حکومت طالبان بودجه سال ۱۴۰۲ را توشیح کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۴۰۲/۳/۱۳ کد خبر: 173227 منبع: پرینت

پس از گذشت بیش از دو ماه از آغاز سال مالی جدید، حکومت سرپرست بودجه سال مالی ۱۴۰۲ را توشیح کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که این بودجه در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.
آقای مجاهد در این باره گفت: «بودجه یک کمی، یک الی یک و نیم ماه به تعویق افتاد، بخاطری که تشکیلات هنوزهم زیر کار بود، باید تشکیلات نهایی می‌شد و بعد به اساس تشکیلات بودجه تصمیم گرفته می‌شد، ولی الحمدالله سه الی چهار روز قبل بودجه تصویب شد.»

عبدالرحمان حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد، گفت: «به منظور کاهش تجریجی میزان فقر، ایجاد فرصت‌های کاری و بهبود وضعیت اقتصادی یک تعدادی از پروژه‌های زیربنایی در سکتورهای مختلف عملا در حالت تطبیق بوده و قراراست تعدادی از پروژه‌های انکشافی که از قبل کار آن‌‌ها آغاز و بنابر عوامل مختلف فعلا در حالت نیمه‌کاره باقی مانده است در جریان سال روان کار عملی آن‌ها نیز آغاز شود.»

در سال ۱۴۰۱ هجری خورشیدی دو صدو سی و یک میلیارد افغانی برای بودجه عادی و توسعه‌یی در نظر گرفته شده بود، اما سهم بودجه توسعه‌یی در این سال به مراتب نسبت به سال‌های پیش کاهش یافت و بیش‌تر پروژه‌های توسعه‌یی در کشور عملی نشدند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توشیح بودجه
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   باید بودجه دولت آن لاین نشر شود و آدرس انترنیتی آن در اختیار مردم قرار بگیرد که مردم به شکل pdfبتوانند تمام جزیات بودجه را مطالعه کنند.
حالا پارلمان وجود ندارد که بودجه در اختیار آنها غرض تصویب قرار بگیرد.
اقلاً باید از طریق وسایل اطلاعات جمعی نشر شود که چه مقدار بودجه است و چقدر آن بودجه عادی و چقدر آن انکشافی و در کدام عرصه ها مصرف میشود.
هرچند در دولت گذشته هم بزرگترین بودجه را عرصه دفاعی داشت که حاوی سیصد و پنجاه هزار نیرو های امنیتی میشد.اما من باور دارم که یک بر صدم آن،یعنی سه و نیم هزار نیروی امنیتی وجود نداشت و همه پول ها خورد و برد میشد.
هر وکیل پارلمان ده ها محافظ و بادیگارد سهمیه داشت و دو نفر محافظ نداشتند و همه پول ها را در جیب خود میزدند.
سرقلفی وزارت های امنیتی نیز ده ها میلیون دلار بود که بدون پرداخت آن،هیچ کس نه وزیر داخله شده میتوانست و نه وزیر دفاع.

>>>   کدام بودجه؟ کل مردم را از کار کشیده اند به معلولین و شهدا و و‌متقاعدین معاش نمیدهند . این بودجه کجا به مصرف میرسد ؟ کسی جوابگو نیست پول بیت المال را بایید به مردم حساب دهی کنند در غیر ان اینها هم مثل اشرف غنی و کرزی دزد و مفسد نزد مردم محسوب میشوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است