طالبان در نشست فورم کشور های اسلامی و روسیه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۴۰۲/۲/۲۸ کد خبر: 173088 منبع: پرینت

شهر مرکزی جمهوری تاتارستان روسیه کازان امروز پنجشنبه میزبان یک فورم کشور های اسلامی و روسیه است که یک هيئت حکومت طالبان هم در آن اشتراک دارد.
نظر به گزارش رسانه های روسیه این جلسه امروز پنجشنبه و فردا جمعه دوام خواهد داشت که در آن در مورد همکاری های تجارتی و اقتصادی بین روسیه و کشورهای اسلامی صحبت خواهد شد.

حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان به رادیو آزادی گفت هیات طالبان در حاشیه کنفرانس با مقامات تاتارستان ملاقات جداگانه خواهد داشت:
"هياتی تحت رهبری محترم وزیر صاحب تجارت که یک هیات تعلیمی و اقتصادی است به دعوت رسمی فدراتیف روسیه سفر دو روزه به تاتارستان دارد که در آنجا در فورم اقتصادی کشورهای اسلامی سهم خواهد گرفت. در این فورم در مورد فرصت های ایجاد شده اقتصادی در افغانستان و منطقه و روابط دوجانبه صحبت و تبادل نظر خواهد شد."

در صفحه اینترنتی این فورم صحبت ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به اشتراک کنندگان این جلسه نشر شده که گفته است روسیه با کشورهای اسلامی روابط نزدیک و با اطمینان دارد.
روسیه در ماه نوامبر سال گذشته میلادی اجلاسی را در مورد افغانستان بنام "فارمت مسکو" ترتیب کرد که طالبان به‌آن دعوت نشده بودند، زیرا به گفته آنها طالبان تعهدات خود در مورد تشکیل حکومت همه شمول را بجا نیاورده اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات طالبان
کشور های اسلامی
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است