آمریکا: روند انتقال از افغانستان به امریکا جریان دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۴۰۲/۳/۵ کد خبر: 173155 منبع: پرینت

روند انتقال متحدین افغانستانی به آمریکا جریان داشته و تلاش‌ها در این راستا ادامه خواهد یافت.
جان کربی، هماهنگ‌کننده روابط استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «ما به کار خود ادامه می‌دهیم تا متحدان افغان خود را از افغانستان خارج کرده و وارد کشور (ایالات متحده) کنیم. این یک مسوولیت و تعهدی است که ما جدی می گیریم.»
کربی گفت که روند انتقال متوقف نشده و قرار نیست که متوقف شود. او افزود: ما تاکنون از بیش از ۱۰۰ هزار افغان در ایالات متحده استقبال کرده ایم.

روند خروج ایتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده که به تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۲۱ آغاز شد، توام با هرج و مرج بود و آخرین نظامی امریکا به تاریخ ۳۰ اگست ۲۰۲۱ افغانستان را ترک کرد.
در جریان عملیات تخلیۀ نظامی از افغانستان – ۱۵ تا ۳۰ اگست ۲۰۲۱ – بیش از ۱۲۵ هزار نفر، عمدتاً شهروندان افغان از آن کشور بیرون شدند که نزدیک به ۹۰ هزار نفر آنان به ایالات متحده منتقل شدند.

هماهنگ‌کننده روابط استراتژیک شورای امنیت ملی امریکا گفت: ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا به افغان‌های شجاع و خانواده‌هایشان کمک کنیم تا از افغانستان خارج شوند، و اگر می‌خواهند به ایالات متحده بیایند، بتوانند این کار را انجام دهند، البته بگونهٔ قانونی و پس از طی مراحل.
به گزارش شفقنا به نقل از رسانه های آمریکایی، اکثریت افغان‌های که در ماه اگست ۲۰۲۱ در جریان ماموریت تخلیه از افغانستان به امریکا انتقال داده شده اند، بر اساس ویزهٔ‌ موقت بشردوستانه، اقامت دوساله و اجازهٔ کار دریافت کرده اند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتقال افغانستان
مهاجرت آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   افراد تحصیل کرده و مهم را نمیبرند. نجار و گلکار و دریور و اینها را میبرند .

>>>   نجار وگلکار وبزاز وبقال ودریور خوب قابل پالش کاری هستند هر رقم که امریکا خواست آنها را تربیه می کند بعد به افغانستان می فرستد تا کل افغانستان را مرده گو خانه بسازند.
اریا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است