افغانستان در صدر دستورکار شورای امنیت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۴۰۲/۳/۱۲ کد خبر: 173218 منبع: پرینت

لانا نسیبه، سفیر امارات متحده در سازمان ملل و رییس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جون، روز پنجشنبه در یک نشست خبری تاکید کرد که افغانستان در صدر آجندای شورای امنیت قرار دارد.
او گفت که در ۳۱ جوزا این شورا نشستی در مورد افغانستان برگزار خواهد کرد.
سفیر امارات در سازمان ملل نقش فعالی در موضع‌گیری انتقادی شورای امنیت در برابر طالبان داشته است. او بارها از طالبان به خاطر تبعیض و سرکوب زنان افغان انتقاد کرده است.

نسیبه و سفیر جاپان نویسنده قطعنامه شورای امنیت در ماه ثور بود که در آن برای نخستین بار ممنوعیت کار و آموزش زنان توسط طالبان محکوم شد.
نسیبه پس از تصویب این قطعنامه گفته بود که «جهان در برابر محو شدن زنان افغان ساکت نخواهد نشست.»

سفیر امارات به مریم رحمتی، خبرنگار افغانستان اینترنشنال در سازمان ملل گفت که در ادامه این قطعنامه، باید تلاش‌ها در مورد افغانستان حفظ شود.
او گفت: «امارات متحده هم به عنوان عضو این شورا و هم رئیس دوره‌ای تلاش خواهد کرد تا هماهنگی کشورهای عضو در قبال پرونده افغانستان حفظ شود.»

نماینده امارات توضیحی درباره مسایلی مورد بحث در نشست شورای امنیت در ۳۱ جوزا ارایه نکرد. به نظر می‌آید که نقض حقوق زنان افغان دستکم یکی از موضوعات مهم بحث اعضا خواهد بود.
لانا نسیبه گفت که فریدون سینیرلی‌اوغلو، هماهنگ کننده ویژه ملل متحد در امور افغانستان گزارش بررسی خود از وضعیت این کشور را در ماه نوامبر به شورای امنیت ارایه خواهد کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
شورای امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   اگر میخواهید دوباره حقوق زنان در افغانستان بمیان بیاید،دوباره در افغانستان انقلاب کنید و انقلاب ثور را بمیان بیاورید.
بعد از انقلاب ثور زن ها در تمام عرصه های کاری بدون تبعیض مشغول به کار بودند. پوشش اجباری نداشتند. با جوراب و دامن و بدون چادر به مکتب و کار میرفتند.
اما نمیدانم که رییس جمهور کدام مملکت بود نام اش جیمی کارتر بود، از طریق تلویزیون اعلان کرد که کشور مسلمان افغانستان توسط نیرو های شوروی اشغال شده است و جهاد بالای مردم افغانستان فرض است.
همان بود که جهاد شروع شد و ده سال مکمل جنگ و خونریزی شد و بالاخره بر اثر پنج وقت نماز خواندن و دعای این رییس جمهور، مجاهدین پیروز شدتد و به کابل آمدند و اولین کاری که کردند با برچه تفنگ به پای یک زن در شهر کابل زدند و گفتند که حجاب را رعایت کن!
نمیدانم که این رییس جمهور کدام مملکت بود؟
اگر شما اطلاع دارید، نام مملکت اش را بنویسید و به شورای امنیت بفرستید تا او را به اکثریت آرا تقبیح کنند.

>>>   خوب شد که دوست ما از انقلاب ثور یادی بعمل اوردند بکلی فراموش واز اذهان ناپدید بود اول ان تحول ودگرگونی کجایش انقلاب بود یک کودتای خونین وننگینی بیش نبود که کودتا چیان محمد داود خان وتمام فامیلش را که یک زمانی از همکاران خودشان بود از بین بردند باز با میان امدن کودتا چیان بکمک وتاید مستقیم روسها که انها اجینت های بیش نبودندحدود یک ملیون افغان را کشته وپنج ملیون را مهاجر وبیخانه ساختند وحتی باهمدیگر خود رحم نکردند امین تره کی را کشت وببرک کارمل سوار به تانکهای روسها امدامین را کشت ویکی دیگر را حذف نمودند وهمدیگر را قلع وقمع نمودند هنوز بیش از سی سال نگذشته که جنایات کودتا چیان ثور فراموش شده باشد چه از ابتدای تاسیس افغانستان تازمان بعد از دوران حزب دموکراتیک وبیست سال کرزی وغنی وکشتار طالبها همه کشته ها را حساب نمایم هنوز پله ای کودتا چی ها سنگینی می نماید ولی بد بختانه هستند کسانی که دانسته وندانستهبازهم میخواهند ان دوره ای سیاه وتاریک ووحشت را تکرار ونشخوار کنند البته این به ان معنی نیست که ما جنایات دیگران را تاید نمایم جنایت از سوی هرکه صورت گرفته مردود ونا پسند است ولی هیچ یک به پایه ثوری ها نمی رسند
علم اوشار از سانچارک

>>>   همان کسانی که میگفتند که شوروی افغانستان را اشغال کرده است،بعداً خود شان افغانستان را اشغال کردند.
همان کسانی که میگفتند که افغانستان یک کشور مسلمان است،بعداً گفتند که افغانستان لانه تروریستان مسلمان است.
افغانستان دیگر خروج نیرو های انگلیس و شوروی را از افغانستان تجلیل نمی کند.
اما ختم اشغال امریکا را تا زمانی که دولت طالبان است،تجلیل هداهند کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است