اروپا به پناهجویان افغان بی‌توجهی می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۴۰۲/۳/۱۱ کد خبر: 173205 منبع: پرینت

کمیته بین‌المللی نجات، اتحادیه اروپا را به «بی‌توجهی سرسام‌آور» در قبال پناهجویان افغان متهم کرده است.
گاردین به نقل از کمیته بین‌المللی نجات گزارش داده است که بسیاری از پناهجویان نیازمند افغانستان در پشت مرز‌های اتحادیه اروپا در جزایر یونان و در «کمپ‌هایی زندان‌مانند» گیر افتاده‌اند.
این گزارش نشان می‌دهد که کشورهای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۷۱ پناهجوی افغان را اسکان داده‌اند که ۰.۱ درصدی از مجموع ۲۷۰ هزار پناهجوی افغان است که به حمایت دایمی نیاز دارند.

کمیته بین‌المللی نجات، اتحادیه اروپا را به تعهد شکنی‌های مداوم در پیوند به اسکان مجدد و قانونی پناه‌جویان افغان متهم کرده و افزوده که براساس طرحی که در سال ۲۰۲۱ ایجاد شد و آلمان را مکلف به پذیرش ۱ هزار پناه‌جو در هر ماه می‌کرد، این کشور حتی یک تن را نیز اسکان نداده است.
هرچند ۴۱ هزار و ۵۰۰ شهروند افغانستان بین‌ سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ از طریق روند تخلیه در کشورهای اتحادیه اروپا پذیرفته‌ شده‌اند، اما کمیته بین‌المللی نجات آن را کافی نمی‌داند.
در گزارش این نهاد آمده است که ۹۰ درصد از پناهجویان افغان در اردوگاه‌های جزایر یونان پس از آزمایش‌های صحی دارای علایم اضطراب و ۸۶ درصد دیگر افسرده‌ تشخیص شده‌اند.

دیوید میلیبند، رییس کمیته بین‌‌المللی نجات، گفته است: «بهانه‌ای برای رفتار متفاوت با افغان‌ها و پناهندگانی که مجبور به ترک خانه‌های خود در جاهای دیگر شده‌اند، وجود ندارد.»
او گفته است که پذیرش ۸ میلیون اوکراینی در اتحادیه اروپا به معنای توانایی پذیرش پناهجویان از سوی کشورهای این اتحادیه است.
توقع کمیته بین‌المللی نجات از کشورهای اتحادیه اروپا این است که تا پنج سال آینده ۴۲ هزار و ۵۰۰ پناهجوی افغان را اسکان مجدد دهند.
گزارش نشر شده شامل پناهجویانی است که از مسیرهای ناامن خودشان را تا پشت مرز‌های اتحادیه اروپا رسانیده‌اند. مسیرهایی که هرازگاهی به قیمت جان آنان تمام شده است.
هفته گذشته اجساد ۱۸ پناهجوی افغان که در مسیر رسیدن به اتحادیه اروپا در بلغارستان جان باختند، به کابل رسید و از سوی خانواده‌های‌شان به خاک سپرده شدند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان افغان
اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   کشورهای پناهنده پذیر باید توجه کنند وبه طائفه ای پشتونهای افغانستان هیچ پناهندگی ندهند پشتونها اکثر مجردی به کشورهای اروپایی میایند و زن و دختر ‌و خانواده های خود را باخود نمیاورند و اکثرا خلافکار و جنایتکار هستند و تفکرهای طالبانی دارند طائفه پشتون افغانستان هیچ نیازی به مهاجرت ندارند همه قدرت در افغانستان در چنگال پشتونها است و دیگر اقوام ساکن افغانستان از زور و جبر پشتونها مجبور به فرار میشوند
پشتونها در افغانستان هیچ اقوام دیگر را در قدرت سهم نمیدهند آنها افغانستان را فقط مال خودشان میدانند.
م ب

>>>   دروغ است من خودم در ار‌وپا استم برای ما خانه مفت داده و پول معاش مفت بر اساس تعداد اطفال و بیمه صحی مفت و مکتب و پوهنتون مفت و همه چیز به شمول موبل و فرنیچر و یخچال و تلویزیون و وسایل خانه و‌اشپز خانه به همه افغانها داده اند و خیلی هم احترام میکنند و به هر مشکل به شمول کورس های زبان اموزی رسیدگی میکنند. خانه شان ایاد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است