فکاهه‌ی G7 در باب افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۲    ۱۴۰۲/۳/۶ کد خبر: 173173 منبع: پرینت

سران دولت‌های G7 که بیش‌تر از نیمی سرمایه و قدرت جهان را در اختیار دارند، در جاپان جمع شده اند و در اعلامیه‌یی «تاریخی» از نبود حکومت مشروع، خشونت علیه زنان و گسترش تروریسم از جغرافیای افغانستان شکایت کرده اند.
به نظر می‌رسد کسانی‌که این اعلامیه را طرح و نوشته کرده‌اند، با مردم افغانستان شوخی دردناکی را مرتکب شده اند. یا شاید برای خنده های میزهای گفت‌وشنود و مذاکرات پیرامون جنگ اوکرایین، مضمون جالب‌تر از این نیافته اند.

این عالی‌جنابان از خود نپرسیده اند که چرا وضعیت به این‌جا کشید؟
مگر در حدود ۶۰۰ هزار نیروی نظامی شما در ۲۰ سال گذشته در همین کشور سرازیر نشدند؟
مگر ده‌ها هزار «متخصص» و «مشاور» از پایتخت‌های سیاسی و ایدیولوژیک شما در همین کشور مشغول کار نبودند؟
مگر صد ها نهاد استخباراتی و امنیتی شما خانه های گران‌قیمت و جاده های سرگردان را در همین کشور بند نیافگنده بودند؟
مگر شما خود نمی‌گویید که دو تریلیون دالر را مصرف جنگ در این کشور کردید؟

حالا با این اعلامیه مضحک چه می‌خواهید بگویید؟
همین حالت را کی بر مردم افغانستان مستولی ساخت؟
مگر خروج بی‌مسوولیت شما ماحصل وضعیت کنونی نیست؟
چرا در برابر جنگی که این همه کشته و ویرانی به جا گذاشت کسی از شما حساب‌ده نیست؟
مگر این جنگ افغانستان بود یا جنگ شما در افغانستان؟
اگر چنین است چرا از آن دو هزار میلیارد دالر که در این جنگ هزینه شد، کسی حد اقل خساره‌ی بمباردمان طیاره‌ی بی‌سرنیشن شما را که موجب قتل هفت زن و کودک بی‌گناه یک خانوده در کابل شد، نمی‌پردازد؟

لطفاَ با ما شوخی نکنید. ما آن‌قدر درد داریم که شوخی‌های تلخ شما استخوان‌های ما را می‌سوزاند. بهتر است این اعلامیه ها را برای پارلمان‌ها یا کارزار های انتخاباتی تان بخوانید تا همه بر پا بایستند و بالای تان کف بزنند.

دکتر ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
G7
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار جالب و حیرت آور ....
فیصله ها و خواست های گروه G7 هه.ههه
همینقدر هم فکر نمیکنند که بعضی ها می فهمند که شما چی میگوئید.
" خود شان از خود شان خواهش میکنند که این کار ها را نکنند " و به دیگران عنوان میکنند .....
وکیل حمید

>>>   چهره این خون خواران جهان روز تا روز افشأ شده می رود !
جلال الدین آرین

>>>   کلا ازینکه از همه دنیا طلبکار صلح و امنیت و آبادانی در کشور خود ما هستیم بدم میاید؛ خود ما یک عده معلولان ذهنی و جسمی هستیم و همه چیز را از بقیه دنیا طلب داریم :))
زهرا رحیمی

>>>   Assadullah Mardomi
گناه این همه بدبختی ها که امروز و چهل سال دامنگیر این کشور دردمند بوده و است مقصیر اصلی خود ما هستیم که با خیانت بر ارکه قدرت تکیه زده مزدور بیگانه شدیم . بلی حرف شما دقیق است .

>>>   راستش یگان وقت که فکر میکنم ۵۰۰۰ سال تاریخ داشتیم و به آن باید افتخار کنیم برم یک کمی حس خجالت پیش می‌آید به این خاطر که؛ اگر ۴۹۰۰ سال هم مثل صد سال اخیر باشد که تاریخ و پدران مان از آن نقل می‌کنند و سی سال اخیر را که خود شاهد آن بودم ما ملت، نهایت بی عقل، خود خواه، متعصب، متقلب، نا انصاف، بیشرم، بی وژدان، وطن فروش، عوام فریب ... و بزدل بیش نیستیم هرکشوریکه خواست بر خاک ما تجاوز و بر مردم ما ظلم کرد و رفت ما فقط خوشحالیم که ایشان را شکست دادیم و آنها از ملک ما خوار و ذلیل شدند و رفتند در حالیکه کشور های خوار و ذلیل هر نوع امکانات اقتصادی، رفاعی، نظامی و اجتماعی دارند اما مائیکه خود را پیروز جنگ می‌دانیم نان به خوردن نداریم حتی به مزدوری به کشور های دیگر مجبوریم اگر بر مدت دو ماه کمک های شان قطع شود سرنوشت مان به کجاها خواهد رسد.
شاید کسانی پیدا شود برایم به خاطر این کامنت دشنامم دهند اما با عرض تاسف باید بگویم که در حال حاضر ما افغان ها همین دشنام را داریم چیزی دیگری نداریم.
سید نورالحق عادل

>>>   سیاست آنهم در دور دست ها به قمار می ماند که برد باخت اش تضمینی ندارد آمریکا جمع ناتو و ناتو پسندان به افغانستان آمدند اما در مقابل حریفان منطقه ای شأن باختند ، باخت را پذیرفتن خیلی دشوار است به همین منظور در نشست های بین الخودی از روی فشار دلخوش به پیامهای میکنند که نه در افغانستان خریدار دارد و نه در جهان پسا آمریکا .
درست است که در کشور ما طی سالیان متمادی مامورین صادق و وفادار به منافع ملی کمتر داشته آیم و واضح است که بوی دالر آمریکایی در بیست سال اخیر تعداد بیشتر از حاکمان کشور را مجذوب خود نموده اما با موجودیت سیلی از مشاوران خارجی که با دست باز کنترل در همه امورات کشوری و لشکری را داشتند اینهمه فساد اینهمه جفا به حال وآینده وطن و مردم ما نابخشودنیست.
ممتاز احمد نبی زاده

>>>   Zareen Noory
امیدوارم چنین مقالات به زبان های زندهٔ دنیا بازتاب یافته و در رسانه های معتبر نشر گردد تا بدانند که هستند افغانهاییکه «میدانند» و «نادانی» آنها (G7) را مورد قضاوت قرار میدهند

>>>   Mohammad Amin Nasir
جالب است که این جلسه G7 در هیروشیما شهر که جنایت عظیم بشری در آن رخ داده است و در نتیجه استعمال بم اتمی امریکا ۱۶۰ هزار انسان بیگناه کشته و هزاران انسان دایم العمر معلول گردید دایر می گردد و زلیسنکی را در آن دعوت می کند. کشور که همین حالا در آتش جنگ می سوزد و امریکا تلاش دارد که پوتین خود خوا را مجبور نماید تا تجربه هیرو شیما به اکراین تکرار شود و بعد از آن چه خواهد شد؟

>>>   Tamim Sadeqi
بعضی اوقات باید افغان ها از خود طور دیگر سوال کنند که چرا با وجود میلیاردها دلار کمک آمریکا ، موجودیت متخصصین اروپایی ، پروژه های انکشافی و صدها امکانات خوب دیگر ، ما به این حالت امروزی سردچار آستيم ؟؟

>>>   غلام علی اندیشور
همین متن را به انگلیسی هم نشر کنید خوب می‌شود حداقل دهن کج های طرف دارشان و در بیرون که فارسی نمی دانند بخوانند

>>>   Sayed Assadullah
بهتر می‌شود همراه این نوشته تان جناب دکتر ترجمه به انگلیسی باشد که این ها بدانند که چنین شوخی های مضحک خودرا آدامه ندهند

>>>   هوشنگ زکریا
کسی هیچ فکر نمی کرد که به این زودی این گونه اعلامیه ها اینقدر مضحک و زننده شود برای جهانیان

>>>   Tawan Azim
امو حرف های پاک سچه چرسی های وطن ما ، که می گفت خرم از خودش ، پالانش هم از خودش.

>>>   Abdulwahid Wahid
آنها از این که بر سر افغانستان و مردم افغانستان چه می گذرد و چه آورده اند خود آگاه اند، ولی سیاست می کنند و با ابراز این واقعیت تلاش می کنند تا خود را به کوچه حسن چپ بزنند و به اصطلاح مردواری تیر خود را بیآورند.
شما هم می‌دانید که هرچه بگویید مثل گل خشک به دیوار نمی چسپد. فقط دردها و زخم‌های مان را تازه نگه می‌دارید. این خوب است که فریاد رنجها و دردهای ما می شوید ولی فکر نمی کنم که بتوان با فریاد و داد و فغان مشکلی را عملاً حل کرد.

>>>   Najla Yahya Haidaryar
بزرگترین دشمن مردم افعانستان همین گروپ استند که با بازی های وحشیانه خود سرنوشت یک ملت و مملکت را به بازی گرفته اند.

>>>   Abdul Qadir Qadir
معلوم است که اینها تکالیف گونه گون دارند ..
فکر میکنم که رهبری جهان بدست چند مریضی افتاده که حتا استقرار فکری هم ندارند چه برسد به اینکه الفبای سیاست بدانند.من که شخصن بحال شأن متاسفم!!!

>>>   Malek Anjam Abdullah
جناب استاد خداوند هیچ ملتی را بی اتفاق بی سر بی رهبر دلسوز بی سواد نسازد که با وجود مسوول بودن این اجانب با بسیار گستاخی نُقل تمسخر چنین محافل میشوند .

>>>   Jamila Panjsheri
خیلی ها عالی و دقیق فرمودین جناب داکتر صاحب محترم. تمام این بدبختی های مردم ما عاملش همین نیرنگ بازان بیرونی است که ملت و مملکت ما را تباه ساختند و حالا بر تباهی ما که خود شان عامل آنست میخندند.

>>>   G.k. Rbania
باآمدنشان مردم غريب را غريبتر وسرمايه دارهارا سرمايه دارتر ساختند وبا به مصرف رساندن ٢هزار ميليون شان گفته خودشان ، آرامش ويك لقمه نان مردم مظلوم بيچاره مارا گرفتند وبه جز آوردن درد و رنج وبدبختى حاصلش چيزى ديگرى نيست .

>>>   Feroz Kohistan
وقتی میلیونها نوکر تربیه شده اینها هم در داخل هم در خارج از کشور داریم جز نگاه سرد هیچ کار دیگر نمیتوان کرد؟؟؟

>>>   رامین"اندیشور"
گروه جی هفت تا بحال از اعلام دادن خلاص نشدند، قسمی که خوتان فرمودین مردم افغانستان را با این حرف های شان به مسخره می‌گيرند!

>>>   Aqamohammad Sofizada
اصل برنامه زیرنام طالب در افغانستان چیزی دیگری است ولی اظهار نظرها در همچو جلسات فقد مغشوش وفریب اذهان مردم، جهان است

>>>   آقای ستیز را سلام درود .
منحیث یک فرد نظامی سابقه دار که شاهد همه حوادث پنجاه سال اخیر وطنم بودم با نظر شما با کمال حرمت و احترام که به جناب شما دارم موافق نیستم انداختن برف بام خود را بالای بام دیگران دور از شرط انصاف هست .
کشور های مورد نظر شما طی بیست سال با تمام امکانات لازم ما را کمک و یاری نمودن حتی جان فرزندان شان را هم بخاطر مبارزه علیه تروریزم ، دموکراسی و تامین امنیت در کشور ما از دست دادن .
اما اینکه زمامداران ما انسان های فاسد ، دزد وووووو وبالاخره به مردم و کشور خویش وفادار نبودن و وطن را به حالت فعلی رساندن و خودشان بسیار بی شرمانه فرار کردن مردم و وطن را بدست عساکر نیابتی ای ، اس ،ای سپردن گناه و تقصیر خارجی ها در کجاست ؟
به گفته شهید داود خان در وطن ما رواج شده که در پشت هر نهضت مترقی تکه ایی سرخ را ببندن ( کمونیست ) اس.
حالا بشکل سنتی به گفته سردار داود خان هر اشتباه ، خطا و گناه را که خود ما مرتکب می‌شویم باز می‌گویم کار خارجی ( امریکاه ) است .
موفق باشید .
سخی امیری

>>>   Farid Zahidi
همان که گویند:
خود کوزه گر، خود خوزه خر، خود کوزه فروش و خود گل کوزه، همین عالی جنابان اند.
خداوند این اولاده شیطان را در غضب خود گرفتار کند 🙏

>>>   Aziz Paydjo
ستیز صاحب،تجربه نشان میدهد که این چنین اعلامیه های عوامفریبانه هیچ دردی را دوا نکرده و صرف یک تعداد افراد ساده را در خود این کشور ها فریب خواهد داد و بحیث اسپ گادی از آنها استفاده خواهند کرد.

>>>   محمد نصیر تیموری
سران این مملک خو هر گز چنین سوالاتی از خود نخواهند پرسید ، من در تعجبم که چرا شهروندان این ممالک هم تا اکنون از این سران منافق و بی کفایت چنین سوالاتی را نکرده اند. دموکراسی آنها را خواب برده است.

>>>   Murtaza Ghulamyar
اینکه بخواهیم خود را معلول ذهنی خطاب کنیم درست نیست. اما "یادآوری از وقایع تاریخ معاصر افغانستان" که این "همه ی دنیای" شما نقش بینهایت گسترده ای در آن داشته است، بی ربط نیست. تقریبا همه دنیا (ناتو) و ایالات‌متحده به عنوان قدرت یک جانبه در ۲ دهه ی ۹۰ و ۲۰۰۰ در ۲۵-۳۰ سال اخیر دخالت مستقیم در افغانستان داشته است. و این یاد آوری تاریخ معاصر نباید به طلبکار بودن از دنیا تعبیر شود.
همانطور که آقای Malek Sitez درست به فعالیت‌های "همه ی دنیا" در ۲۰ سال اخیر اشاره کردند، آنها کم جنایت نکردند و این حق مردم افغانستان است که روحیه مطالبه گری خود را بر روی رسانه های اجتماعی با دیدگاه درست به یکدیگر برسانند. این هم ایجاد آگاهی و هم تا جایی ایجاد همبستگی می‌کند.
آن همه ی دنیایی که شما به او اشاره دارید، برای حفاظت از امنیت جغرافیایی، برای ایجاد رشد اقتصادی، برای توسعه امنیت سلامت، امنیت مالی، امنیت روانی، امنیت فرهنگی، نگهداری و صدور ارزشها و غیره به بهترین مدل آدم میکشند. این را در طول ۲ دهه ثابت کردند. پس آیا منطقی نیست ما طلبکار باشیم و مقابله با مثل کنیم!!؟
در واقع بعد از خروج همه ی دنیا از افغانستان، جنگ تمام نشده و هنوز هم ادامه دارد - فقط نمونه ی جنگ فرق کرده است. در آن زمان از سلاح‌های گرم استفاده میشد، حال از سلاح رسانه، تحریم های اقتصادی، بازی سرزنش، جنگ نیابتی و همچنین جنگ دیپلوماتیک استفاده میکنند. چراکه همه ی دنیا یک افغانستان ضعیف می‌خواهد. برای همه ی دنیا اینکه در افغانستان نیکتایی باشد یا ریش هیچ فرقی نمی‌کند!
یکی از ابعاد جنگ ترکیبی که پیشتر ذکر شد کار رسانه ای است. ایالات متحده و رسانه هایی مانند اینترنشنال با استفاده از شخصیت های شناخته شده در بین مردم افغانستان بسیاری از وقایع را بلعکس یا وارانه ترسیم می‌کنند و اذهان عمومی را کنترل می‌کنند. در واقع، این کار ها را با استفاده از حرف های مفت شخصیت های مشهور بی صرفه مانند Lotfullah Najafizada ها و Ali Maisam Nazary ها و همچنین شخص احمد مسعود انجام می‌دهند.
حال بگویید آیا جایز است از دنیا طلبکار باشیم یا خیر!!؟
ایام به کام

>>>   Yusuf Ahmadi
به قول معروف هرکسی
دمبال سودای خود شهر میرود نه به سودای دیگران
اینها حتی به یکی دیگر خود اطمینان ندارند

>>>   Naqib Esmati
منافع ملی و‌جهانی شان برایشان ‌با ارزشتر است.
با ما شوخی نی، فقط ابراز نگرانی نمایشی می‌کنند.

>>>   Sayed Ashraf
واقعیت بسیار روشن است جناب ملک ستیز،
چرا ناتو ودراس آمریکا به افغانستان آمد وچرا بدون مسوولیت از افغانستان با یک سازش برامد،واگر دست خودش نیست چرا مسولین آنرا محاکمه نمی کند غنی آرام به امارات ودیگران با ملیون ها دالر در خارج زندگی دارند کی بلاخره سوخت مردم بیچاره وغریب افغانستان که سالها سوخته وساخته،قصه ای جالبی به خاطرم امد،ستیز صاحب ،در زمان روس ها در یک قریه از ولسوالی جبل سراج مجاهدین تسلط داشتن بعد حمله رفتن ،قوماندان خطاب کرد به مردم که اینها جنایتکار هستند دشمن مردم والسلام هستن چنین حرف ها یکی از ریش‌سفیدان منطقه بلند شده گفت،
جناب شما هم خوب مردم ومسلمان هستید آنها (مجاهدین)هم خوب مردم ومسلمان هستن تنها بد ما هستیم که در وطن زندگی داریم ،تومیایی ازاشرار گپ میزنی فردا تومنطقه را ترک می‌کنی مجاهدین میآید از جنایات شما میگوید ،حالا مردم ما فقط بازیچه دست تبر قدرت ها شده مانند یک فیلم که داستان آنرا کس دیگری نوشته دایرکتر کس دیگر مردم بازیگر هستن آخر فلم را نمی دانند که پشت صحنه چه جریان دارد.

>>>   Nik Noori
کار کرد G7 در افغانستان یک پروژه بود . که از قدرت وپول خود توسط غلامان خود استفاده کرد که دست اورد خوب نداشت باز هم بخاطر فریب دادن غلامان خود ودمکراتیک های پلاستیکی که فریب شان را خورده. بعضی اوقات از همین فکاهی ها در گرد همایی خود میگویند ...یک چیز را در نظر داشته باشید که ازمودن را ازمودن خطا است . (اعتماد صفر بالای شان) دولت ما وطن ما مردم ما اتحاد ما با هم بودن ما ... کامیابی ما

>>>   علی نظری
من نوشته های شما را همیشه می‌خوانم در بسیاری از حوزه ها حرف برای گفتن دارید و برای منم دل چسب است اما در خصوص نقش آمریکا و به صورت عموم غرب در افغانستان به بیراهه می‌روید. شما انتظاری که از غرب دارید زیاد است و با اصول دموکراسی‌ و اخلاقی جامعه عرب سازش ندارد. شما هنوز هم که هنوز مردم افغانستان را مبرا از همه چه می دانید و همه نابسامانی‌ها را به دوش غرب می گذارید و این به نظرم منصفانه نیست. به نظر من ما باید از کمک های ۲۰ ساله غرب در بازسازی افغانستان تشکر کنیم و اینکه در این ۲۰ سال فرصت ولو اندکی فراهم شد. انتظار بیش تر از این از غرب نه معقول است و نه منطقی.

>>>   Aman Osmani
محترم داکتر صاحب شما سوال های بسیار خوب ومهم را مطرح کردین برای من جالب این است که این رهبر های بگیل که درچندین کشور سیاست را باخته آن چپ وراست با دهن های گشاد وخنده های ساخته گی عکس میگیرند اتبعاع این کشور ها چشم ،گوش،سواد دارندهمه جهان دیدن که ناتو وامریکا در افغانستان ،لیبیا،سوریه،عراق،تونس ومصر طی بهار عربی چه ها که نکردند بیش از ده ملیون انسان کشته وزخمی شدولی هیچ جنبنده یی صدا بلند نکردهمین اکنون یک کشور بنام اوکراین را نابود کردمثل اینکه مردم خود را اینها به عیش وعیاشی تشویق میکنند وزمینه را مساعد میکنند تا در کار وبار سیاسی ایشان غرض نگیرندحتی یک نفر سیاستمدار دراین کشور ها پیدا نمیشود که سوال کند که شما ناتو وامریکا دربرابر یک گروه مزد بگیر که نه ارتش کدام کشور است ونه کدام پیمان نظامی شما چرا در بخموت شکست خوردین این ابرقدرتی تان چه شدشما تنها کشور های فقیر وبی دفاع را اشغال میکنین

>>>   Haji Javid Behroziyan
دقيقًا
اين بلاي عظيم خانمان سوز را همين حوزه G7 سر ملت بدبخت افغانستان آوردند كه پاياني ندارد

>>>   Razaq Rahimi
توانا کام گیرد از زمانه
زمان نابود سازد ناتوان را

>>>   Habibullah Habeeb
مست سرمایه و قدرت خود استند. سیر از دل گرسنه وسولر لز دل پیاده چه خبر دارد. اونها قارون های قرن استند خداوند هدایت نیک شان کند

>>>   Nadir Barlas
چهارده سال رفیق ها راشوروی پشت کرد وبیست سال غرب شاه پرستان وافغان ملتی ها وبرادرها یی بین الافغانی راعاقبت افتادندبرزمین تاریخ ازدست طالبان باردوم ودیده شود حامی طالبان چه بازی میکنددرمیدان تاریخ وسیاه سرها درجغرافیاتاکی خانه نشین!

>>>   Sayed Ezatthair
شنیده بودیم امپریالیسم جهان خور اما دربیست سال که گذشت دیدیم واقعآ چیقدر ظلم وستم نمودند این خائنین جهان

>>>   خیبر ساوان
خداوند ج بالای ملت ما رحم کند این جنگ بی مفهوم 45ساله بنیاد وطن ما را خراب ساخته ملت ما را انقدر پریشان ساخته که در چند جمله نوشتن امکان ندارد همه درد ها را بیان کرد

>>>   Najibullah Khorsandi
وقتي خانه آدم چگگ ميكند همه در يك كنار جمع ميشوند ميگويند خدا كند باران ايستاد شود كه سقف نريزد حالا كشور ما هم حالت اش همينطور شده سقف خانه خود را بايد درست كتيم تا از شر باران ها در آمان باشيم

>>>   Asil Maruf
خود ما ادم شدنی نیستیم)
خود ما کجا خواستیم که کشوری عاری از جنګ،تعصب و فقر داشته باشیم؟
از اینها ګله نیست
فرد فرد ما مسؤل است

>>>   مطالعات بین الملل
باشگاه رهبران منفور
«از مناطق مختلفی از زمین می‌آیند، با زبان‌های گوناگونی حرف می‌زنند و دیدگاه‌هایی متفاوت و ۳۷ سال اختلاف سنی دارند؛‌ اما نقطه اشتراک رهبران اجلاس گروه هفت در هیروشیما، این است که هیچ‌یک در کشورهایشان محبوبیت چندانی ندارند.»

>>>   Jawid Jame
بمثال (فکاهه ی تمدنها)
۱-تمدن عینی چین که با ذره بینی و دور بینی نگاه میکند ودر بسا موارد با بزرگنمایی ظرافت کاری اجناسش از هر نوع جنس صنعتی وتجارتی را به جهان صادر نموده مثل کشور ما به چندین مدل اصل وبدل ولیلامی مطابق مد روز ویا چشم پسندخرید مشتری بفروش میرساند وپول ‌سرمایه ما را بجیب میزند
۲-تمدن هند که با سریالهای بوداهیزم و غیره فلم هاوسریالهای هنری وسینمایی ومستند کامپیوتری وانترنتی آنتن و ماهواره ای ‌طلسم جادویی ذهن خورد وکلان برخی از هموطنان ما را در گرو گرفته
واز تعلیم وتعلم وتربیه وعمل در راستای واقع بینی باز داشته است چنانچه از جغرافیا کوچه خویش برخی بیخبر اما اطلاعات جهانی شان گسترده شده
۳- تمدن ذهنی وعینی قدیمی کشور ایران ...
۴- تمدن روم که از کاپی گرایی و آئینه واری بحث میکند
واز ذره نقوش تا بزرگ را بسرعت به تصویر میکشد...
۵- تمدن نور حقیقت اسلام و یا (مدینه منوره)
که درین عصر آخر الزمان با۷۳ گروه افتاده در جهان و فقط یک گروه ناجی دارد که همانا اهل سنت وجماعت اند بقول بزرگان
واز دو نوع سلاح خانه نظامی وعلمی استفاده مینمایند
مشکل اصلی همه اختلافات از عدم شناخت دقیق منجییات وعبادات و معاملات ودر محور وحسادت وکبر وعجب وریا وسایر مهلکات که در ظلم کننده گان است میچرخد بخاطر سه امر مهم وخطر ناک یک قدرت
دوم زیبایی و سوم ثروت مادی ومعنوی
ومنابع مهم حیاتی آب و آتش وبرق
وزمین های حاصل خیز وابحار ونیروی هوای وغیره
آلوده گی بحدی رسیده که مردم ادویه مصرف میکنند وبه انواع تکالیف دچاراند
طمع چون آرزو کردی ز چرخ از راستی بگذر
که بی انگشت کج از کوزه روغن بر نمی آید
(نظر استاد عالیقدر وبزرگوار را در زمینه خواستارم )
با حرمت واحترام

>>>   Sayed Abdul Qodus Baqeri
عامل جنگ های خان ومان سوز درکشورما همین خارجیان بودند وهنوزهم نمی گزارند نفس راحت بکشیم.

>>>   Khanzada Ehsas
برامدن گروه نامبرده به معنی خاموش شدن آتش در کشور ما بود اگر این گروه شیطانی دوباره به خواست غرب پرستان به افغانستان تحمیل شوند/بیایند دوباره همان خَرّک و همان دَرَک است که کشور ما دوباره در شعله آتش میسوزد,فعلاً حد اقل ما درک کردیم که امنیت و آرامش یعنی چی.
>>>   👈✍ با همین مردم توهمی زشت-هویت (افغان=فغان) در جغرافیای بنام (افغان-ستان=فغانستان) باید چنین وضعیت ها باشد،
و آفرین به خواهر ما زهرا رحیمی!

>>>   💯 خواهر زهرا رحیمی!
اگر نظراتی، تبصره موثری همه جانبه در مورد هویت/لفظ افغان-ستان و افغانستان و یا فغانستان و همچنان در مورد افغان و فغان و نیز در مورد تاثیرات و اثر اندازی اینها در ارتباط به مردم و سرزمین این مردم به دلیری و واقع بینانه (نظر و تبصره) ارائه فرمائید، با تقدیم حرمت.

>>>   ز چوپان ها چرا نالی
که چوپان کار چوپانی خود را خوب میداند
تا ما گوسفندیم
آنها چوپانی میکنند
و
ما
دل به ترحم چوپان ها بسته ایم
و چوپان ها در فکر دوشیدن و نوشیدن
به ما نگویید که چگونه گوسفند خوب باشیم
به ما بگویید که چگونه از گوسفند بودن رهایی یابیم.

>>>   جناب ملک ستیز از اینکه سوالاتی بی پاسخ در برابر این کشورهای نامرد مطرح کردید بسیار تشکر طرح این پرسش ها در حقیقت رونشگری و به قول وطنداران روشنایی انداختن است. فقط این سوال شما «مگر خروج بی‌مسوولیت شما ماحصل وضعیت کنونی نیست؟» اگر به این صورت مطرح شود بهتر است:
مگر وضعیت کنونی ماحصل خروج بی مسئولیت شما نیست؟»
احتمالا نظر شما نیز همین باشد.
مهاجری از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است