شرکت ترکی پیشقدم در تولید برق بادی در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۴۰۲/۲/۱۹ کد خبر: 173022 منبع: پرینت

وزارت انرژی و آب هیات طالبان از توافق با یک شرکت ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق بادی در افغانستان خبر داد.
در بیانیه‌ این وزارت آمده است: «سلیمان جیلیو» رییس یک شرکت ترکیه ای به «عبداللطیف منصور» وزیر انرژی و آب افغانستان درباره پروژه تولید 200 مگاواتی برق بادی به توافق رسیده است.

بر اساس این بیانیه، دو طرف بر توسعه همکاری‌های مشترک در راستای سرمایه‌گذاری و پروژه‌های تولید انرژی از منابع مختلف گفتگو کردند.
منصور در این دیدار گفته است زمینه سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم است.
بر اساس این بیانیه، «شرکت 77» ترکیه پیش از این نیز در بخش انرژی افغانستان سرمایه گذاری کرده بود. گفته می‌شود این شرکت در پروژه فاز دوم سد «کجکی» در ولایت هلمند نیز کار کرده است.

این شرکت در سال 1399 نیز با شرکت «برشنا» قرارداد تولید برق از منابع بادی امضا کرده بود.
با این حال، بیش از 70 درصد نیازمندی‌های برق افغانستان از مسیر واردات از کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران تأمین می‌شود.
بر اساس آمار شرکت برشنا، کابل، پایتخت افغانستان به بیش از 700 مگاوات برق نیاز دارد، در حالی‌که از طریق برق وارداتی، کمتر از 200 مگاوات برق در این ولایت توزیع می‌شود.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برق بادی
شرکت ترکی
نظرات بینندگان:

>>>   باور کردن مشکل است . ترکیه خود نیاز و مشکل زیاد به تولید برق دارد وکمبود این نیرو و قیمت بلند آن در ترکیه سخت
چالش بر انگیز شده .
غلام محمد سیر

>>>   ترکها در قراردادهایشان انهم در کشور بی ثبات افغانستان زدوبند دارند .ترکیه وارد کننده این تجهیزات است و فقط نقش سرمایه گذار دارد و اگر دستگاه یا قطعه ای از مولد و ژنراتور خراب یا تعمیر یا تعویض شود باید مهندس غربی به افغانستان بیاید یا قطعه بروند به کشور سازنده برای تعمیر و هزینه هنگفتی برای افغانستان دارد به اضافه هزینه تعمیرات و بازبینی فنی سالیانه فقط برای نرکها سود اور و افغانها ضرر.
مجتبی

>>>   میگویند درونش مارا کشت ، بیرونش شمارا
با مشکلات و کورپشن که در ترکیه وجود دارد این مقوله صدق میکند .
حاجی عین الدین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است