افغانستان آینده‌ای ندارد و طالبان غلام امریکااست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۴۰۲/۳/۶ کد خبر: 173171 منبع: پرینت

رییس حزب عوامی ملی در ایالت خیبر پختونخوا می‌گوید طالبان از همان اول پروژه امریکایی بود و تا امروز غلام امریکااست.
ایمل ولی‌خان به یک کانال خصوصی گفته افغانستان آینده‌ ندارد و تباه است. او گفت امریکا برای طالبان دالر نقد می‌فرستد تا جهان متوجه حمایتش از طالبان نشود.
او در گفتگو با سهیل اصغر خان در برنامه «خان کاست»، به وضعیت افغانستان اشاره کرد و گفت این کشور آینده‌ای ندارد و تباه است. او عمران خان را حامی طالبان دانست و ادعای طالبان مبنی بر شکست امریکا را ادعای محض خواند.

به گزارش انترنشنال، ایمل ولی‌خان گفت که امریکا طالبان را به قطر برد، همراهش گفتگو کرد و امروز نیز برای این گروه دالر می‌فرستد: «اینکه می‌گویند ما زنجیر‌های غلامی را شکستیم. این طالب خودش غلام کیست؟ طالب تحت امر کیست؟ با طالب در قطر کی گفتگو کرد؟ همین امروز طیاره‌های پر از دالر را کی‌ برای این‌ها می‌فرستد؟ برای این‌ها پول نقد می‌فرستد چون اگر از طریق بانک بفرستد تمام دنیا متوجه می‌شود.»

خالد زدران، سخنگوی پولیس طالبان در کابل در پاسخ به سخنان ایمل ولی خان در توییتر نوشت که حزب عواملی ملی با پول حامد کرزی در انتخابات خیبر پختونخوا پیروز شد و میلیون‌ها دالر از کرزی می‌گرفت. زدران نوشت که چون حالا به این حزب دالر نمی‌رسد همه چیز را در افغانستان سیاه می‌بیند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غلام آمریکا
طالبان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   👈✍✍ ای مردم فارسیزبان=دانشی (غیرافغان-غیرپشتون)!
▪︎از زبان خود پشتون=افغانیت ها بشنوید و بخوانید که حکومت و دولت های مرکزی-تکقومی/جمهوریت-تقلبی《نا-فدرالی》از دهه ها سال پیش تا به امروز چقدر خیانت جنایت ضدبشری ضدانسانی را بر علیه مردم فارسیزبان تورکتباران، تاجیکان، هزارگان و دیگران براه انداخته و اجرا کرده و میکنند!؟
▪︎که از طریق (بودجه عوام ملی-حاکمیت مرکزی) و هم از طریق (وزارت تکقومی اقوام پشتون-قبایلی) میلیارد ها افغانی پولشویی صورت گرفته است!؟
▪︎سالهای سال چنین خیانت و جنایت (بخاطر تکقومیگری) از طرف داکتر نجیب، داود خان، ترکی، ظاهرشاه، ملاعمر، ملا کرزی، غنی-چورگر، ملاهبت اله و هم از طرف وزیران-پشتونیست وزارت اقوام قبایل پشتون و هم از طرف وزیران مالیه پشتونپرور بگونه خودمختارانه بیحساب مصرف و هم برای حزب عواملی ملی پختونخواه بیرون از کشور کشیده شده است،
▪︎👈 آیا همین عملکرد (پول ارسالی ملاکرزی به خیبر پختونخواه) مداخله گری در مسائل داخلی پاکستان نیست، پس چیست!؟ که پسان زجرش را مردم فارسیزبان میکشند!؟؟
▪︎...و بهدف تسطگرایی پشتونقومی-زبانی (و حذف دیگران) چندین میلیارد مصرف و حیف میل (تعصب-افغان-ملتی) در داخل کشور و هم در خارج کشور در آمریکا، اروپا پشاور و کویته بهدف لابیگری برای پشتونقومی-افغانیت از جانب حاکمیت دولتی جمهوریت و امارت=چورگر به امضای حاکمین-پشتون اجرا صادر و خرچ شده است!؟
▪︎و چندین میلیارد دالر بمقصد مافیاگری تکقومی-پشتونیستی در هر وزارت ریاست مختلف جرم، خوردبرد مالیاتی، دزدی چور و غارتها از طرف افراد پشتون و کارمندان پشتون=افغان دولتی انجام شده که امروز از بد بدتر جریان دارد!؟
و....
💥👈 این همه عملکرد های ضد بشری بوسیله 《هویت-تکقومی = سلاحی=انحصاری { افغان = افغان-ستان = کوچی-سرکش } اجرا و انجام یافته هست و جریان ....
▪︎لطفا چنین وضعیتها و واقعیتها را در همه مدیا و رسانه فضای مجازی شییر کنید تا جلو فسادخونی گرفته شود ....

>>>   امریکا دالر مفت نمیفرستد . 80 فیصد بازار مواد مخدر دنیا را با کمک طالب میگرداند و بیلیون ها دالر عواید دارد چند میلیون دالر ان را پیش طالب انداختن هیچ نیست

>>>   ایمل ولی خان یک پشتون اصیل است.

>>>   شکست ایران در سطح دنیا باعث توجه جهان به قدرت طالبان شد

>>>   افغانستان اینده دارد ولی طالبان اینده خود را با جنگ‌علیه ایران خراب کردند . همه جهان منتظر از هم پاشی طالبان توسط ایران اند . و ایران توانایی این را دارد تا گروه دیگری را در افغانستان سر قدرت بیاورد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است