جنرال مبین: جریان آب به پاکستان را نیز مهار کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۴۰۲/۳/۴ کد خبر: 173147 منبع: پرینت

«جنرال مبین»، سخنگوی پیشین فرماندهی پولیس طالبان در کابل گفته که این گروه در بدل هر ۱۰ لیتر آب ۲۰ لیتر دیزل از ایران می‌خواهد.
به گفته این چهره رسانه‌ای طالبان، در چهل سال گذشته آب فراوانی به ایران سرازیر شده و «ایران ۷۵ میلیارد دالر امریکایی از آب افغانستان قرضدار است.»

مبین در گفتگویی با افغانستان اینترنشنال گفت که مردم افغانستان از حکومت طالبان تقاضا دارند همانطوری که جریان آب به ایران را مهار می‌کند، جریان آب به پاکستان را نیز مهار کند.
مبین گفت که سالانه حجم بزرگی از آب رود کنر به پاکستان سرازیر می‌شود و مردم افغانستان از این آب سودی نمی‌برند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال مبین
آب پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان اول مشکل داخلی تان حل کنید بعد شما طالبان شش ملیون نفر مهاجر کردید پانصد هزار سر مایه دار از افغانستان راندید تا هنوز شما رسمیت پیدا نکردید دولت شما دولت پشتونی هست افغانستان آتش زیر خاکستر این دفعه ملت بیخیزه رفم اردویی غنی نیست بزودی نابود میشوید
محمد نسیم از ایران

>>>   یک بار پاکستان تمام مهندسان ژاپنی را به قتل رساند. ازبکستان هم احتمالا پاسخ تندی خواهد داد.

>>>   آقای مبین! از قدیم ضرب المثل است که: ( اجل سگ که به برسد نان چوپان را می خورد). طالب این توجه را دارد که تا با چوپان گله سر به سر نگذارد.

>>>   راست گفته تیل در موتر انداخته میشه اب در ادم انداخته میشه موتر زیاد مهم است یا ادم‌؟

>>>   جالب.
نکات مهم پروتوکول مخفی طالبان وامریکادردوحه.
امریکاومتحدانش موظف اند تا:
-قدرت دولتی رادراختیارطالبان قراردهند.
-کمک های مالی دوامداروهفته واربه طالبان تحت پوشش نام کمک های ملل متحدوغیره.
طالبان موظف اند تا:
-از طریق اعدام ومحبوس ساختن واذیت کارکنان دولت قبلی ومسدودساختن مکاتب دخترانه وجلوگیری ازکارزنان زمینه رابرای فرارمغزها ازافغانستان مساعدسازند.
-ازطریق تقویه وپشتیبانی گروه های تروریستی مشابه امنیت رادرممالک همجوار چون چین،اسیای میانه،ایران وپاکستان مختل سازند.
عاقل

>>>   این حقابه تاریخی چند هزار ساله منطقه ومردم سیستان بوده قبل از انکه احمد خان ابدالی کشور افغانستان را تاسیس کند .وقبل از انکه سد کمال خان ساخته شود این منطقه می گوید مرز ساختی سد ساختی. درست ولی حقابه تاریخی من را هم بده. که متاسفانه چهل سال است نمی دهند تا این اواخر که کلا اب را بر این مردمان بینوا وسط بیابان وطرف شرق کویر ایران که هیچ منبع ابی ندارد غیر حقابه ندارند بسته اند .وچاههای حفر شده هزار متری هم درحال اتمام وچشمشان وتنها امیدشان حقابه تاریخی شان از رود هیرمند است واین رود مشاع ومشترک بوده بین پایین دست وبالا دست که ان را به این بیچاره ها بسته اند.واین عمل از نظر شرع مبین اسلام حرام وغصب است واز نظر فقهی .مانعین نمازشان صحیح نیست.ومتاسفانه حتی برای شربشان هم نمی دهند وبرخلاف کلام اقای جنرال مبین اگر به خسارت گرفتن است این افغانستان است که باید به مردم منطقه تحت رود هیرمند درسیستان خسارت دهد چون حقابه شان را تصرف نموده .
محمد

>>>   شما افغانها اگر عرضه دارید فقط اعلام کنید رود کنز را سد میزنید ملاها و حاکمان پاکستان جان مال و ناموستان را بر خود حلال خواهند کرد .حتما امتحان کنید
هموطن ایرانی

>>>   حقابه مردم سیستان یک حقابه ای بوده مشاع ومشترک بین مردم کنار رود هیرمند که قبل از اغاز تمدنها این اب از کوههای هندوکش تا داخل کویر ایران وسیستان می امده زمان صدر اسلام سیستان یکی از مکان های مهم غله ایران بوده. وخراج زیادی هم می داده وگفته شده نصف گندم ان زمان ایران از همین سیستان بوده حقی تاریخی تا قبل از ساختن مرزها وسدها قبل از انکه احمدخان ابدالی افغانستان را تاسیس وقبل از سدسازی در این اواخر. امروز حتی اب شربشان را هم بند کرده اند در وسط بیابان وکویر که کافر به مسلمان نمی کند از نظر شرع این عمل حرام وبستن ان بروی مردمان حقدار به ان غصب ونماز مانعین صحیح نیست.چاههای هزار متری حفر شده برای شرب اهالی هم در حال اتمام وتابستان هم پیش رو واوضاع مردم وخیم ودریای هلمند هم مالامال از اب طبق تصاویر ماهواره ای که حقابه هم پیشش هیچ نیست .اما نمی دهند وهرچه هم می گویند به این قضیه نگاه انسانی داشته باشید نه سیاسی فایده ای ندارد .
عبد الصمد.

>>>   نظر دهنده هفتم
یکم شعور داشته باش وبفهم چی از دهنت می‌ندازی بیرون
ایرانی عقده ای
زبان پاکستان رو هم مثل شما کوتاه میکنیم

>>>   نظر دهنده هفتم
آره ما افغان ها عرضه داشتیم ابر قدرت ها رو شکست دادیم شما وپاکستان دیگه عددی نیست
به خاطر سوزش شما هم که شده در رودخانه کنر سمت پاکستان سد می‌سازیم
ببینیم پاکستان چه غلطی میکند

>>>   جنرال مبین ولا بسیار دلقک هستی گپای ناق ناق میزنی
بشکه زرد به ایران نشان دادی حالا خدا کند مهاجرین ما را دربدر نکنی با این بشکه های زرد.
اریا

>>>   به جواب ایرانی !
بلی برادر پاکستان یک کشور قوی اتومی است زور ما به پاکستان نمیرسد ولی اب را بالای شما قطع میتوانیم چون زور ما به شما میرسد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است