زمان دادخواهی جهانی فرا رسیده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۴۰۲/۳/۱۰ کد خبر: 173203 منبع: پرینت

کوچی ها این نماداستبداد عبدالرحمان خانی در سراسر هزارستان هجوم آورده اند، همچون مورو ملخ کشتزارهای هزاره ها (للمی و آبی) را پایمال میکنند. این استراتژی نانوشته تسخیر سرزمینی، اکنون با تمام قوت به حمایت کارگزاران تبعیض و استبداد قومی-مذهبی طالبان، اعمال میگردد. سیاست تسخیر جغرافیا و فراری دادن هزاره ها توسط کوچی ها دردستور کار رهبری طالبان قرار دارد.

زمان آن رسیده است که هزاره ها در داخل و خارج کنار همدیگر قرار بگیرند و بر تمام خودزنی های درونی پایان بدهند و عرصه مبارزه مخالفان طالبان را با احساسات ناشیانه علیه این آقا و این بانوی غیرهزاره، تنگ نکنند. چون همین فرافگنی اینها علیه هزاره ها؛ شاید آگاهانه و پرتاب شده و هدفمندانه برای کند کردن لبه تیز مبارزه برضد طالبان باشد. زمان دادخواهی بین المللی برضد ایلغار کوچی ها در مناطق هزاره ها؛ فرارسیده است. باید برخیزیم و علیه این اجحاف، تجاوز واستبداد خشن کوچی ها و حاکمیت سیاه آنها (طالبان) درفش دادخواهی برای هزاره ها را در سراسر جهان به اهتزاز درآوریم.

اگر در یک کلام برای هزاره ها خلاصه کنم که: «طالبان و کوچی ها سرزمین تان را اشغال میکنند مردم تان را فراری میدهند و طبعآ سرزمین بدون انسان هزاره، مسکن همیشگی کوچی ها خواهد بود و شما همچون فلسطینی ها آواره و پراگنده ای جهان خواهید شد، ملتی که سرزمین نداشت، موجودیت تاریخی خود را از دست میدهد.»

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوچی
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   با احترام به کار و زحمت باشندگان محلی و اشتراک همگانی هزاره های خارج از کشور در ساختن بند ها و سرک ها و آبادانی هزاره جات باید یاد آور شوم که سرسبزی و زراعت و ایجاد زیر بناهای رفاهی باعث جذابیت بیشتر هزاره جات برای کوچی ها و پشتون ها میشود و من همین جا پیش بینی میکنم که در آینده نه چندان دور اگر حاکمیت طالبانی دوام کند اطراف بند های گلستو و دهقان و امثالهم محل نصب خیمه های کوچیها و مزارع زیر آب چراگاه های رمه هایشان خواهد بود و سرک های ساخته شده هم باعث سهولت در سفر های فصلی شان خواهد بود.

>>>   امنیتی که الان در مناطق هم وطنان هزاره حاکم است از شجاعت و دلیران مجاهدین امارت اسلامی است ، دشمنان بارها سعی کردن که روابط برادرانه و دوستانه ما را برادرانمان خراب کنند اما همیشه ناکام ماندند . در رژیم بد نام گذشته شاهد کشتار هم وطنان هزاره بودیم ولی امروز به نصرت الله تعالی در حاکمیت جدید اسلامی تمام مناطق هم وطنان هزاره امن است و امنیت پا بر جا است ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   🤫🤫🤫 اولترین و مهمترین و موثرترین مسئله تثبیت هویت واقعی، تجدید هویت، هویت حقیقی تباری-زبانی را باید زنده و برجسته نمود.
و از هویت جعل و تحمیلی تکقومی-پشتون افغان = افغان-ستان کوچی خود تانرا خلاص، و ازین (هویت محرومیتی)زود بیزاری اعلان شود و با فعالیت جدی و گسترده شروع نمود

>>>   👩‍💻👨‍💻👈 اگر واقعا با شعار و ذهنیت دهی (هویت فرهنگی فارسیزبانان و ضد افغان) فعالیت تانرا از خارج و داخل آغاز نمایید، که البته ما و شما ۸۰-فیصد در برد حتمی هستیم.

>>>   امین این اعمال کوچی ها عمدی است تا مردم مظلوم هزاره جات را مجبور به ترک وطن شان کنند.
زلمی جهانگیری ازلغمان

>>>   جناب تقوایی صاحب عالیقدر!
عرایض من.
۱-جهان همیشه درفکرخودومنافع خوداست،اینکه برسرهزاره وغیرهزاره چه میاید قطعا برایشان مهم نیست.
۲-پروبلم اصلی تاخرعقلی پیشرفته وسرتاسری است.انتخاب مردم به صفت رهبرورهنما اشخاص بی کفایت وذلیل بودند که جزبه فکرجیب ومنافع شخصی شان به فکروطن ومردم نبودند.
۳- طالب به یک بارگی ودرجریان ۲۴ ساعت وطن رااشغال نکردولی رهبران مفسدقبلی ازدرک حالت واجرای عکس العمل لازم وبه موقع عاجزبودند.
۴-پیام تان درمورداتحادهمه اقوام برای دفاع درمقابل طالب وحشی قابل ستایش است،اماخد اکند زیاد دیرنباشد.
برارتاجک تان.

>>>   با کمال تاسف باید اعتراف نمود که عقب نشینی مردم هزاره و تاجیک پشتونها و کوچی ها را جسور کرده و به آنان شجاعت کاذب داده است. غیر پشتونها این را به خود تلقین کرده که پشتونها شکست ناپذیر هستند و نمی توان در مقابل آنان ایستادگی نمود. با داشتن چنین روحیه ای باید کوچی ها غیر پشتون ها را پایمال کرده و دار و ندار شان را به تاراج برده و آنان را همان طور به عقب رانده تا کشور را کاملا تصاحب کنند. طالبان و کوچی ها مانند سایر انسانها انسان هستند و فضایی نیستند که باید از انان ترسید. متاسفانه در برابر آنان کسی مقاومت نمی کنند و با یک پشته گفتن پشتونها، همه فرار می کنند. تا در برابر دشمن خون نداد پیروزی امکان پذیر نیست. غیر پشتونها می خواهند بدون قربانی دادن کشور خود را از دست دشمن نجات دهند. اگر در برابر طالبان یک اتحاد منسجم بین هزاره و تاجیک و ازبک ایجاد شود و بر محور یک رهبر دربرابر طالبان شجاعانه و جان برکف بایستند طالبان می توانند در کمترین زمان شکست داده و به وطن اصلی شان که پاکستان است برانند. تا کشته ندهند و تا خون خود را برای نجات کشور اهدا نکنند آزادی کشور از دست این قوم یهود امکان پذیر نیست. غیر پشتونها باید افتخار آفرینی بکنند وخود شان را قربانی کنند تا نسل های آینده شان به آنان افتخار کرده و در آرامش کامل و بدون ترس از کوچی و طالب و امثال این موجودات کشور خود را آباد کنند.

>>>   راست گفتی تقوایی
زمان آن رسیده رقص مرده ، سینه بری زنان میخکوبی بر فرق افراد بیگناه ووووو پیگیری شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است