل ده میلیارد دالر) کشور را می بلعد؛ اما برای کشورهای دیگر مانند ایران شرط و شروط می گذارد؟

پس از گذشتن یک سال عاقبت وعده وعیدهای طالبان نقاب زده تاثیر خودش را گذاشت و ایران اولین کشوری بود که کلید سفارتخانه در تهران را تقدیم برادران دینی نمود و دیگر کشورهای همسایه و منطقه به تبعیت از ایران و به شکلی دومینووار دروازه سفارت خانه ها را به سوی طالبان گشودند!... اینک چندماهی از آن روزها می گذرد و دولت ایران علاوه بر واگذاری سفارت به طالبان، جهت تسهیل در حمل و نقل و ترانزیت و صادرات به افغانستان سنگ تمام گذاشته است و اضافه بر این، تعاملات فرهنگی هم با این گروه بی فرهنگ در جریان است تا جایی که پنج ماه پیش مقدمات اصلی برگزاری اولین جشنواره فیلم تحت کنترل طالبان را گروهی از هنرمندان حکومتی ایران فراهم ساختند و تنها خدا می داند که در پس پرده چه اتفاقاتی در جریان است که ما از آن بی خبریم!

اگر چه اندک اندک دولتمردان ایرانی در خواهند یافت که گروهک طالبان هرگز تغییر ماهیت نداده است و نه تنها حق آبه هیرمند را قبول ندارد که اگر فرصتی مناسب بیابد جهاد فرا مرزی وعده داده شده را آغاز خواهد کرد؛ بدون شک اینان حاضرند با یهود و نصارا بر سر یک دسترخان نشسته و ارتباطی دوستانه و برادرانه با غرب و اسراییل داشته باشند اما از دادن قطره ای آب به شیعیان تشنه ایرانی طفره خواهند رفت؛ چرا که برای این .... جنگ با همسایه غربی، جهاد فی سبیل الله است! و بدانید و آگاه باشید که این گروه خون ریز، بیشتر از آنکه دشمن کافران حربی باشند با شیعیان در جنگ و ستیزند.

محمد سیفی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   ایران وطالبان یک روح هستند در دو بدن

>>>   در عرصه میدان و مسائل بین المللی ایران و طالبان عملکرد واحد دارند هر دو بدنبال منافع ملی خود است همانگونه که طالبان بدنبال منافع قومی خود است . اسلام و شیعه و امثال اینگونه مسائل ابزاری برای رسیدن به اهداف هستند

>>>   بیاد دارم که "گل بی دین" هم چند ماه یی مهمان ایرانی ها بود، مگر نمکدان را زود شکست و به بهانه یی ایرانی بازی علیه ادبیات مردم پارسی زبان کشور کلنگ و تبر برداشت!!!! به ایرانی ها گفته شود که: "آدم هوشیار دو بار از یک سوراخ گزیده نمیشود" از نیش این شغال ها با زهر امریکایی دیر یا زود مستفید خواهید شد.
آتش‌خاوری

>>>   😎👨‍🎓👩‍🎓👷‍♂️ نخورید فریب مثل گذشته ۲۷۰ ساله پشتون/افغانیت، نشوید غافل همچون زمان شاهی و جمهوریت با حاکمیت در پشت پرده ( قومی-پشتونی بهدف فارسیزبان ستیزی و حذف فارسی-انسانیت و جایگزین نمودن زبان پشتو/پشتون-کوچی ناانسانیت-بیفرهنگی...)
▪︎همین همه هست مکر و حیلهء (کفتارفطرت/افغانیت/پشتونی) با همین روش سابقه با ماهیت-پالیسی پشتونیستی فعلا تحت نام طالبان/طالبانی/پشتون چندروله در یکبام و دو-چندهوایی...،
▪︎خلاصه اکنون به عنوان طالبان/اسلام-پشتونی آنهم با عقیده نیمه-مسلمانب و عملکردهای کفرانه و غیرانسانی،
▪︎بهدف حذف و محروم ساختن و نابودی مردم فارسیزبان و حذف زبان و فرهنگ مردم فارسیزبان تورکتباران و...،
.....
▪︎که همین نویسندگان منافق-پشتون مکار، بخاطر فریب و منحرف ساختن (ذهنیت مردم فارسیزبان و هم بخاطر نفاق انداختن بین فارسیزبانان همنژاد پنجشیر بامیان کابل پروان غزنی هرات دایکندی...)حیله-اخباری میکنند، و البته سیاسیون و روشنفکران متعصب-مارا پشتون بخاطر پنهان کردن جرم و جنایت خشونت و زشتی-قومی/پشتونی شان، قصدا گاهی نام ایران را گاهی نام پاکستان را گاهی نام انگلیس را و گهی نام چین آمریکا و روس را در نشریات فسبکی اخباری نوشته و تبلیغ میکنند تا خودشان را برای مردم فارسیزبان بیگناه مظلوم و بی غرض جلوه دهند،
▪︎و مردم پشتون-منافق و همه روشنفکر و سیاسیون شان از لحاظ (حیله-گری پشتونی شان) در رسانه میدیا در بین مردم فارسیزبان از لفظ فارسی مانند نامهای (... بینالافغانی، افغانیت، وحدت اتحاد و چه و چه استفاده برده، که تجربه نشان داده این کلمات و لفاظی ها سخت فریبنده و کشنده و تباه کننده بوده است که با همین نامها بیشتر خونریزی و نسل کشی خاموشانه را راه انداختند) و استفاده میبرند و بس.
▪︎طالبان را احمقان صرف طالب/طالبان میگویند،
▪︎اما بیداران و هوشیاران فارسیزبان و تورکتباران عاقل میدانند که مردم و گروه پشتون/افغان متعصب متجاوز و غاضبگران اند که اکنون تحت نام و گروه طالبان/افغانها/افغان-داعش/افغانپشتون-القاعده، بر علیه مردم (فارسیزبان تورکتباران ترکمنان تاجکان هزارگان ازبکان قرغیزیان تاتاریان ایماقان و پامیریان) بطور علنی و عملا دست به کشتار دشمنی شکنجه تجاوز غضب نسلکشی محرومسازی حذفسازی کوچ-اجباری و صدها جرم قومی-زبانی-مذهبی را از چندین دهه پیش، (از ۷۵ سال پیش و ۲۵ سال پیش و اکنون که تقریبا از ۲ سال پیش) دوباره تازه خصومت-درونی شان را آغاز کرده اند برضد فرهنگ انسانیت فارسیزبان تورکتباری و دیگران.
▪︎چرا چنین واقعیت را برملا و آشکار مردانه نمایان و شعار خدایی نمیدهد که خونریزی و مسئله جنگ مداوم بنام افغان-ستان/افغان صرف و صرف جنگ جنگی زبانی-قومی-مذهبی بوده و است ... .

>>>   برعکس چیزی که شما میپندارید سیاست یک بام و دو هوا از سوی تحلیلگرانی مانند شماست و رفتار ایران درست بوده است.
بیایید فرضیات شما را یکجا کنیم تا تناقض در گفتار شما روشن شود. فرض اول اینکه طالب گروهی زاده تفکر استکباری است و طی یک پروژه استخباراتی بر ارگ نشست. طبعا این پروژه با گسترش ناامنی منطقه در ارتباط بوده است.

فرض دوم مسعود با یک استاد فرانسوی دیدار کرد. این کسی که شما او را استاد مینامید معمار تجزیه طلبی در چندین کشورهای بوده است. اگر شما نمیدانید و صرفا هر که از دانشگاه بیرون آمد را شایسته احترام میدانید گناه از دیگران نیست.

آیا روشن نشد که نزدیکی ان استاد و مسعود از یک سو، و بر ارگ نشستن طالب از سوی دیگر هر دو برای توسط یک دست اداره میشده است؟ یک هدف داشته است؟ هدف گسترش ناامنی در منطقه بود. از یک سو یک یهودی جاسوس (همانی که شما استاد میدانید) باید مسعود را خام کند تا جبهه جنگ داغ شود. از یک سو طالب نیز برای گسترش ناامنی دوباره به قدرت بازگردانده شده است.

دست چپ آمریکا در دوحه طالب را به معرکه جنگ افروزی میاورد و دست راست امریکا یک استاد اطلاعاتی را به مسعود نزدیک میکند. حال افغانستان بشود زمین جنگ آنگونه که مردم خام اندیش دوست دارند!

طبیعتا تحلیلگران نااگاه و سطحی نگر آن فرانسوی را یک قدیس مانند امیرالمومنین کابل میدانند و این حرفهای جنگ طلبانه وصله‌ای نیست که به دامان پاک و حقوق بشر منشانه غربیها و فرانسه بچسبد که مهد ازادی نامیده میشود. ولی همین غربی ها در این پانصد سال به قدری کشتند و غارت کردند و بیماری گسترش دادند که امروز دست خونین انها با عناوین و القابی که ذوب شدگان در غرب به انها میدهند پاک نمیشود.

اتفاقا غربگدایان ایران هم تمایل به گسترش جنگ با طالب داشتند تا ایران هم توسط دست سوم و پنهانی امریکا (همین مزدوران داخلی در ایران) به جنگ کشیده شود و اینگونه نقشه شوم امریکا برای لااقل صد سال جنگ در منطقه عملی میشد.

اصولگرایانی که مخالف جنگ بودند بله بعض تطهیر کردند که بیجا بود. ولی قوه عاقله جمهوری اسلامی و هسته قدرت پس از چهل سال بازی استخباراتی در حساس ترین نقطه دنیا و روبروی اول ابرقدرت دنیا آنقدر عاقل بودند و هستند که از خود بیخود نشوند و از همان روز اول در تصمیمی جمعی به یک کلام رسیدند: ما با مردم افغانستان هستیم حکومت ها میایند و میروند و باید حکومت فراگیر تشکیل شود.

این سیاست از روز اول که توسط رهبر ایران گفته شد و برامده از همان هسته قدرت بود تاکنون پابرجا مانده است و حکومت فراگیر همچنان موضوع محوری در همه اظهارات مقامات است.

این هسته تصمیم ساز و تصمیم گیر است. اینکه غربگدایان اسهال طلب و اصولگرایان تندرو مذهبی چه میگویند را چگونه به سیاست کلان ایران تعمیم دادید؟
مگر شما نمیگویید دزدانی مانند عبدالله نماینده قوم تاجیک نیست و غنی و طالب هم نماینده تحمیلی قوم پشتون نیست و ... پس چگونه صدای چند روزنامه اصولگرا را مواضع ایران میدانید در حالی که خود میدانید که در ایران جنگ احزاب است. احزاب مجازند هر زری بزنند و میزنند بلکه مجازند مزدور و جاسوس شوند که هستند. اینها را چرا به ایران ربط میدهید؟

آنچه باید به ایران ربط میدادید و چشم شما میدید این بود که چطور ملیشه پاکستان پس از یکسال و نیم با دشمن پاکستان (هند) پیمان نظامی میبندند و از دولت مرکزی پاکستان سرپیچی میکند و افغانستان را مامنی برای تحریک طالب پاکستان کرده است؟ اینکه چطور ناف یک ملیشه را از ارباب مزدور خود ببری اینجا جایی است که میتوانی بگویی ایران!

احمد مسعود با همه احترامی که در میان مردم دارد چه پختگی در سیاست دارد؟ مگر جبهه آزادی خواه در برابر سلطه قومی باید در جنگ سالاران گذشته و امروز خلاصه شود؟ مسعود یک شخص است نه یک تفکر و آزادی خواهی مردم شمالی یک تفکر ریشه دار و اصیل است. همانطور که امروز از جنگ سالاران چهادی به نکبت یاد میکنید فردا هم از مسعود و امثالهم همینطور یاد میکنید. همین امروز پدرش برای بخشی از مردم قهرمان ملی است و برای بخشی دیگر جنایت محله افشار کابل را رقم زده و برای بخشی دیگر نیز کسی است که از آمریکا پول میگرفت تا جنگ کند.

این مشکل خاک افغانستان است که همشه یک رهبر میخواهد و خود نسل جوان با وجودی که با درس و مدرسه و دانشگاه و اندیشه های بشری اشنا شدند توانایی تشکیل یک حزب ندارند. مگر در ایران حدود پنج میلیون از برادران ما نیستند؟ مگر رتبه یک المپیاد ریاضی کشوری را یکی از همین بزرگواران کسب نکرد؟ مگر در دانشگاه های ایران دست کم چند ده هزار نفر در حال تحصیل نیستند؟ مگر با اندیشه های بشری و نظریه های جامعه شناسی و اقتصاد و تاریخ اشنا نمیشوند در دانشگاه ها؟
یکبار شده یک گروه پنجاه نفره جایی یک کنفرانس تشکیل دهد یک مرام نامه بنویسد و جلسات مکرری داشته باشند؟

جنگ چیزی است که از بالا (سازمانهای اطلاعاتی) به توده تحمیل میشود و تا بخواهید میتوانید جنگ داخلی کنید تا به انقلابی برسید که هرگز نمیرسید. علت روشن است. انقلاب از دل توده به بالا (سازمان های اطلاعاتی و مقامات حاکم) تحمیل میشود. در ایران در حوالی انقلاب ببینید همان مساجد هم محل گردهمایی اندیشه های انقلابی بود تا کار به شبنامه و پخش نامه ها رسید و تا سطح کلان گسترش یافت. حال در مقابل یک گروهی داشتیم بنام مجاهدین خلق. اینها معتقد به جنگ مسلحانه بودند. از دل جنگ و ترور انقلاب فکری ساخته نمیشود و تا در افکار توده انقلابی نشود در سطح کشور تغییری پیش نمیاید. در بهترین حالت حکومت از پشتون گرفته میشود به تاجیک داده میشود. این نیز تجربه خود را پس داده است.

مشکل در جای دیگر است برادر من. وقتی توده تمایلی به کنش اجتماعی در چارچوبی علمی و معقول نداشته باشد مجبور میشود پشت یک جنگ سالار تفنگ بدست گرفته و حرف خود را با خون خود بزند. این بدترین راه سخن گفتن است.

مشکل دیگر افغانستان و ایران مشترک است. اینکه اصطلاحا اپوزوسیون ندارند. اینهایی که خارج نشین هستند اغلب یا صدای بلندی ندارند و آنها هم که صدای بلندی دارند به سرعت تحت تسخیر سرویسهای اطلاعاتی به مزدور وطن فروش وطن ستیز تبدیل میشوند که هر چه میگویند لزوما خلاف منافع ملی و در جهت منافع دشمنان وجودی کشور است.
مشکل شما اینجاست. کسی که از قوم تاجیک به حلقه غنی نفوذ میکرد پشت پا به قوم خویش میزد و تنها برای منافع خود میجنگید چه بسا میکوشید نسب نامه پشتونی برای خود بتراشد!

در این روزگار متاسفانه سیاستمداران قابل و آگاه به بازی های استخباراتی آگاه به تاریخ آگاه به بازیهای کلان جهانی و برنامه‌های ابرقدرتها آگاه به ژپوپلیتیک آگاه به منابع و ممنافع افغانستان آگاه به تهدیدات افغانستان آگاه به فرصت های افغانستان و وطن پرست در افغانستان وجود ندارد. نه در داخل نه انها که مخالفین از قدرت رانده شده هستند. فراموش نکنید که سیاستمدار یک شبه در دستگاه قدرت سیاس نمیشود بلکه از نوجوانی باید مطالعات و آگاهی خود را بیافزاید. حال ببینیم در این ۲۰ سال دموکراسی بستری برای تربیت سیاستمداران بود؟ فرهنگ حزبی بود؟ تمایلی به حزب سازی بود؟ همین امروز در ایران که میتواند این فرصت استفاده شود و سیاستمداران درستی تربیت شوند کسی استفاده نمیکند. اگر در ایران تولید نشود در دیگر کشورها عمرا تولید شود. پس در ۴۰ سال آینده هم سیاستمدار درستی در افغانستان تولید نخواهد شد.

در این بستر است که یک جوان خام و بی تجربه تنها به صرف پاکدستی و نام پدر میشود رهبر جنیش مقاومت! فرهنگ و خاک افغانستان در این روزگار سیاس متفکر زا نیست بلکه زمینی است که جنگ سالار بخوبی میتواند در آن رشد کند.
در کشوری مانند ایران که از هر نظر خانه اول یا دوم مهاجرین است زمینه برای کار حزبی و فعالیت مدنی فراهم است. مطمین باشید تا بر سطح آگاهی توده افزوده نشود افغانستان روی خوش نخواهد دید.

مطمین باشید تا هستند تحلیلگران کینه توز و نااگاه از بازیهای کلان و کوته فکر اینان در تعالی رشد فکر توده نقش منفی دارند چون اذهان را منحرف میکنند و از راهی که باید برود دورتر میکنند. زبان تحلیلگری که مطابق خواست و خوشایند توده تحلیل کند را باید برید و قلمش را باید شکست. اگر توده امروز در شرایط بدی است و مطلوبیتهایی داشت که باعث این شرایط شد، پس هر که نقد سخت بر آن مطلوبیت ها نکند و همچنان بر آنها پافشاری کند تنها توده را تشویق میکند تا همان راهی را ادامه دهد که یکبار رفت و ناکام ماند.

>>>   👩‍🎓👨‍🎓👩‍💻 گروه و مردم پشتون/افغان/کوچی با مکر یکبام و چندهوایی و نیمه-مسلمانی که بسیار رذالت و منافقت خدعه-گری نرم و رنگ رنگ را یاد دارند
💥 که گهی نقاب پشتون-طالبان را گهی نقاب پشتون-طالب را، گاهی نقاب پشتون-داعش را گهی نقاب پشتون-القاعده را در روی منحوس شیطان-سیاه شان کش کرده و میکنند و بعد بنام اسلام طالبانی/قوم-پشتونی میبرایند که همه شان منفور و ملعون گشته خداوند هستند.

>>>   درود بر سه ملت هم زبان
ایران و تاجیکستان و خراسان ( افغانستان فعلی که نامش یعنی : جای گریه و فغان و زاری ).
ایران و تاجیکستان و خراسان ( افغانستان ) یک ملتند با سه دولت
به امید وحدت آنها و تشکیل کشور واحد و یا حداقل یک کنفدراسیون .
دین اسلام و زبان فارسی عامل پیوند دهنده این سه کشور است .
زبان فارسی نزدیک یک میلیون مقاله در ویکی پدیا دارد ولی زبان پشتون حدود بیست هزار مقاله
زبان فارسی سومین زبان پر ضرب المثل دنیاست . زبان فارسی جزو چهار زبان کلاسیک جهان است .
زبان فارسی زبان دوم اسلام و زبان اول تشیع است .. زبان فارسی هفتمین زبان فضای وب است .
زبان فارسی دهمین زبان کتاب های جهان است .
باز هم به امید وحدت سه ملت هم زبان
ایران و تاجیکستان و خراسان ( افغانستان )

>>>   نويسنده مغرض و كوتاه بين! پسر مسعود با يك استاد فرانسوى نه بلكه با برنارد يهودى فرانسوى كه يك جنگ اور تمام عيار هست ديدار و از او پيروى مى كرد و مى كند مثلى پدر هلاك شدهش احمد شاه مسعود! شما مردم چلوصاف تان از اب برامده ديگر مردم افغانستان شما را تحويل نمى گيرد!

>>>   ایران در دام آمریکا نیفتاد. آمریکا برنامه داشت ایران و طالبان را با هم درگیر کند.

>>>   افتادگی آموز اگر طالب فیضی * هرگز نخورد آب زمینی که بلند است»
بز گر از سر چشمه آب می‌خوره.

>>>   ایران گول خورده بیخود ودر جنون شکست امریکا از افغانستان است وقتی به خود اید کار از کار گذشته وحال ایران گرفته شده خواهد بود.
اریا

>>>   زیاد هم دور از ذهن نبود که شاهد نگاهی متفاوت و دوستانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به قاتلین بیرحم فرزندان ایرانی در مزارشریف باشیم/
مسائل به این آسانی نیست.
نباید ساده لوح بود.دولت ایران که 45 سال است پوزه امریکا و ناتو را خاکمال کرده آنقدر هشیار است که بداند در پس پرده چیست.
رژیم وحشی و شرور امریکا به طالبان چوکی قدرت داد و دهها میلیارد دالر سلاح ثقیله برای آنها باقی گذاشت تا با ایران بجنگند.امریکا می خواست مسلمان خون مسلمان را بریزد.
پس از تصاحب حکومدت بدست طالبان اذناب و تفاله های امریکا در ایران (موسوم به اصلاح طلبان)_وفق دستور امریکا_ در سایت ها و روزنامه ها برای مردم افغانستان دلسوزی و غم شریکی کردند و خواستار جنگ ایران با طالبان و حمایه از احمد مسعود شدند! همان موقع به اصلاح طلبان گفته شد هرکه می خواهد با طالبان بجنگد میل تفنگ بدست بگیرد و بجنگد. حتی 1 مزدور بیدین امریکا (اصلاح طلب) حاضر نشد جان خود را به خطر ببرد. همه به سوراخ موش رفتند و ساکت شدند و دیگر گپی در مورد جنگ با طالبان نزدند.
2 سال قبل هم نوشته کردم که دولت ایران مغز خر نخورده که تحت شدیدترین تحریم های رژیم سفاک امریکا وارد یک جنگ مضر با مسلمین بشود.
همی قسم شد. دولت ایران می گوید تعیین حکومت افغانستان بر دوش "مردم" افغانستان است و لاغیر.
حالا که مردم افغانستان از حکومت طالبان تمکین می کنند و طالبان امنیت سرحدات را جور می کند چرا ایران با طالبان دشمنی کند؟
دولت ایران تشکیل یک حکومت فراگیر از همه اقوام و مذاهب را تشویق می کند اما عقب جنگ با طالبان نیست.دلیلش "مسائل کلان استراتژیک" است که اگر نوشته کنم مطلب طولانی می شود.
اگر کسانی خواهان خلع طالبان از حکومت استند باید کم از کم 2 میلیون نفر از جمعیت 5 میلیونی کابل را به سرک ها بیاورند و تغییر حکومت را فریاد کنند.2 میلیون نفر پیشکش. آیا شما مظاهره 1000 نفری در کابل دیده ای؟!
دولت ایران خود 100 مشکل کلان دارد که باید حل کند. ایران به طالبان حمله نخواهد کرد و با طالبان نخواهد جنگید.اما ایران با کفار امریکا یا اسرائیل خواهد جنگید اگر آنها حمله کنند.
اینکه ایران نجیب تحت شدیدترین تحریم های رژیم وحشی امریکا به میلیون ها افغان پناه داده تشکری دارد نه طلبکاری و نمک نشناسی. کدام کشور دیگر همچه بزرگواری کرده؟

>>>   ایران در افغانستان بدیلی برای طالبان نمی بیند یعنی شخصیتی و حزبی و انسجامی در افغانستان وجود ندارد تا با حمایت ایران و یا سایر کشور های همسایه علیه طالبان تجهیز شده و قدرت را به دست بگیرند. رهبران گذشته همه شان امتحان شان را داده اند و هیچ کسی نه مردم افغانستان و نه کشورهای همسایه به آنان اعتماد ندارند. طالبان امروز به دلیل قحط الرجال در افغانستان میدان دار شده اند نه اینکه مردم آنان را بخواهند. با وجود عملکرد بسیار خشن و متحجرانه باز هم کشورهای همسایه و جهان می خواهند با این گروه خونریز همکاری داشته باشند. این بسیار جای تاسف است که در کشور ما کسی وجود ندارد که رهبری مردم را به عهده بگیرد.

>>>   برای نفر پنجم وهشتم ودوازدهم که در حقیقت یک تن هستند پیام دارم که آقا ویا خانم عزیز خیلی وقت است که نمک گندیده و شما هم خودش را ناراحت نکن و اگر قرار باشه که برای هر مقاله این قدر کامنت بگذاری کامنت دانت خالی می شود ها گفتم باشم هاها دیگر خود دانی هادر ضمن آن استاد فرانسوی به زعم شما جاسوس است هرکس که باشما مخالف باشد یک جاسوس است ها خدا کمی عقل بدهدها

>>>   ایران در بحران سودان، لیبی و سومالی هم دخالتی نکرد. در جنگ های مرزی قفقاز و آسیای میانه هم حضور پررنگی نداشت. آمریکایی ها ۲۰ سال حاکمیت و نیروهای مسلح افغانستان را پشتونیزه کرده بودند و حتی مقاومت های کوچک محلی که در گوشه و کنار کشور وجود داشت را توسط ارتش خلع سلاح کردند. هیچ دلیلی وجود ندارد که ایران در میدان طرح ریزی شده توسط آمریکا بازی کند.

>>>   کی خواسته که ایران به جنگ طالبان برود؟ ما از ایران نخواستیم به جنگ با طالبان برود اما انتظار اینکه جلوی طالبان تعظیم کند و مجیز گویش باشدهم نداشتیم مسلمان.

>>>   کور کور را میجوره آب گندیده گودال را

>>>   اول‌ غزنی‌ اکثریت‌فشتون‌‌ است‌یک‌کثیف‌نه‌ باید‌درمورد غزنی‌نظربدهد‌
دوم‌حچ‌ وخت‌افغانها اصل‌قدرت‌رابامردوم‌ خونخارمنافق‌ تاجک‌وهزاره‌ نمدهد‌ مگرشما بیست‌سال‌همرای‌انگلس‌ وامریکاه‌باما‌ نجنگدی‌‌شما درتاریخ‌کارهای‌ کردی‌کی‌هچ‌انسان‌نکردن‌ مخ‌زدن‌ به‌سرمردوم‌ سینه‌بوردن‌زنها بگناه‌زنده‌بگورکردن‌مردوم‌ بخاترز بانش‌واگر فشتون‌بهاندازه‌ شما‌قنه‌به‌دل‌داشت‌ بایدشماها راتیرباران‌مکردن‌ خوب‌است‌خودابا شماحچ‌وخت‌ قدرت‌ندادن‌‌ اگرمداشتی‌همان‌ کثافت‌کاریاتانمکردی‌. اگرواقعن‌مسلمان‌ هستی‌این‌متن‌ نشرکونید

>>>   دولت ایران 45ساله که پوزه آمریکا وناتو را به خاک مالیده؟به قول اصفاهونی های عزیز وخی برو دادا حالت خرابه.اگه میگفتی که 45 ساله که آمریکا وناتو به خاطربی سیاستی های حکومت ایران تو خاور میانه جاپایی پیاده کردند بهتر نبود؟45ساله که کمر ما زیر بار فشاری که غرب به خاطر حماقت حکومت برماتحمیل کرده شکسته است.راستی شما کسانی که مرتب از اوضاع خوب گفته تعریف می کنید تو ایران زندگی نمی کنید ویا به اون بالاها وصل هستید ومعنی فقر وبدبختی وتوصف وایستادن وبه خاطر شندرغاز جون کندن را حس نکردید؟ بخدا که باید مسولین رجز خوان ما از این ما همه تحقیر وبدبختی دق کننداما چون از اصول گرایان هستند وجدانی ندارند که به خاطرش دق کنند.

>>>   برادر ایرانی لطفا لطفا دست از تحقیر ما بردارید ما نمک ناشناس نیستیم.به خاطر یک تکه نان باربار مردم مارا خجالت می دهید.

>>>   مولانا فرموده درکف زنگی مست خونخواره ای . غیر تسلیم ورضا کوچاره ای .وقتی ایران فهمید طالبان بخواهد یا نخواهد در حال گرفتن افغانستان است .سیاست دوستی را در پیش گرفت چون بقول ان سفیر اینها مانند مغولان هستند که توسط وزرای خردمند ایرانی بعضا رام می شدند وبرخی هم نه یعنی باید سیاست اشنایی به تمدن و دوری از خشونت ونرم نمودن اینها را پیش گرفت چون در این بیست سال دهها هزار مردم افغانستان را کشته اند .واز بین نمی روند کنار هم گذاشته شوند دوباره مردم را می کشند پس باید سیاست رام کردن اینها را درپیش گرفت.
جابر

>>>   شما افغان ها عجب توقعاتی از ایران دارید. این رفتارای امروز ایران با طالبان حاصل آن همه ضدیت ودشمنی آشکار با ایران در زمان رییس جمهوری آقای اشرف غنی وهمراهان بی سیاستش بوده وهست./یادمان نرفته که چگونه رییس جمور باتکبرو تبختر در روز افتتاح کردن سدهای آبی کشورش ایران را تهدید کرد که دیگر آب مفت خبری نیست وآن داستان آب در مقابل نفت را اضافه کرد وامراالله صالح در گردهمایی ها برای جهت گرفتن رای از مردم بر علیه ایران حرف زد ودر آن زمان هر کس می خواست به جایی در حکومت برسد وصاحب میزی بشوذ از ایران بد می گفت از همان وقت ایران هم احساس خطر کرد وبه فکر جبران افتادوبا طالبان دست دوستی داد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است