نخست وزیر قطر با رهبر طالبان دیدار داشته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۴۰۲/۳/۱۱ کد خبر: 173210 منبع: پرینت

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با رهبر امارت اسلامی دیدار و درباره‌ی بیرون شدن افغانستان از انزوای جهانی، برداشتن محدودیت‌ها در برابر آموزش و کار بانوان، مبارزه با هراس‌افگنی و مسایل دیگر گفتگو کرده است.
هیات بلندپایه‌ی قطری به رهبری محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی نخست‌وزیر این کشور نزدیک به سه هفته پیش سفری به قندهار داشت.

بر بنیاد گزارش رویترز، مبارزه با گروه‌های هراس‌افگنی نیز میان محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی و مولوی هبت‌الله آخندزاده رهبر امارت اسلامی بحث شده است.
در این گزارش آمده است: «نخست‌وزیر قطر در ماه روان میلادی با رهبر عالی طالبان مذاکرات محرمانه‌ای را برای حل تنش با جامعه بین‌المللی انجام داده است که نشان دهنده تمایل تازه حاکمان افغانستان برای گفت‌وگو درباره راه‌های پایان دادن به انزوای آنان است.»

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، پیش از این گفته بود: «آن‌ها با محترم رییس‌الوزرا صحبت داشتند. محترم رییس‌الوزرا در این وقت در قندهار بسر می‌بردند، بخاطر این‌که یک کمی مریض بودند. باز نخست‌وزیر قطر هم گفتند که همان جا دیدن شان می‌رویم. ملاقات با رییس‌الوزرا، وزیر صاحب خارجه و بعضی از مسوولان دیگر شد.»

نخست‌وزیر و وزیرخارجه قطر در دوازدهم ماه "می" به قندهار سفر کرد و با ملا محمد حسن آخند رییس‌الوزرای حکومت سرپرست و برخی از مقام‌های بلندپایه‌ی دیگر امارت اسلامی دیدار و گفتگو داشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نخست‌وزیر قطر
رهبر طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   زیر کاسه صد ها نیم کاسه است.

>>>   معلوم نیست با کسی که ملاقات نمودهملاهبت الله بوده چه الثانی قبلا ملاصاحب را ندیده که اورا بشناسد کسی دیگری را دیکور نموده وبا بتو پیچانیدهعینک های سیاه پوشانیده گفته باشند که این رهبر ما است وقتی ملا صاحب در کنفرانس وجرگه خودرا به کس نشان نمیدهد چطور شده با هیات خارجی دیدار نماید وباز در دور اول که نماینده های امریکا واحتمالا اسرایل باهم بودند چرا ندیدند این معما لاینحل باقی خواهد ماند وباز قطری ها جزءی برنامه های بزرگ اند اگر هم ندیده باشند سکوت میکنند رد ویا تاید نمی نمایند
حاجی ولایت خان مقیم فرانسه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است