بازگشت سیاسیون سابق، سبب فساد می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۴۰۲/۳/۶ کد خبر: 173169 منبع: پرینت

نخست وزیر طالبان با تکرار اینکه هیات حاکمه افغانستان فراگیر است، اظهارداشت بازگشت سیاسیون سابق به ساختار حکومت، سبب فساد می‌شود.
به گزارش تسنیم، مولوی عبدالکبیر سرپرست نخست وزیری طالبان در نشستی با حضور مقامات ارشد هیات حاکمه افغانستان در کابل در واکنش به درخواست‌ها برای ایجاد دولت فراگیر اظهارداشت حکومت کنونی از هر منظر فراگیر است و نمایندگان همه اقوام در آن حضور دارند.
عبدالکبیر گفت: اگر معنی فراگیری این است که چند تا عناصر مفسد که در افغانستان جای ندارند و فرار کرده‌اند و غلامان خارجی‌ها هستند، در حکومت شامل شوند، برای ملت ما و برای ما قابل‌ قبول نیست. با حضور این افراد، حکومت همه‌شمول(فراگیر) نمی‌شود و حکومت با فساد مواجه می‌شود.

وی با اظهار اینکه در حکومت سرپرستی فعلی افراد با‌صلاحیتی به نمایندگی از اقوام تاجیک و ازبک حضور دارند، افزود: ببینید اگر در نظام قبلی عبدالرشید دوستم بود، در نظام فعلی ما جای دوستم را عبدالسلام حنفی گرفته است. کجای دوستم با عبدالسلام حنفی می‌تواند برابری کند؟ وقتی صلاح‌الدین ربانی در حکومت گذشته از بدخشان بود، آن حکومت همه‌شمول بود، ولی حالا که قاری فصیح‌الدین فطرت رییس ستاد ارتش است، حکومت همه‌شمول نیست؟ اگر احمد مسعود یا کسی دیگر در حکومت گذشته از پنجشیر بود، آن حکومت همه‌شمول بود، ولی نورالدین عزیزی از پنجشیر وزیر تجارت ما است و این حکومت همه‌شمول نیست؟!

سرپرست نخست وزیری طالبان با اشاره به مساله رسمیت یافتن نیز گفت: اگر ما به دنیا نیاز داریم، آنها هم به ما نیاز دارند و با درک این موضوع مشکل کنونی قابل حل است. ما به شمول همسایگان، با تمام کشورهای منطقه روابط خوب داریم، ما گذرگاه‌های مرزی را باز نموده‌ایم، خواهان تداوم روابط مثبت با جهان و همسایگان در پرتو شریعت اسلامی می‌باشیم و اطمینان می‌دهیم که هیچ‌کس از افغانستان تهدید نخواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازگشت سیاسیون
طالبان فساد
نظرات بینندگان:

>>>   قدرت خودش فساد زا است.
ملا و مولوی آسان ترین طعمه شیطان است و این را در عملکرد فردی طالبان مشاهده میکنیم.

>>>   راست گفته همه شان فاسد بودند . صرف مامورین پایین رتبه که انهم بخاطر دست نارسی شان بود ورنه امید چپاول را داشتند . اما ناگفته نبایید گذاشت که خال خال افراد دیندار و وطن دوست و صالح هم در بین افراد نیمه مقام و پایین مقام وجود داشت . انها را بایید پیدا کرده وظیفه داد . اکثر این افراد سالم از قوم شریف هزاره بودند

>>>   دولت فرا گیر بدون تردید و بدون شک
سیستم انتخاباتی است نه به خواهش هیءت
حاکمه و طالبان دست چین خود شان. انتخاب دولت و حکومت حق اصلی مردم است
و افراد حاکمه انتخابی خدمتگاران خلق خدایند که باید به انتخاب اکثریت مردم باشد.
در صدر اسلام هم انتخاب بوده و اکنون در جهان هم عدالت در انتخابات شفاف تحقق پیدا میکند که کدام ها به رای اکثریت قدرت
مردمی را اعمال میکند .
حکومت های زر و زور و در نتیجه ای کودتا و دسایس حکومت مردم بالای مردم نیست . به حقیقت باید تن داد و اراده و خواهش چند نفر و یک قوم در تشکیل
دولت که حکومت داری جزء آنست
فراگیر شده نمیتواند .
این نظر مجتمع است

>>>   دنیا به شما نیاز ندارد روز بروز منزویتر می‌شوید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است