مزدورترین مزدوران
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۴۰۲/۲/۱۹ کد خبر: 173026 منبع: پرینت

سفر متقی وزیر خارجه طالبان به پاکستان در سه محور می‌چرخید.
۱. شرکت در مذاکرات وزرای خارجه پاکستان و چین. اینجا متقی نقش یک مزدور و ابزار رعایت منافع دو طرف را داشت.
۲. ملاقات با رهبران سیاسی پاکستان، اینجا متقی یک پیامبر ضمانت‌گر برای منافع پاکستان بود.
۳. ملاقات با رییس ستاد ارتش، اینجا متقی یک مزدور متعهد بود.

زشت‌ترین تصویر ملاقات متقی با رییس ستاد ارتش پاکستان در راولپندی بود. وظیفه ارتش پاکستان حفظ منافع ملی این کشور است، نه دیپلوماسی و مدیریت سیاست خارجی. ارتش پاکستان مخوف‌ترین استخبارات منطقه و حتی جهان را با خود دارد که تالبان را هدایت می‌کند. ملاقات متقی با رییس ستاد ارتش پاکستان حاکمیت مطلق فکری راولپندی را بر قندهار و کابل نشان می‌دهد.

نتیجه‌ای که از این سفر نامیمون می‌توان گرفت در این سه عنصر جا می‌گیرد.
نخست، منبع قدرت سیاسی افغانستان از راولپندی مقر ارتش پاکستان می‌گذارد.
دوم، بازیگران سیاسی تالبان مزدوران متعهد احزاب حاکم و اپوزسیون و فکر پاکستانی نسبت به هر زمان دیگر هستند.
سوم، چین به طالبان به عنوان یک ابزار بازی اقتصادی می‌نگرد. چین می‌داند که چگونه این گروه یاغی را در حیطه‌ی نظارت خود گیرد. همین‌ست که رو به پاکستان می‌آورد.

پاکستان که مزدور اقتصادی چین است مزدور سیاسی خود یعنی متقی را به اسلام‌آباد فرا خوانده تا این پیام را به پیام‌خانه این گروه در قندهار برساند.
طالبان نشان می‌دهند که مزدورترین مزدوران است. یعنی مزدور پاکستانی که حالا مزدور چین می‌باشد.

دکتر ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ستیز صاحب!
ازروی شفقت مراتب احتراماتم رابپذیرید. فرموده های تان مثل همیشه صرف حقایق، ولی ارزومندم بااین وحشی ها خود را مقابل نسازید. عرض من صرف همینقدر بود.
عاقل

>>>   👨‍👩‍👦‍👦👩‍👦‍👦 به آقای دکتر ملک-فارسیستیز ...!
دیو که نزدید او پالیسی باز،
چرا حیله گرانه و منحرفانه همیشه مثل افراد قوم پشتونت، بیمورد نام و یا مداخله کشور های بیرونی را 《( در مسئله جنگ داخلی-قومی افغان-ستان که همیشه ریشه خونریزی و بدبختیها از عملکرد تجاوزگران سرکش مردم متعصب پشتون-قومی برعلیه فارسیزبانان و دیگران برخاسته و سبب شده است.
🙅‍♀️ و همین پشتون=طالبان با استفاده از دین اسلام با توهم-حسادتی، ناحق به سرزمین قریه و منطقه ملکیت فرهنگ اسلامیت و زبان مردم تورکتباران و فارسیزبانان... حمله ور شده و یاغیگری کرده )》چرا بهانه تراشی میکنید کشور های خارج را !؟
مگر ما نادان هستیم که خود شما پشتونها مسلمان نیم قرآن هستید!؟
🙆‍♂️ اگر طرف قندهار ننگرهار پکتیا...، بروی آنقدر دشت نا-آباد ، آباد-ناشده را در راه ات میبینی که از وسعت زیاد خیال میکنی که آفتاب از همین دشت طلوع و در همین دشت غروب میکند!!!
😇 همین مردم پشتون=طالبان=افغان=ناقلین آن دشت های بی صاحب را بیکاره و بی زحمت و نا-آباد مانده اند و (سرکشانه-تجاوزگر آمده) دعوای ملکیت باصاحب قباله-دار زمین های آباد-کرده مردم فارسیزبان/تورکتباران... را در غزنی میدان-وردک دایکندی تخار پنجشیر مزار هرات فاریاب و... کجا و کجا را دعوای جعلی-تقلبی دارند !؟؟
💥 و مردم پشتون=افغان (از سبب نفس سرکش و حسادت-درونی شان) خودشانرا در مکر-جاهلی زده اند، از قدیم شروع کردند در حذف زبان فارسی-دانشی انسانیت و محروم کردن ملکیت،... فرهنگ و دانشمندی ما مردم، چرا!؟
🤷‍♂️ مگر نمیشود بدون شف شف واقع بینانه بگویی با تجربه و سرگذشت ۱۳۰ ساله،.....، و از تاریخ و ثبوت ۷۵ ساله و هم از جنایات.... خونریزی نسل کشی قومی، کوچ اجباری قومی، غضب ملکیت قومی مردم فارسیزبان تورکتباران هزارگان تاجکان.... و از حذف سیستماتیک زبان فارسی-دانشی، و فراری دادن و محروم سازی کارمندان غیرپشتون از ادارات دولتی، و رخصت کردن محصلین فارسیزبان از موسسات تعلیمی ....و از یورش وحشیانه و جنگ متجاوزانه چندین دهه ای که از طرف مردم پشتون=افغان=ناقلین=طالبان که در رآس شان دولتمردان و افراد قومی-پشتونی شان بوده و هستند ( و حتی در داخل چوکات دولتی یک حاکمیت پشتونخواهی پشت پرده کفتارخوی، <مایه-خونریز فارسیزبانان> که د پشتون اقوام او قبائل وزارت + حاکمین خونخوار متعصب مثل ... نادرخان مهمند... ظاهرشاه داودخان ترکی امین نجیب گل-بیدین...ملاعمر ملاکرزی وردک یون اتمر...احدی خلیلزاد... احمدزی غنی بابا رولا بیبی-مور محب... حقانی و ملاهبتاله بودند و هستند و به رهبری همین یادشده گان )،
💥 در قریه و قصبات مردم سمت شمال در تمامی ولایات، در ولایات مرکزی، در ولایات غربی و....، چه فجایع که نکرده اید و نمیکنند!؟
🙅‍♂️ ای منکرین=پشتون خاموش و...
👨‍👩‍👦 آیا این همه جنایت فجایع [ دایمی-قومی-زبانی ] از سابق و هم اکنون از طرف { کشور سرکش-مفتخور متعصب چین، از طرف کشور نوظهور پاکستان، یا ایران، یا از طرف آمریکا روسیه و سعودی } بر ما ملیتهای (غیرپشتون) تحمیل و اعمال گشته است !؟؟ یا در حقیقت و در واقع امر از طرف شما سیاسیون چوچه انگلیس افغان=پشتون مفتخورترین منفوران و خاموشان=خفاشان مثل خودت آقای ملک فارسیستیز خپک موقع-طلب افغان=پشتونتبار با افغانیت=محرومیت.... !؟
🤷‍♀️ مگر گره-کور بد-مرموزاثر یا گرهگاه خونریزی-دایمی این سرزمین بنام (افغان-ستان که یکنام با جواز/قباله انحصاری تکقومی-پشتونی-ناقلینی بوده ) و برعکس سبب (حذف شدن و محروم سازی دیگر اقوام بومی شده و میگردد)،
👈 حال خودت از روی ترس خدا و نام حق خداوند و از روی دلسوز شدن به بندگانش چه نظر داری که با حذف نمودن و تغیر دادن همین کلمات هویت توهمی و هم زشت یعنی با اصلاح شد و تغیر دادن کلمه ●(افغان و افغانستان)● آیا ۶۵ درصد آرامی و امنیت خودبخود و بتدریج درین سرزمین بوجود نمی آید !!!؟؟؟؟
🧎‍♂️🧎‍♀️ اگر از حقیقت شرین-شریعت و هم از انسانیتگری پیروی بنمایی و از احساسات تلخ-شیطانیت و هم از ترس بندگان <مردنی> بپرهیزی، به جرئت خدایی نظر و تحلیل خودترا در همین باره و موضع ارائه بفرما،
👨‍🦽👩‍🦽 از قبل ازت متشکرم اگر با توکل به پناه خداوند خودت را میسپاری!!!؟

>>>   لطفا این موضوع نجات-واقعی و عملی شدنی را کاپی نمایید و در سازمانها، رسانه های مهم و تاثیرگذار و هم در همه فضای مجازی شییر کنید، با احترام.

>>>   ملک ستیز پشت این ملک بازی ها نگرد کدام کشور مزدور نیست که متقی مزدور نباشد ....
گپای ناق میزنی.
اریا

>>>   Mir Shir Al Hashimi
با وجود احترام که برایتان. دارم آقای ستیز تحلیل تان بسیار یک جانبه است آقای متقی وزیر خارجه مملکت است نی وزیر خارجه یا هم‌نماینده ی منافع کشور بنام‌ پاکستان ما وشما بیست سال اشغال امریکا را در‌کشور خود تجربه کردیم و دیدیم که کیها مزدور بودند و کیها که بر علیه اشغال مبارزه می‌کردند مستقل الان هم‌اقای متقی نماینده اصلی و واقعی مردم‌افغانستان است نماینده ی که بیست سال در‌مقابل اشغال مبارزه کردند و اکنون آزادی را بدست آوردند دوم هر‌کشور حق دارد وزیر آش به کشور دیگر سفر کند و‌ یا‌ مقاماهای مختلف انکشور دیدار داشته باشد این دیدارها را مزدور فکر کردن جفا در حق مبارزه مقدس یک ملت بشمار می‌رود!!!!

>>>   عبدالباسط ناصری
‌کاش به اندازه سیاست متقی سیاست مداران دیگر مملکت به مهاجرین کشور وبرای منافع ملت کار می‌کرد امروز افغانستان به این حالت نبود کسانیکه ازخارج تحلیل میکند اون وطن دوستی را ازدست داده هست

>>>   Rafi Arian
هویت مزدوری گروه‌ اک تالب پدیده ثابت شده است اما فعلا با این تفاوت که حالا آشکارا به این مزدوریت تاریخی ‌شان‌ افتخار هم می‌کنند . سیاه روح‌شود آنهاییکه مزدوریت این گروه اک را بنابر تعلقات فکری و‌غیره انکار ‌میکردند.

>>>   Ab Hakeemi
داکتر صاحب ستیز درود برشما !
فکر میکنم موضوع اصلی احضار آقای متقی به پاکستان و شرکت وی درجلسه وزرای پاکستان و چین ، بدنبال وعده هایست که نماینده چین و پاکستان در کنفرانس دوحه به شرکت کننده گان کنفرانس به رهبری آنتونی گوترش داده باشند که گویا طالبان را ترغیب به عملی نمودن خواستهای نماینده گان کشور ها درکنفرانس نمایند.

>>>   Ghulamjafar Hidari
تحلیل دقیق جناب بیدون شک و تردید که تالبان مزدور مزدوران است چون پاکستان بخاطر منافع کشورش از هر گزینه استفاده میکند و مزدوری همه کشور های قدرتمند را اعزاز احترام میپذیرد و حتی ملا های کاذب پاکستان که فتوا دهندگان جهاد در افغانستان هستند وگو نظریات شان را دیدیم و شنیدیم که به کشور چین اجازه کارخانه شراب سازی مجوز و هر فساد و آموختن و اجرای وظیفه به زنان در پاکستان روا و در افغانستان گسلم غم و جنگ همیشه پهن باشد

>>>   Mujibullah Hassani
یعنی تالبان ره نمیشه گفت مزدورین (از یکطرف مزدور مزدور انگلیس و از جناح دیگر مزدور مزدور چین)

>>>   Baryalai Hamidy
گرچه ریشه اصلی طالب، راولپندی است، اما این گروه حاضر اند برای بقای حکومت شان که بیشتر شکل ‌‌و ساختار ستورگاه را دارد، مزدوری کل جهان را بکنند اما متاسفانه اینها را حتی به غلامی هم کسی قبول ندارد.

>>>   Abdul Saboor
بالاخره مکه تالبان راولپندی که از قبل بود نمایان شد تمام فتوای این قشر متحجر مزدور از آنجا سوق واداره و هدایت داده می‌شد.

>>>   Farid Malikyar
افغانستان از سال‌های متمادی تحت تسلط اجانب بوده و این روابط در نظامدجمهوریت غنی بودهدو نو نیست که با تالبان همسايه های افغانستان بازی های رنگ ها رنگ دارند.

>>>   فتا حی
غلامان اند هیچ توقوع نباید داشت مردم عام افغانستان اگر به خود نیایند به زودی شاهد روز های بدتر از این خواهیم بود اما هستن یک فیصدی که به نام قوم حاضر اند به هر ارزشی پشت کنند بدون این که به آینده فرزندان خود فکر کنند که آن ها باید سال ها تاوان آن را بپردازند

>>>   Rohullah Afghan
جناب محترم این کشور نه از طالب است نه از اشرف غنی این کشور از تمام مردم افغانستان است این به این معنی که ما غلام پاکستان استم این کار خوب نیست

>>>   Naheed Mahboob
متاسفانه من‌از روزیکه دست راست و‌چپ خود را شناختیم به یاد ندارم حکومتی را در افغاستان که مزدور یک اجنبی نباشد

>>>   Aziz Ah
در چهل سال گذشته کدام رهبر افغانستان مستقل بوده آیا در دوران جمهوریت رهبران سیاسی مستقل بودن ؟ هیچ کدام شان صلاحیت تصمیم گیری نداشتن هرکدام شان بخاطر منافع یک کشور کار میکردن .
کشور که ملت نداشته و کشور که چشم ملت اش را جهالت و تعصب کور کرده باشد آنها تا ابد همیش مزدر می‌مانند

>>>   Ahmad Naqibullah Sadeqi
حقیقت تلخ است اما بهره شیرین دارد واقعیت هم همین است اما چه باید کرد مردم افغانستان بسوی روز های بدتر شدن روان استند.

>>>   Zabih Ghawsi
اکثریت خانواده های سران رژیم مزدور در پیشاور، کراچی، لاهور و اسلام زندگی میکند و بخاطر خوش ساختن بادار هر آنچه در توان داشته باشند انجام میدهند

>>>   Ezatullah Haidary
بی شرم ترین مردم بی حیا ترین مردم زنهای شان فعلآ پیش ISI گرو گان هستند فقط به همین خوش است که به قدرت چوکی باشند

>>>   Wahid
از غتی بیشتر متاثر بودند نسبت به اینها...
اینها گوسفندی استند در حالیکه غنی هوشیار تر بود نسبتاً.... مستقل رقم بود، کمی نشانگر از استقلالیت سیاسی بود.
از مجرای قویتر حرف میزد با اینها یعنی مردم و دموکراسی و اینها حتی اگر کمی مبالغه میکرد.
اینها فقط سلاح گرفتند و با سنگ و چوب دولت را خراب کردند ولی حالا مجبوراً صاحب صاحب بگویند به یار قدیم.

>>>   Shayegan Yaqubi
بد بختانه اقشار سیاسی حاکم در افغانستان در طول ۲۸۰ سال به این سو حلقه غلامی کشور های بیگانه را به گردن داشتند و مزدوران سیاسی با تبعیت از بیگانگان کشور را ویران کردند و همین امر سبب شده است که وطن روز بروز متحجر تر و عقب مانده تر گردد. رویداد های تاریخی نشان می‌دهد که از دوران امان الله خان تا تالبان همگی توسط استخبارات منطقه و کشور های غربی قدرت را دزدیدن و مردم‌ افغانستان را بدبخت و بیچاره کردند؛ اما بازهم مردم از تعصب ورزیدن و جهالت درس عبرت نگرفته اند.

>>>   Ahmed Fareed Kdh
وقت حکومت اشرف غنی سقوط میکرد د امو روز محقق یونس قانونی برادران مسعود پدرام و غیره پیش روی دفتر شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان ٣ ساعت شیشته بودن وزیر خارجه پاکستان همرای یکی شان هم ندید
٧ رهبر جهادی افغانستان به شمول همیشه به نفع پاکستان کار کردن و افغانستان و افغانان بیچاره ماره توته توته کدن

>>>   Khoshal Khan Rostam
بلی دقیقا جناب استاد
نباید فراموش کرد در نشست دوحه که هفته قبل پشت در های بسته و دور از پوشش رسانه ها برگزار گردیده بود یک سری گفتگو ها انجام شده بود برای اینکه چطور میشود این طالبان را وادار به انجام اقداماتی کنند که منافع کشور های دیگر در آن باشد، پاکستانی که همیش از مشکلات و معضلات افغانستان سود بُرده به عنوان نماینده افغانستان در آن نشست حضور داشت و برای پاکستان گفته شد چی فرمان های باید به طالبان داده شود متقی سفر کرد به پاکستان تمام احکام و فرمایشات برایش داده شد و به عنوان یک قاصد بر میگردد افغانستان.

>>>   Mohammad Kohzad
هیچوقت فراموش نمیکنم که جنرال متقاد پاکستان در دوسرکه بکرام ولایت پروان نیروهای مزدور(طالبان)را رهبری وفرماندهی میکرد. بناء تردیدی نیست که طالبان مزدور سر سپرده وجان به کف پاکستان بودند وهستند.

>>>   Basir Mosazai
آقای ستیز تمام رهبران جبهی شمال در سال ۲۰۰۱ درشهربند افغانستان رابه امریکا فروخت یگروز چیزی درباره اش ننوشتی دنیاو تاریخ شاهداست مگرچشم تراتعصب کورکرده خداوند به مسل شما دانشمندانرا هدایت کند

>>>   Behgam Mahboob
دیگر نمی‌شود امید بهبود داشت چون در جغرافیایی به نام افغانستان همه مان زیر پای این مزدوران لگدمال خواهیم شدو استخوان های ما را زیر پای ارتش پاکستان فرش خواهند کرد

>>>   نجوای پروانه ها
ســــــخن‌گوی:
ما از ګذشته ها غلام و نوکر بودیم و استیم این موضوع را حتی یک طفل هم می داند خانم های ما و فا میل های ما در ګرو پنجابي ها است،
شما بهتر می دانید ما نی تعلیم داریم و نی تحصیل، نی عزت داریم نی آبرو
همه ما در مدرسه های لوا طت کاری با عقده وکینه بزرګ شدیم اختيار وطن در دست ما نیست.

>>>   محمدموسی کوهستانی
تحلیل ارزیابی کاملا درست بجاست جناب استاد بزرگوار.
این یک واقعیت است که کشور توسط پاکستان اشغال شده است و سیاست پاکستان واقعآ عالی است پاکستانی ها درک از جغرافیای و فرهنگ اقوام افغانستان می‌دانند که چطور توسط کدام اقوام به اهداف خود می‌رسند

>>>   Mohdarif Sherzay
یک زمانی به یاد داریم ، یک کسی بر سر تانک های شوروی برای اشغال وطن آمد و متأسفانه به بسیار بی شرمی دوستی افغان شوروی و شوروی افغان شعار میداد و یک شخص دائم الخمر بود و بعدا دیدیم یک تعداد دیگر سر تانک های آمریکایی ها بیشرمانه بخاطر اشغال سر زمین شیران آمدند ، سرنوشت آنها را هم دیدیم . فعلآ حداقل عملاً زیر اشغال کدام کشور قرار نداریم .

>>>   Mohammad Afghan
پروفیسور داکتر ستیز گرامی!
متقی مزدور در سال گذشته به اسلام سفر داشته بدستور استخبارات پاکستان بی شرمانه از تربیون اسلام آباد لغو قوت های دفاعی و امنیتی افغانستان را اعلام نمود و گفت که یک تن از نظاميان سابق در حکمرانی نا مشروع طالبان حق اجراي وظیفه ندارد.
مزدور بودن گروه تروریستی طالبان در گذشته با انجام حملات انتحاری و انفجاری، کشتن مردم بی دفاع ملکی و تخریب تاسیسات عام المنفعه و اکنون با نقض حقوق بشر، کشتن نظامیان سابق، محاکم صحرایی و منع دختران و زنان افغان از همه حقوق انسانی شان مانند آفتاب روشن است.

>>>   Yama Nesari
تخته خیز!
برای پاکستان بهترین موقعیت یا موقف است. که از عمق بحران اقتصادی بیرون شود. تا باشد چشم به چشم با جهان از دهلیز فقر و بی‌سوادی سیاسی طبقه حاکم بر قدرت دولتی که در طول تاریخ اکثریت ما شاهد هستیم. استفاده اعظمی ببرد.

>>>   Amir M Rassa
تحلیل سنجیده و حرفوی سربلند باشید واقعا همیش حاکمان کشور ما غلام پاکستان و استخبارات بیرونی بوده و همین باعث شده مردم ما روز خوشی را ببیند و همیشه بفکر فرار از سرزمین خود باشد

>>>   Har Ir
پاکستان خو از قبل حامی و دست پرور طالبان بود ولی اینجا حرف از چین است که تحت حمایت و کار چنین در این عرصه برای مشروعیت بخشیدن و به خصوص گسترش اعمال ناشایسته شان کار بیشتر میشود

>>>   Sadiq Khasy
برایت دعای خیر مکنم دیگر چیزی گفتنی ندارم جناب در موضوعات حساس موضعی گیری مکند و اقعیت های عینی جامعه افغانستان را بیان مکنید و ملت مظلوم افغانستان را را اگاه مسازید در سر زمین چی جریان دارد و چی حاکمان خون خور و لجام گسوخت با کدم ابزار توسط کی به کدم منظور بالای گوردهاب ملت افغانستان حاکم گردید است
یکبار دیگر برای جناب عالی صحت و سلامتی از خداوند استدعا دارم صحت و سلامتی جناب استاد اروزی مردم افغانستان را بیان مکند درحال در افغانستان تمام رسانهای اطلاعات جمعی چی نوشتاری، تصویری، حتی در حریم خصوصی مردم مانند واتسپ، و فیسبوک گروهی جانی داخل شده مردم را شکنجه مکند در داخل کشور هیچ حق اعتراز را ندارد ا گر کس اعتراض نماید بنام واعش گروه تمام مخالفین خود را بدون محکمهء تیرباران باران مکند و ویا مگوید توسط افراد ناشناس بقتل رسید

>>>   بهرام مبارز
خروج بدون برنامه و سراسیمه نیروهای آمریکایی از افغانستان که مایه ای سرافگتدگی دولت مردان آمریکایی در جهان و زمینه ساز اسارت قریب به چهل مليون شهروندافغانستان به دست یک گروهک تروریستی گردید؛ جمهوری خواهان و دموکرات ها را به شدت به جان هم انداخته است! هر یکی از جناحها، طرف مقابل را متهم نموده و خواهان توضیح این رسوایی بی سابقه که در تاریخ آمریکا نظیر و همانندی ندارد‌؛ شده اند! دموکرات ها ترامپ را متهم میکند که با تروریست های طالبانی وارد معامله شد و اقتدار ایالات متحده آمریکا در سطح جهان را زیر سوال برد!
جمهوری خواهان بایدن را مقصر می‌داند که روند خروج از افغانستان را به درستی مدیریت نتوانسته است!
اما حقیت تلخ و شرم آوری که اعتراف آن برای جناحین دشوار است، این است که زلمی خلیلزاد با اتکاء به ستیزن آمریکایی خود؛ از اعتماد آنان سوی استفاده نموده وبرای محقق نمودن آرمان‌های فاشیستی و در انحصار قراردادن قدرت توسط هم تبارانش در افغانستان؛ منافع ایالات متحده آمریکا را قربانی نمود! دور زدن سیستیم توسط زلمی خلیلزاد و بازیچه قرار دادن روئسای جمهور ایالات متحده آمریکا؛ حاکی بزرگترین خلاء سیستماتیک در نظام سیاسی ایالات متحده آمریکاست که هیج یکی از احزاب جرئت اعتراف آنرا ندارد!
تنش ها میان احزاب دوگانه امریکا با مرور زمان رو به افزایش است و اکنون کار به جایی کشیده است که وزیر خارجع ایالات متحده آمریکا؛ توسط رئیس کمیته ای امور خارجی مجلس تهدید به باز داشت شده است! بقیه مطلب را در لینک ذیل بخوانید!
>>>   ستیز صاحب:
فکر میکنم حتماً سینما رفته باشی و یا هم فلم های هندی را در تلویزیون دیده باشی.
در زبان هندی دیوانه را بنام(پاگل)یاد میکنند. اما اصلاً این یک واژه فازسی قدیم است که عبارت از(پای گل)است.یعنی کسی که پای هایش لچ است و بوت و یا پاپوشی در پایش نیست و پاهایش با گل آلوده است. این واژه در زمان سلطنت مسلمانان در دهلی، در میان هندو ها پیدا شد.
هندو هایژ که در دربار مسلمانان با پاهای لج و گل پر می آمدند،به آنها دیوانه میگفتند.
چرا هندو ها کفش نداشتند؟
بخاطری که کفش از پوست گاو یعنی چرم ساخته میشود و گاو برای هندو ها مقدس است و گاو را هندو ها منحیث مادر خود میدانند.
هنوز هم برایشان مقدس است و چند وقت پیش یک گروه هندو ها، با وجودی که در پایشان بوت های چرمی داشتند،یک مسلمان را به جرم آن که گاو را ذبح میکند،لت و کوپ کردند و به شهادت رساندند.
مسلمانها برای هندو ها چه آوردند؟
نظافت و تمدن و علم و دانش.
بعد از برآمدن انگلیس ها از هندوستان،با وجودی که قبل از آمدن انگلیس ها به هندوستان،دولت در دست مسلمان هابود، انگلیس ها دولت را به هندو ها تسلیم کردند.
مسلمان ها مجیور شدند و دولت جداگانه یی بنام پاکستان ساختند.
حالا افغانستان و پاکستان دو دولت همسایه و هم دین و هم مذهب در یک جغرافیا هستند. هیچکدام شان مزدور دیگری نیست و همه شان بندگان خدا هستند.

>>>   همه به هر صورت، اما بیوگرافی، سابقه کاری، تحصیلاتی و هویت قومیت شما آقای ملک ستیز چرا از شبکه های انداختن حذف و پنهان شده است!؟؟

>>>   البته در این مسئله شکی وجود ندارد که طالبان باداران متعددی دارند و برای همگی آنان مزدوری می کنند. منتهی شکل مزدوری شان متنوع است. اگر آمریکا و پاکستان نبودند اصلا طالبان در سی سال پیش هم به وجود نمی آمدند. وقتی وجود طالبان مرهن آمریکا و پاکستان و برخی کشورهای دیگر است نمی توانند مزدوری نکنند.

>>>   حدیثِ نیک و بدِ ما نوشته خواهد شد
زمانه را سندی، دفتری و دیوانی است

>>>   چراغ را که ایزد برفروزد
هرآنکس پف کند ریشش بسوزد
شاد پردلی بلوچ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است