طالبان ۱۵ بزرگ قومی هزاره را در جلریز بازداشت کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۵    ۱۴۰۲/۲/۲۲ کد خبر: 173041 منبع: پرینت

طالبان پس از ادعای کوچی‌ها مبنی بر گم شدن گوسفندان‌شان در سال‌های قبل، ۱۵ بزرگ قومی هزاره را در ولسوالی جلریز میدان‌وردک بازداشت کردند.
به گزارش شفقنا،منابع محلی روز پنج‌شنبه، ۲۱ ثور، تایید کردند که این بزرگان قومی از دو روز به این‌سو در مرکز ولسوالی زندانی شده‌اند.
براساس معلومات، کوچی‌ها مدعی شده‌اند که چندسال پیش چندین راس مواشی‌شان از این ساحه مفقود شده است و حالا باشنده‌گان محل باید به آنان غرامت بپردازند.

به دنبال بازداشت بزرگان قومی، طالبان به مردم هشدار داده‌اند که در صورت پرداخت نشدن غرامت، افراد بازداشت شده را از بند رها نخواهند کرد.
کوچی‌ها در این قضیه خواستار پرداخت ۷۰۰ هزار افغانی از سوی باشنده‌گان محل شده‌اند.
گفتنی است که در جریان سال‌های اخیر، تنش‌های شبیه این میان کوچی‌ها و مردم محل در ولایت‌های غزنی،‌ میدان‌وردک و دایکندی رخ داده بود.
سال گذشته به دنبال ادعای کوچی‌ها در ولسوالی مالستان غزنی مبنی بر مفقود شدن ۷۰۰ راس گوسفندشان، طالبان مردم محل را به پرداخت ۲۸ هزار دالر امریکایی مجبور کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازداشت هزاره
اقوام طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   قصدشان همان سیاست بیرون کردن هزاره ها از افغانستان است برای تصاحب خانه ها وزمین هایشان است . امروز اکثرهزاره ها بیش از چهار ملیون نفرشان به ایران رفته اند همین مقداری هم که مانده در تلاش برای بیرون کردنشان هستند همان سیاست عبدالرحمان خان بارکزی.ولی نمی دانند هزارستان تنها منطقه ای است که از برای صاحبان اصلی اش مانده هزاره ها کهنترین قوم افغانستان هستند و مجسمه های بامیان به شکل هزاره ها یکی از اسناد چند هزارساله هزاره ها در دل کوههای بامیان وافغانستان است.
عبدالحکیم.

>>>   👈🕳 مسئله جنگ و خونریزی کردن فارسیزبانها و کوچ اجباری شان، نسل کشی شان... که واضح است.
💥 مهم این هست که با چگونه ماهیت و خاصیت، شحصیت بزرگان قومی یا رهبریت قومی تانرا شما هزاره-هزارگان انتخاب کرده بودید !!؟؟
💥 آیا همین های که چپنی و لنگیدار ملا-خثی آغای اکبری محقق خلیلی... بزله گو، بیصدا، کرختخوی و زنچو-رهبر تان بودند، انی!!؟؟؟
💥 رهبر رهبر مردچوپان، نه چپندار ملالنگی خصیشده کرختی!

>>>   بیایید ازدین و شریعت بگوییم .مسله حقوقی درصورت عدم قناعت باید توسط محکمه شرعی و قضات ذوالحکم فیصله شود.و سه محکمه در صورت درخواست مدعی یا مدعی علیه موظف به غوراست.
در دعوی حقوقی حبس وجود ندارد. مگر اینکه در برابر فیصله نهایی و قطعی محکمه نهایی تمرد
روشن صورت بگیرد . طالبان مردم بدوی و
جاهلاننددردشت و بادیه به شریعت و قانون نمیدانند باید در برابر خلاف کاری و حبس خودسرانه جزا ببینند
م.امین کابل

>>>   کرزی را چیز نمیگوییند بزرگ قومی هزاره را دستگیر میکنند شما فکر کنید این شد حکومت اسلامی . حکومت طالبان قومی است نه اسلامی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است