فساد مالی و اختلاس در سفارت افغانستان در هند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۴۰۲/۲/۲۶ کد خبر: 173076 منبع: پرینت

طلوع‌نیوز به سندهای دست یافته که نشان می‌دهند سفارت افغانستان در هند در فساد مالی و اختلاس دست دارد.
بربنیاد این سندها، سفارت افغانستان در دهلی نو بخشی از زمین سفارت را در بدل پول‌ هنگفت به یک شرکت هندی اجاره داده است.
در این سند، مسوول یک شرکت هندی ادعا کرده است که نیم جریب زمین و دو ساختمان سفارت افغانستان در هند به اهداف تبلیغاتی به وی اجاره داده شده است. وویک دکشیت به وزارت خارجه هند شکایت کرده است که از زمین بهره‌مند نشده و سفارت افغانستان نیز نزدیک به ۲۷۵ هزار دالر وی را نمی‌پردازد.

در همین حال، نماینده مهاجران افغانستان در هند از فساد گسترده در میان کارمندان این سفارت سخن می‌زند.
شمس قاری‌زاده، نماینده مهاجران افغان در هند، در اینباره گفته است: «موارد مختلف علیه این‌ها و تیم شان است. موضوع انتقال گندم، که کمک‌های هند به مردم فقیر افغانستان بود، موضوع تمدید پاسپورت‌ها است، موضوع جمع‌آوری کمک‌ها به مهاجرین است، موضوع دادن املاک دولتی ساحه دیپلوماتیک سفارت افغانستان به سردارهای هند است.»

در یکی از این سندها، یک شهروند افغانستان شکایت کرده است که ۵ هزار دالر برای دریافت ویزای فوری هند به کارمندان سفارت پرداخت کرده است.
این مقدار پول هشت ماه پیش به دو کارمند سفارت پرداخت شده و پول دهنده تاکنون ویزا دریافت نکرده است.
سید حبیب الله قریشی، دانشجوی بورسیه هند، گفته است: «دلیل عمده لغو شدن ویزاهای ما و دلیل عمده دور ماندن از درس‌های ما به مدت دو سال، بی‌کیفیت بودن کار سفارت افغانستان مقیم هندوسان بوده است.»

اما سفیر افغانستان در هند به طلوع‌نیوز گفته است که اتهام‌های وارده در این سفارت شایعه و بی‌بنیاد است.
فرید ماموندزی، سفیر افغانستان در هند، گفت: «ملکیت سفارت کبرای افغانستان در هند سرمایه ملت افغانستان و یک ارزش بزرگ برای تمامی ما است. هرگونه معامله در مورد این ملکیت و نشرات در این مورد تنها تبلیغاتی مخربی است که به جایگاه افغانستان صدمه می‌رساند.»

وزیر خارجه طالبان در پنجم ماه ثور قادرشاه را به جای فرید ماموندزی معرفی کرده است؛ اما دو روز پس از ارسال این نامه، سفیر افغانستان در هند، قادر شاه را به دلیل ارتباط با نهادهای غیررسمی و رفتار خلاف اصول از وظیقه برکنار کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفارت افغانستان
فساد مالی
نظرات بینندگان:

>>>   تقریبا تمام سفارت های افغانستان به انواع و اقسام فساد ملوث می باشند.

>>>   این فساد های مالی، دزدی و اختلاس از زمان احمد درانی این فساد های مالی، دزدی و اختلاس از زمان احمد درانی (دزد بین المللی معابد هند) به میراث مانده است و "زی" ها ادامه میدهند.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است