ابهام در وضعیت سفارت افغانستان در دهلی نو
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۴۰۲/۲/۲۶ کد خبر: 173075 منبع: پرینت

فرید ماموندزی، سفیر گماشته‌شده از سوی دولت پیشین افغانستان در دهلی نو که امور این سفارت را پس از بازگشت طالبان به قدرت همچنان به عهده داشته است، در بیانیه‌ای گمانه‌زنی‌ها مبنی بر معرفی افرادی از سوی طالبان برای سرپرستی این سفارت را رد کرد.
او گفت که هند که تاهنوز حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است و همچنان به دیپلمات‌های معرفی شده از سوی دولت پیشین اجازه داده که به کار خود ادامه بدهند. آقای ماموندزی از سال ۲۰۲۰ سفیر افغانستان در دهلی نو است.

اخیرا، گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌هایی درباره برکناری آقای ماموندزی از سوی وزارت خارجه طالبان و معرفی دیپلمات دیگری برای سرپرستی این سفارت منتشر شده است.
به گزارش بی بی سی، در همین حال، برخی رسانه‌‌های هندی نیز در مورد وضعیت مبهم سفارت افغانستان در دهلی نو گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند. روزنامه «دی هندو» در گزارشی به نقل از وزارت خارجه هند گفته است که درخواست رسمی از سوی کابل برای تغییر در این سفارت دریافت نکرده است.

با آن که حکومت طالبان را تاکنون هیچ کشوری به رسمیت نشناخته است، وزارت خارجه طالبان توانسته افراد خود را برای سرپرستی برخی از سفارتخانه‌های افغانستان از جمله در ایران، روسیه، چین و پاکستان بگمارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفارت افغانستان
دهلی نو
نظرات بینندگان:

>>>   سفارت در هند فعال است و از میکروب طالبان پاک

>>>   ابهامی در کار نبست.
سفارت در اختیار پرسونل رسمی قبلی است و نماینده طالب مشروعیت ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است