طالبان با ایرانیان مشکلات سرحدی دارند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۸    ۱۴۰۲/۲/۲۳ کد خبر: 173053 منبع: پرینت

مناقشه اینبار تیراندازی و تلفات نداشت.
به گزاش اسپوتنیک، در تصاویر ویدیویی کادر های ناشی از درگیری بین نیروهای سرحدی مشاهده می شود که موضوع درگیری بر سر موترهای نظامی ایرانی بود.
به گفته طالبان، نیروهای ایرانی در منطقه مسوولیت کندک امنیتی در داخل پسته سرحدی اسلام قلعه افغانستان شدند.

این رویداد به سرعت به میدان دیپلماتیک منتقل شد - محمد رحیم خادم، قوماندان بریگاد قوای سرحدی 207 الفاروق، برای گفتگو رفت. واقعیت این است که ایرانی‌ها در امتداد مرز جاده می‌سازند و طالبان هنوز وانمود می‌کنند که دقیقاً متوجه نشده‌اند که خط سرحدی کجااست: استحکامات ایران در یک کیلومتری غرب آن ساخته شده است، اما طالبان معتقدند. که خط از آنها می گذرد و بنابراین این کیلومتر مربوط به افغانستان میشود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان ایرانیان
مشکلات سرحدی
نظرات بینندگان:

>>>   این هم نیروهای مرزبانی ایرانی که باید بیایند یک کیلومتر عقب تر مرز دیوار بکشند .یا دیوار نمی کشند یا اگر می کشند درست در مرز می کشند مثل کشورهای دیگر مملکت ایران دست چه کسانی افتاده . دوسال است درگیری حتی مردمی که می خواهند بروند سر زمین هایشان را این افغانی ها یا لت وکوب می کنند یا می کشند دهها مامور ومرز دار ایرانی را این گروهک های افراطی طالب برای خاطر همین کشته اند. متاسفانه فرهنگ خوبی ندارند چون مرز طبق گفته مسولین دو کشور همه اش معلوم است ایران چرا رفته پانصد تا یک کیلومتر عقب تر دیوار کشیده .
علیزاده.

>>>   ایران در مقابل طالبان مجبور به تعظیم است فعلا افغانستان با اسلحه امریکا و غیرت افغانی به ابر قدرت منطقه تبدیل شده نه تنها ایران بلکه تمام منطقه از افغانستان میترسد و برای افغانستان جزیه میدهد . رقیب جدی ایران هم همین افغانستان است چون تاریخ اصلی ایران برای افغانستان معلوم است .

>>>   ولایت خراسان که فعلا ایران ان را در کنترول دارد اصلا مال افغانستان است

>>>   نظر دهنده دوم ایران در مقابل ارباب طالبان که امریکا و عربستان است مجبور به تعظیم نشده حال چند دمپایی پوش موتور سوار کلاش به دست و لنگی ریش پشمی بترسد؟؟یا ایرانی نشناختی 8سال دست خالی مقابل ابر قدرت زمان (غرب امریکا و شوروی )جنگید و تسلیم نشد یا مواد مصرف میکنی و طالبان را مانند سربازان هالیوودی میبینی؟؟
مجتبی

>>>   طالبان ...!!
پاکستانی ها به ده ها کیلومتر داخل خاک افغانستان سیم خاردار کشیدند و استحکامات ساختند اما چون باداران تان هستند صدای تان بالا نشد اما در مورد ایران به اشاره امریکا چیغ و فریاد راه می اندازید.
اگر مرد هستید در مورد خط سرحدی ایران و پاکستان به محاکم بین المللی مراجعه کنید تا مشکل برای دایم حل شود.

>>>   وقتی صدام به ایران حمله کرد مسجد سلیمان و را گرفت و تا نزدیک شیراز را تصرف کرد تا حلا ایرانی ها مینالند که شیمیایی بود . صدام را شیمیایی میگفتند چون ایران یک کشور خیلی ضعیف و ناتوان است که حتی صدام توانست نصف انرا تصرف کند . اگر ایزان با افغانستان در جنگ بیافتد ظرف شش ساعت نابود میشود . همانطور که در وقت سلطان محمود غزنوی شاه دلیر افغانستان اتفاق افتاد . برای ایران جز پف و پتاق و اضافه گویی چیزی دیگری در بساطش نیست . اوبچه نکو که صدام شیمیایی بود افغانستان گلم جمع است گلم و بوریای تان را جمع میکند . با شاخ گاو بازی نکو

>>>   یه دلقکی که گویا باید بهش گفت شماره ۶ گویا تازه از سیرک فرار کرده میگه ایران ضعیفه ارتش ایران در انقلاب پاکسازی شده بود ولی با این حال چنان ضرباتی میزد به عراق مه صدام مجبور بود دائما از کشور های خارجی تان هواپیما خریداری کنه درزم چس ور قور میکنی حملاتی شیمیایی که صدام انجام داد در جهان معروف هست به یکی از بزرگترین حملات شیمیایی این رو بدون که ایران گاهی اوقات به خان عراق هم پیشروی می‌کرد تازه از غار اومدی بیرون از تو انتظار نمیره تاریخ بفهمی

>>>   نظر دهنده سشم دیوانه است دیگه ژنرالهای آمریکایی واروپایی به قدرت نظامی ایران اقرار کردند اونوقت تو لنگی پا پتی چه ضر مفتی میزنی توهم زده چی مصرف کردی ؟!!!!
خدار وشکر خداوند دشمنان ایران را از نادان ها وجهل ها قرار داد

>>>   درجواب نظریه 6 معلوم میشود از تاریخ هیچ نمی دانی اراجیف میبندی لازم است بیشتر مطالعه کنی تا وقتی حرفی میگویی باعث مزاح خوانند گان نشود.

>>>   وقتی صدام به ایران حمله کرد مسجد سلیمان و را گرفت و تا نزدیک شیراز را تصرف کرد!!!!!
تو مدرسه درسهاتو خوب نخوندی!!! عراق به پشتیبانی آمریکا و شوروی و همه اعراب از رود کرخه نتوانس جلو تر بیاید!!! شیراز کجا عراق کجا!!!!؟؟؟ یه کم عقل هم خوبه داشته باشی

>>>   ایران یک کشور ترسو و بزدل و نانوان ولی با بلوف و گزاف فیسبوکی است . شما بخاطر داشته باشید چند روز بعد یا رییسی را برای تعظیم به افغانستان خواهد فرستاد یا سرداران سپاه را چون زور افغانستان بعد از اسارت هشت سپاهی ایران بدست افغانستان برای ایران معلوم شد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است