جناب دبیرکل! آیا شما از این فجایع مطلع نیستید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۲    ۱۴۰۲/۲/۲۳ کد خبر: 173059 منبع: پرینت

آقای گوتیریش سر منشی سازمان ملل متحد!
افغانستان یگانه کشور در دنیااست که در ۴۰ سال شاهد دو هجوم ابرقدرت‌ها بوده که در آن نزدیک به دو میلیون به قتل رسیده، نزدیک به دو میلیون معلول به جا مانده، نزدیک به هفت میلیون بیمار روانی به جا گذاشته، ۹ میلیون بی‌جاشده، مهاجر و پناهنده در جهان سرگردان دارد، ۲۴ میلیون فقیر دارد، سه بار شهرهای بزرگ آن ویران شده و شش بار رژیم های سیاسی آن توسط نیروهای جنگی نابود شده است. در این سرزمین بزرگ‌ترین جنگ‌سالاران، تروریستان، مافیای مواد مخدر و قاتلان مذهبی و ایدیولوژیک برای خود میدان امن جسته اند.
اما هیچ‌گاهی دادگاه ملی، منطقه‌ای و جهانی برای حساب‌دهی و مجازات عاملین این جنایات راه اندازی نشده است. این‌ست دلیل اصلی گسترش جنایات وسیع علیه بشریت در این کشور فقیر و بدشانس در جهان.

حالا از شما سه پرسش دارم.
۱. آیا شما از این فجایع مطلع نیستید؟ اگر هستید، دادگاه های بین‌المللی چرا هیچ پرونده‌ای در باب این سرزمین ندارد؟
۲. آیا افغانستان عضو سازمان ملل متحد نیست؟ اگر هست، چرا قوانین جهانی که از سوی مجمع عمومی و شورا های سازمان ملل به تصویب می‌رسند، در باب این عضو پرقدامت سازمان ملل مسکوت است؟
۳. سازمان ملل در این ۴۰ سال سه ماموریت پر هزینه را مامور امور افغانستان ساخته است. پیامد این برنامه ها چه است؟ دومیلیون کشتار، دومیلیون معلول، نه میلیون سرگردان و ۲۴ میلیون فقیر واقعیت این سرزمین است.

واقعیت این‌است که سازمان ملل متحد در افغانستان حد اقل نتوانسته است منشور خود، کنوانسیون‌ها، قطع‌نامه ها، قوانین و اصول‌نامه های مهم را برای به‌دادگاه کشانیدن جنایت‌کاران تطبیق کند. حتا جرئت نداشته است که نام های این جنایت‌کاران را معرفی کند.
حالا چگونه انتظار دارید تا مردم به شما، نشست‌های شما و فیصله های شما در نیویارک، ژینوا و دوحه و جاهای دیگر اعتماد کنند.

دکتر ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سازمان ملل
جنایات افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   من سرمنشی ملل متحد از همه چیز آگاه هستم اما قدرت و ثروت و شهرت زنجیر هایی اند که دست و پا و زبان من و امثال من را بسته اند.
برای مردم شما عقل و آگاهی و ایستادگی و ایثار برای بقا در جنگل حیات خواهانم.

>>>   آشیان من بیچاره اگر سوخت چه باک
فــــکر ویران شـدنی خانهٔ صیاد کنید

>>>   اقای داکترملک ستیز! تحلیل کاملا دانشمندانه وواقعیت پذیری دارید. اما درعمل آمریکا پیشتر درهمچو مسایل وجلوگیری ازجنایات فعال است. نمیدانم که چرا ممالک مقتدر برای جلوگیری ازین فجایع افغانستان اقدام نمیکند؟ ان الله مع الصابرین.
نورولی نورستانی

>>>   سرمنشی خبر دارد و میګوید از ګزشته هم خبر داشتم! فرقی نکرده!

>>>   بلکل درست فرمودید اقای ستیز . سازمان ملل یعنی یک وسیله در دست استعمار است وبس

>>>   سازمان ملل یک مجموعه ای در حقیقت تشریفاتی وکارکنان فقط معاش بگیر و هیچ .
م.ش.ف. کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است