زلنسکی از اوکراین، افغانستان جدید ساخت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۴۰۲/۳/۱۰ کد خبر: 173197 منبع: پرینت

آزاروف، نخست وزیر سابق اوکراین گفت که زلنسکی کشور را به یک افغانستان جدید تبدیل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، میکولا آزاروف، نخست وزیر اسبق اوکراین گفت ولودیمیر زلنسکی از اوکراین افغانستان جدیدی ساخت.
آذروف در صفحه فیس بوک خود نوشت*: "در سال های مختلف، روسای جمهور اوکراین قول دادند که آن را به یک فرانسه یا سوئیس جدید تبدیل کنند. اما زلنسکی فراتر رفت و آن را به افغانستان جدید تبدیل کرد، برای خوشحالی آنگلوساکسون ها و شرکت های دفاعی."
وی در ادامه افزود: "آیا فکر می کنید این احتمال وجود دارد که در آینده واشنگتن از اسباب بازی خود خسته شود؟ یا لذت بازی کثیف با روسیه مهمتر از جان گروگان های رژیم کیف است؟"

گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زلنسکی اوکراین
افغانستان روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   زلنسکی هم مثل کرزی و غنی عروسک امریکاست.

>>>   امریکا و ناتو بخت خود را در افغانستان آزمایید اما با شکست شرم آور در تاریکی شب گریخت و باوجود ملیارد ها دالر تاوان هزاران کشته و زخمی با خود بردند. درین جا زن یهودیی را در یک کشور مسلمان بانوی اول تاجگزاری کرده بودند ؟ اکنون همین امریکا و شاگردانش باز در اوکراین بانوی نخست ارایش کرده و هست و بود اکراین را نابود کردند و دیده شود که ازین خواب این سردمداران جهان چه خواهد برامد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است