دو دختر افغانستانی در میان چهره های مجله فوربز
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۴۰۲/۲/۲۹ کد خبر: 173101 منبع: پرینت

سارا واحدی و سمیه توره، دو دختر افغان در میان ۳۰ چهره جوان تاثیرگذار زیر ۳۰ سال مجله فوربز قرار گرفتند.
سارا واحدی به دلیل راه‌اندازی اپلیکیشن بررسی خطرات امنیتی «احتساب» و سمیه توره به دلیل تاسیس «شبکه دوستی»، ایده مبتکرانه کمک به مهاجران افغانستانی از سوی این مجله انتخاب شده‌اند.

کاربران با اپلیکیشن احتساب می‌توانند خطرات امنیتی را به یکدیگر گزارش داده و درباره آنها هشدار دریافت کنند.
سارا واحدی این اپلیکیشن را در تابستان ۲۰۲۰ در بحبوحه افزایش حملات طالبان ایجاد کرد.
مجله فوربز درباره این ابتکار سارا واحدی نوشته است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند تیراندازی، موانع جاده‌ها، انفجارها و سایر خطرات امنیتی را بررسی کنند.
این برنامه با ترسیم مکان‌هایی که در آن حادثه رخ داده به کاربران اجازه می‌دهد تا هشدارهای به موقع را دریافت کنند و همچنین این اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

سمیه توره نیز با تاسیس «شبکه دوستی» توانست تا با تهیه فهرستی از منابع مانند پناهگاه‌های اضطراری، کمک‌های مهاجرتی و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مالی به افغان‌ها اجازه استفاده از فرصت‌ها را به آنها در خارج از کشورشان بدهد.
خانم توره دارای مدرک کارشناسی ارشد در سیاست عمومی است و اکنون در حال تکمیل مدرک کارشناسی ارشد در حقوق بین‌الملل در آکسفورد به عنوان اولین پژوهشگر بورسیه رودز از افغانستان است.
خانم واحدی در سال ۲۰۲۱ به عنوان یکی از رهبران نسل جوان مجله تایم نیز انتخاب شد. او همچنان در سال ۲۰۲۲ در میان مبتکران زیر ۳۵ سال موسسه ام‌آی‌تی تکنالوژی ریویو برگزیده شد.
سارا واحدی در حال حاضر در رشته مطالعات شهری و علوم داده‌ها در دانشگاه کلمبیا در نیویورک مشغول تحصیل است.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دختر افغانستانی
مجله فوربز
نظرات بینندگان:

>>>   آیا ملیشه یی طالبی بشمول هبت الله وجود دارد که با دختران ما امتحان هوش و عقل بدهد؟؟؟؟؟؟
آتش خاوری

>>>   افغانها۰باماباشند نه با آمریکا ما برای آنها ازهر کشور غربی بهترین این را بفهمند.

>>>   مجله فوریز معلوم الحال با هدف افراد را گزینش می کند نه بر اساس لیاقت اگر بر اساس لیاقت باشد خیلی خوب است و جای تبریک دارد. منتها این تیپ زنان نمی تواند الگوی زنان افغانستان باشد

>>>   💚💦 بهتر و ضروری است که شبکه دوستی-تباری و مدیایی رسانه یی با مردم کشور های تاجیکستان ازبکستان ترکمنستان ایران قرقیزستان قزاقستان ... ایجاد گردد،
👈 تا اینکه خطرات فرهنگی و زبانی را دور بزنید، و ازین طریق حامیان فرهنگی زبان-انسانی پیدا می نمایید، و بهمین دلیل طالیان=پشتون عاجز شده، و حذف زبان-گفتاری، نسل کشی، و کوچ اجباری تان نمی توانند!.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است