اتباع "بیگانه" عامل مشکلات متعدد در ایران هستند!؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۴۰۲/۲/۲۸ کد خبر: 173090 منبع: پرینت

مجید شجاع، فرمانده نیروهای مرزبانی خراسان رضوی ایران گفته است که پس از شناسایی شهروندان غیرقانونی افغان در نقاط مختلف ایران، به تایباد منتقل و با حضور نماینده افغانستان اخراج شدند.
این مقام ایرانی، بر ضرورت برخورد قاطع و جدی با اتباع بیگانه تاکید کرد و آنها را عامل مشکلات متعدد در ایران دانست.

رسانه‌های ایران گزارش دادند که در یک هفته گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ افغان از مرزهای خراسان رضوی به افغانستان بازگردانده شدند. علت بازگشت اجباری آنان، حضور غیرقانونی عنوان شده است.

لازم به ذکر است، در حالیکه اکثر افراد مسوول و غیر مسوول در امور مهاجرین در ایران، بخود اجازه می دهند که در رابطه با مهاجرین افغانستانی عده مندانه برخورد کرده و اظهارنظر کنند، بل آنها را اتباع بیگانه خطاب کرده و عامل بروز مشکلات در ایران می دانند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتباع بیگانه
مهاحرین ایران
نظرات بینندگان:

>>>   بیگانه کلمه ی توهین آمیزی نیست در همه جای دنیا و در عرف جامعه ی جهانی به اتباع کشوری که در کشور دیگر حضور دارند اتباع بیگانه گفته می شود.

>>>   اتباع بیگانه فحش ویا ناسزا نیست. اتباع بیگانه از دو واژه فارسی وعربی تشکیل شده است.(اتباع جمع تبعه است ) به هر نفری که خارج از تابعیت کشور ایران باشد خواه افغان باشد ویا پاکستانی ویا عراقی وبنگلادشی اتباع بیگانه گفته می شود
اگر یک ایرانی هم به کشور افغانستان بیاید از نظر دولت افغانستان جزو اتباع بیگانه است.

>>>   ایران خودش عامل متعدد مشکلات برای مهاجرین است در همه دنیا مهاجر در اسایش است ولی در ایران در عذاب . همین خود ایرانی ها در روی دنیا مهاجر استند میدانند که نفاوت ایران با جهان چقدر است دل ایران مثل دل گنچشک تنگ است .

>>>   اتباع بیگانه عامل هستند یا قطب بندی های داخل نظام؟؟
ترسم که تشدید قطب بندی ها به شکست و ریخت اقطاب داخل نظام به نفع نیرو های بر انداز خارج نظام تمام شود.

>>>   ما خیلی خوشحال می‌شویم که شما دوستان افغانستانی هم خودتان را ایرانی بدانید و از بیگانه خطاب گرفتن ناراحت شوید. اما آیا واقعا حضور غیرقانونی صدها هزار افغانستانی در ایران مساله‌ای طبیعی و بی اهمیت است؟ شما می‌دانید حضور غیرقانونی به چه معناست؟ می‌دانید اگر یک ایرانی به صورت غیرقانونی به عراق، ترکیه، عربستان یا همین افعانستان برود و پلیس او را دستگیر کند چه اتفاقی برای او می‌افتد؟ واقعیت آن است که رفتار ایران با افغانستانی‌هایی که به صورت غیرقانونی به ایران آمده‌اند بسیار ملایم است.

>>>   واقعا همه مسئول ایرانی چرا بی انصاف هست؟ مگه خودتان اعلان نکردید نامه به افغان ها میدهیم شما نبو ی سه میلیون نفر مدرک اقامت ندا دید هم از آب خور میخورید هم ازتبره واقعا خجالت آور است، .
نسیم کارگر شهر داری تهران

>>>   حضور غیر قانونی افغانستانی ها در ایران معلول عملکرد ایران در قبال افغانستان در طی ۴۰ سال است.
اگر ایران برای اهداف استراتیژیک خود در با طالبان یکجا نمیشد و کمک های بیدریغ در اختیار طالبان قرار نمیداد در افغانستان تغیر نظام ممکن نبود و با حفظ نظام دلیلی برای مهاجرت نبود.
حال هم اگر ایران نیاز به اتباع بیگانه ندارد میتواند همه را اخراج کند و مرز های خود را ببندد .

>>>   روزی هزاره ها و اوزبیک ها خودشان را اویزان میکردند که ما تورکیم
امروز هر دو را ترک ها ابتدا غارت کرده و لخت از ترکیه بیرون میکنند در انگلیس هم افغانها به روندا فرستاده میشوند در کجای دنیا به نیم ملیون دانش اموز یک کشور دیگر اجازه میدهند در مدارس ان کشور تحصیل کنند

>>>   درجواب نسیم کارگر شهرداری تهران اولا به مسئولین ایران که تورا برای کارگری پذیرفته اند توهین نکن ثانیا اعلان کردن مطلبی که وجهه قانونی ندارد میتواند نقض شود ثالثا اگر وضع بر عکس بود ایا افغانستان چه باز خوردی با موضوع داشت رابعا خوردن از توبره واخر کار امثال توست که درایران جا خوش کردی اگر تاراحتی چرا به کشور خودت یا به کشور دیگری نمی روی خامسا ملت ایران برای تو واز قبیل تو کارت دعوت نفرستاده اند
سادسا... ایران دوست -تهران (منتشر شود اگر راست میگویید)

>>>   جناب ایرانی همه مهاجر ما را لطفا بیرون کنید چون فعلا وطن ما ارام است و به کارگر و باز سازی نیاز دارد چرا مهاجرین ما را بیرون نمیکنید ؟
ما میخواهیم چندین بند اب دیگر بسازیم به کارگر نیاز داریم

>>>   خوب بود درجبه های نبرد در زمان جنگ تحمیلی وسنگرهای سوریه هم بمااتباع بیگانه خطاب می شد نه برادر

>>>   من خدمت برادر عزیز به نسیم گار گر ایراد گرفته عرض کنم برادر ما تصمیمم گرفتیم بریم ترکیه، آماده بودیم چون مدارک نداشتیم ولی آمد نامه داد کارت گارکری داد من ماندم به مخمصه زنم گفت نمی رم ترکیه، پسرم گفت نمی رم حالا؟ قضاوت با شما اگر غیر ازین یا خارج میرفتم یا ترکیه ماندم
لطفا Afghan paper نشر فرماید ای اطلاع رسانی زیبا

>>>   درجواب نظریه فوق رفتن تو وخانواده ات به ترکیه یا هرجای دیگر به ایران وایرانی ارتباطی ندارد فعلا در کشور ماهستی وباید به ایران وایرانی احترام بگذاری
لطفا افغان پیپر نشر فرماید ای اطلاع رسانی
زیبازرمهری تهران

>>>   ایران عامل مشکلات برای مهاجرین افغانستان است هن اب میخواهد هم نان و هم کارگر . در مقابل ظلم میکند تهدید میکند رد مرز هم میکند . ما مردم غریب چی کنیم انطف برویم طالب میزند اینطرف ایران میزند . ما از سازمان ملل میخواهیم ما را به کشور سومی بفرستد تا از این بدبختی خلاص شوین

>>>   به هر کس که این را میخواند سلام، من بزرگ شده در ایران هستم. زمانی که طالبان با سیاست بازی که هرکس فقط بدنبال منافع خود بودند. منجمله ایران و وعده های دادن اب به ایران از سوی طالبان وتطهیر طالبان از سوی ایران. ما مهاجرین هر آنچه گفتیم و اعتراض کردیم سودی نداشت ایران چشم خود را بست و ما را فریب داد مانند کودکی با ما برخورد کرد گویا او بهتر از ما برایمان تصمیم میگیرد مثل آمریکا. خوب فرق تو با آمریکا چیست. از .... فقط نامی در ایران است.وای که چقدر فاطمیون هشدار داد فایده نداشت.
حتی زنان در قم اعتراض کردند و صدایشان خفه شد چون مجوز ندارند. چه بگویم حال میگویند اب این 7 میلیون مهاجر را بدهید. ایا مهاجرین ایرانی که سراسر اروپا هستند باید آبش را دولت ایران بدهد. چرا با طالبان دست داده ای حال از جان و مال مارا گروگان میگیری. مگه طالبان دلش برای ما سوخته خودش در کشتن ما شیعیان لحظه ای درنگ نمیکند. خود طالبان و افکارش باعث بوجود امدن داعش بود. داعشی نبود ولی افکار داعشی در وجود طالبان بود. داعش بر گرفته از طالبان است. از مادرانمان میشنیدیم از ظلم ستم طالبان و او را میشناختیم با عمق وجود. ولی ولی مهاجر ایران چقدر بدبخت است که ایران خودش مهاجر میپذیرد و باز به او اهرم فشار هم میگوید مهاجر از طالب میخورد و هم از ایران کسانی که در مجلس چنین حرفهایی میزند نمیداند که چه کوته فکر است خودت با آغوش باز طالب را اوردی. طالبان حکومت دست نشانده هست شما هم مثل آمریکا باز میخواهید اگه حق اب نشد حکومت دیگری بیاورید که منافع شما را برآورده کند این افکار آمریکایی وقتی وجود دارد پس چرا از آمریکا بنالیم وقتی با ما مثل یهود فکر میکنید که کشور شمارا تصاحب میکنیم پس چرا مرگ بر اسرائیل میگوییم ما مهاجر هم یهود هستیم. وقتی ایران داد میزند که ما برای دنیا خطر نداریم انرژی مسالمت آمیز میخواهیم. پس چگونه است که نباید اروپائیان فکر کنند که خطرناکید. شما ایرانیان هم مهاجر میخواهید و هم دست و پای مارا میبندید و مارا در غل و زنجیر میکنید. حال اگر بخاطر طالبان کمی خوش رفتاری میخواهید به مهاجر انجام دهید وقتی خیط شدید از طالبان بر سر ما مهاجر آوار نشوید. از ما مهاجر برای اهداف استراتژیک استفاده نکنید آنقدر دیده ایم که با لبخند شما باید بترسیم ایندفعه چه سیاستی در راه است. همه چیز سیاسی شده. آخوندی فریاد میزد در روضه امام حسین لعنت بر پدر و مادر سیاست که طالبان را تطهیر کردند. در حالی که شیعیان ما هر روز کشته میشوند. وقتی همه چیز رسانه ای شده مواظب باشی چه چیزی میگویید که دودش در چشم خیلی ها میرود مخصوصا انانکه در راس حکومت قرار دارند.
راست حکومت خواهر و برادر نمیشناسد و تر و خشک با هم میسوزند. باز هم به ایران میگویم نسبت به طالبان هوشیار باشد پشت طالبان با افراطیون پاکستان گرم است و اگر به ایران حمله کند هرآنچه دشمن داری از داخل و خارج از طالبانی که حمایت نمیشد، حمایت خواهد شد و هم از فاطمیون استفاده نکند چون شیعیان ما کمند نمیتوانند در راس قدرت قرار گیرند و هم جنگ شیعه و سنی راه خواهد افتاد.

>>>   احترام دارم به هفتاد درصد ایرانی ها همچین به شما زر مههری عزیز از تهران این یک نظر بود نه بی احترامی
نسیم گارگر شهر داری تهران

>>>   ایران در زبان فارسی.... فارسی ستیز تر از ایران ندیده بودم . طالب یک درجه بهتر از ایران در فارسی ستیزی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است