ایران همچنان در حال باج دادن به طالبان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۴۰۲/۳/۱۴ کد خبر: 173232 منبع: پرینت

قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی ایران می‌گوید برای آموزش نیروهای مرزبانی طالبان «اعلام آمادگی» کرده‌اند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است: «ما حتی اعلام آمادگی کردیم آنها را برای رعایت پروتکل‌های مرزی در پایانه‌ها و مناطق پرجمعیت و هم در مناطق غیرپایانه‌های مرزی آموزش دهیم تا به پروتکل‌ها اشراف داشته باشند، هرچند آنها هنوز برای آموزش حضور نیافتند.»

این مقام ارشد نظامی ایران که فردای درگیری اخیر مرزی نیروهای طالبان و مرزبانی ایران از منطقه بازدید کرد، می‌گوید «آنچه اتفاق می‌افتد ناشی از عدم توجه رده‌هایی از افراد طالبان است» که در مرز حضور دارند. از طرفی برخی قاچاقچیان مسلح نیز «از آن سوی مرز تیراندازی» می‌کنند.
به گزارش بی بی سی، در درگیری چند ساعته اخیر دو سرباز مرزبان ایرانی و یک نیروی طالبان کشته شدند.

او تاکید کرده است: «مرزهای شرقی کشورمان دارای آرامش کامل است، هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و تبادلات انسانی و تجاری به صورت عادی در حال انجام است.»
به گفته او، در زمان دولت پیشین افغانستان «تقریباً مرز را مشترک اداره می‌کردیم و با آنکه مشکلاتی بود اما پاسخگو بودند».

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   ایران همچنان در حال باج دادن به طالبان است// پدر و پدر کلان ت غلام و "باج بده" بودند حالا خیال می کنی ایران باج بده است. ایران کبیر اگر باج بده بود به امریکا باج می داد نه به طالب تنبان کشال.
توهین به ایران کبیر (تنها کشور اسلامی جهان_ تنها امید مستضعفان جهان) تاوان دارد.
[[حرمت ایران را نگه نداری تودهنت می زنیم]].
سایت ضد ایرانی هستی باش. از مزدوران دیوث ماهواره _همچو مصی و مریم_که بدتر نیستی.

>>>   اینکه به کسی که در مرز است کمی عقلانیت و قوانین بین الملل یاد بدهی به معنای باج دادن نیست. طالبان کرام شانس خوبی داشتند که با آمریکا رفیق شدند. هم هفتگی دلار میگیرند هم امپراطوری رسانه غرب با یک تیر دو هدف را میزند.

اول طالب را نیرویی وانمود میکند که هم ایران را شکست داد هم اکنون باج گرفت در حالی که در میدان جنگ طالبان کشته دادند و زخمی شدند و فرار کردند پس از یک شکست مفتضحانه طالب یک پیروزی افسانه‌ای میسازند. با این کار مردم افغانستان به طالبان گرایش بیشتری پیدا میکنند و طالب به عنوان دوست یا شاید دست نشانده امریکا در افغانستان تثبیت میشود تا منافع ارباب را پیش برد همانطور که پاکستان از بدو تولد چنین شغلی دارد. این نشان اولی است که امپراطوری رسانه غرب با این جنس اخبار به آن میرسد.

نشان دومی که به آن میرسد بیزاری مردم ایران از رهبران خود است چون طبق اخبار با ذلت به طالبان باج داده است! با این کار طالبان تقویت و رهبران ایران تشعیف میشوند. البته از نگاه این رسانه‌ها و مزدوران رسانه‌ای آنها در افغانستان و ایران.
مشکل کجاست؟ امریکا تنها یک دشمن واقعی دارد. آن هم ایران است. حتی روسها هم انگیزه‌ای بجز عدم گسترش ناتو به شرق نداشتند و اگر الحاق چند استان غربی به روسیه همین امروز پذیرفته شود دست از جنگ میکشند. چین هم که اژدهای خاموشی است که تا روی دم آن پا نگذاری واکنش نشان نمیدهد.

همه کشورهای مسلمان و همه رهبران دینی مسلمان و همه خلیفه‌ها و همه ملاهای مسلمان که در ایران نباشند یک دوست بالقوه آمریکا هستند. تنها برخی از این خلفای کرام را در عراق (در قالب داعش ) و جاهای دیگر به قدرت میرسانند تا به گسترش اسلام ناب محمدی کمک کرده باشند. الحق و الانصاف که آمریکاهایی مسلمان واقعی و برای گسترش اسلام واقعی چقدر هزینه کرده و از مردم خود مالیات میگیرند. خدا به داد ما کافران برسد که خلیفه واقعی زمانه خود را در پنتاگون و cia یا خلفای دوست ایشان در عراق و کشورهای دیگر را نشناختیم و در گمراهی شیعی ماندیم.

>>>   کدوم باج داداش من؟
شاید باج ندادن از نظر شما یعنی ایران خودش بیاد با طالبان بجنگه و بعد که پیروز شد افغانستان را دوذستی تحویل شما بدهد تا حکمرانی کنید؟!

>>>   اموزش اصول اولیه مرزبانی به پاپتی های افغانی باج نیست بلکه رعایت قوانین بین المللی و تعهد امنیتی انها در قبال ایران است در ضمن در درگیری مرزبانی پیش 2مرزبان ایرانی شهید و 12طالبان کشته شدند و 24نفر زخمی به لطف اتش توپخانه ارتش ایران مستقر در مرز ایران
هموطن

>>>   باج دادن ایران به طالبان دروغ است در افغانستان همه کشورها طالب دارند طالب ایرانی طالب روسی طالب آمریکایی طالب چینایی طالب هندی طالب پاکستانی طالب اسرایلی طالب تاجیکستانی طالب ازبیکستانی طالب عربستانی طالب قطری طالب مصری خلاصه افغانستان شده مقناطیس جزب تروریستان جهان مکان امن برای همه تروریستان با همه امکانات و هر طالب مزدور به نفع بادار خود تلاش میکند منافع همه کشورهای تروریست پرور در افغانستان تامین شده است ایران چرا به طالب باج بدهد ایران خودش کمک کرد تا طالب به قدرت برسد فقط یک شخص در بین گرو تروریستی طالب مخالف ایران بود و بار بار ایران را از طریق شبکه های اجتماعی اخطار میداد که عاقبت همان زبانش و تندروی های بیش از حدش سرش را هم به باد داد که این شخص کسی نیست جز ملا عبدال منان نیازی که قبل از به قدرت رسیدن طالبان از سر راه برداشته شد تا کسی خلاف کشور ایران در بین طالبان نباشد هیچ کسی حوادث افغانستان را خوب مرور نمیکنند که ببینند واقعیتها در کجا است
معلم

>>>   باز هم شبکه اطلاع رسانی افغانستان دروغ بافی می کند.
آاق یشبکه اطلاع رسانی از این همه دروغ گفتن خودتان خسته نشدید. 285 شبکه ماهواره ای برعلیه ایران برنامه پخش می کنندو البته که بایستی شبکه های اینترنتی را هم به ان اضافه نمود ولی ایران بیدی نیست که با این دروغ های شما مزدوران وهابی به خود بلرزد.

>>>   در سیاست معمول است که کشوری که مقتدرتر و پخته تر هست کمتر رجز می خواند و بیشتر انعطاف و حوصله به خرج می دهد و سعی می کند با صعه صدر بیشتری تعامل کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است