درگیری مرزی روز شنبه از سوی ایران آغاز شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۴۰۲/۳/۸ کد خبر: 173186 منبع: پرینت

درگیری روز شنبه از سوی ایران آغاز شد و سپس مرزبانان این کشور به مناطق مسکونی شلیک کردند.
برخی از باشندگان نیمروز می‌گویند که این درگیری در ولسوالی "کنگ" این ولایت به گونه وقفه‌ای میان مرزبانان امارت اسلامی با مرزبانان ایرانی چندین ساعت ادامه داشت.
به گزارش طلوع، قیوم، باشنده نیمروز، گفت: «اول فیر هم از طرف همسایه ما ایران شده بود و این‌ها نباید همچون کارهای را بکنند، اگر مشکلی دارند با مقامات بالا داشته باشند نباید به مناطق مسکونی فیر بکنند.»
محمد داوود، باشنده دیگر نیمروز، گفت: «حق این را ندارند که برما حمله کنند یا از هاوان‌ها کار بگیرد اینجا هم جمعیت است شهر است نباید چنین کار را بکنند.»

خبرگزاری ایرانی تسنیم به نقل از یک منبع آگاه امنیتی نوشت: یک کاروان از قاچاقچیان مواد مخدر از سمت شرق قصد ورود به داخل خاک کشورمان را داشتند که نیروهای مرزبانی ایرانی متوجه شده و با آنها درگیر می‌شوند. در پی این درگیری، نیروهای طالبان مستقر در مرز که از موضوع بی‌اطلاع بودند، اقدام به تیراندازی به طرف نیروهای ایرانی می‌کنند که این تیراندازی به درگیری میان دو طرف منجر می‌شود.

پیش از این نیز میان مرزبانان طالبان و مرزبانان ایرانی یک‌بار در مرز اسلام‌قلعه هرات و دوبار در ولایت نیمروز درگیری انجام شده بود.
این چهارمین درگیری میان مرزبانان طالبان با مرزبانان ایرانی در نزدیک به دوسال پسین است. بربنیاد منابع در این درگیری، دو طرف از سلاح‌های سبک و سنگین نیز کار گرفتند و در این درگیری از دوطرف تلفات انسانی و خسارات گزارش شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
درگیری مرزی
ایران طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   معلومدار که درگیری از سوی ایران شروع شد.
زیرا از کشور ایران به افغانستان، نه مهاجر قاچاقی می آید و نه هم تریاک و هیرویین قاچاق میشود.

>>>   از فیلم های منتشر شده مشخص است که چند خودروی زرهی طالبان به همراه تعدادی تفنگ بدست در فاصله چهارصدمتری از یک پاسگاه انتظامی ایران هستند.
آیا ممکن است که طالبان با حدود صد نفر مسلح و چند خودروی زرهی به نقطه صفر مرزی بیاید ولی هدفی غیر از جنگ داشته باشد؟
همین ویديوی منتشر شده برای انسان عاقل بس است که بداند نیست جنگ افروزی از طالب بوده است وگرنه کسی به صد نفر مسلح و خودروی زرهی سیزده بدر نمیرود و اگر به نقطه صفر مرزی بیاید حتما قصد جنگ و درگیری دارد.

اینکه چه کسی اولین گلوله را شلیک کرده یک بحث انحرافی عوام فریبانه است. نفس کار طالب که اینگونه یک گردان را به چهارصدمتری پاسگاه ایرانی برساند هیچ معنای دیگری ندارد بجز نیست جنگ و درگیری.
مردم افغانستان نه تنها مظلوم و ستمدیده از دست طالب هستند بلکه توسط دروغهای رسانه‌ای هم مورد ظلم قرار میگیرند تا نتوانند حقیقت جنگ طلبی مزدوران امریکا را بفهمند و همجنان فکر کنند این سنی های امریکایی حنفی هستند.

>>>   تمام این درگیری ها برنامه ریزی شده است و رژیم ایران سعی در منحرف کردن افکار عمومی خود دارد ، اما این خیالی باطل است و جواب نمی دهد ، اطلاعاتی که به دست ما رسیده ان است که پلیس های سرحدی ایران باعث شروع جنگ شده اند ، انان سعی در تحریک مجاهدین ما دارد ، انان نیاز به جنگ دارند،
حبیب الله یوسف زی

>>>   امریکا طالبان را حمایت و زمینه سازی به جنگ علیه ایران مینماید. باید این رادرک داشته باشید.
نکته یاب

>>>   طالبان اصول مرزداری را نمی داند. بهتره از نیروهای ارتش دولت قبل در مرزها استفاده کند, همچنین قوانین مرزداری را به نیروهای خود آموزش دهد.

>>>   ایرانی ها نه زبان پشتو بلد استند و نه قانون بین دول را میفهمند . بیهوده از ما اب خواستند و بعدا مرز داری و سرحد داری را نادیده گرفته شلیک کردند بعدا مجاهدین امارت اسلامی شروع کردند...

>>>   از زمان روی کار آمدن طالبان، پاکستان ۱۸ بار، ازبکستان ۳ بار، تاجیکستان ۷ بار و ترکمنستان ۲ بار شاهد بروز تنش در مرزهای خود با افغانستان بوده‌اند. این امر نشان می‌دهد که مرزبانان حکومت طالبان، عامل تنش با همسایگان هستند. چنانکه در سال‌های پیش از حکمرانی طالبان، هیچگاه افغانستان در مرزهای خود دارای درگیری‌های متعدد با همسایگان نبود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است