آلمان از ایران ویزا نمیدهد، به پاکستان بروید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۴۰۲/۳/۱۸ کد خبر: 173259 منبع: پرینت

روزنامه نیو هیومنترین به نقل از وزارت خارجه آلمان نوشت که اگر صدور ویزه بشردوستانه برای افغان‌ها شروع شود، فقط از پاکستان ویزه می‌دهد و نه ایران. در حال حاضر ۷۰۰ افغان که قرار بود به آلمان منتقل شوند در ایران گیر مانده‌اند.
آلمان سال گذشته اعلام کرد که هر ماه هزار افغان را از طریق برنامه بشردوستانه به آلمان انتقال خواهد داد. این کشور اما در اوایل ماه حمل امسال اعلام کرد که به دلیل گزارش‌های سواستفاده، برنامه تخلیه را به حالت تعلیق درمی‌آورد.
پس از گذشت هشت ماه، تا هنوز هیچ شهروند افغانستان با استفاده از این برنامه وارد آلمان نشده است.

در این گزارش آمده که حدود ۶۲۰ افغان در پاکستان و ۷۰۰ افغان در ایران در بی‌سرنوشتی مطلق بسر می‌برند. این افراد قبلا از طرف وزارت خارجه آلمان تاییدیه دریافت کرده‌‌اند و منتظر صدور ویزه بودند. پس از تعلیق برنامه در ماه حمل، آن‌ها اکنون نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتظارشان است.
به گزارش انترنشنال، وزارت خارجه آلمان دلیل تعلیق این برنامه را گزارش‌های سوءاستفاده از روند اعلام کرده بود. این وزارت به نیو هیومنترین گفته است که برخی‌ها تلاش داشتند تا افرادی را که قبلا از افغانستان خارج شده بودند، یا خواهرزاده و برادرزاده خودشان را شامل پروسه کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفته است که در یک مورد حتی این وزارت یک خطر بالقوه را شناسایی کرد. او گفت: «این فرد هنوز وارد آلمان نشده بود و قبل از آن‌ که او بتواند وارد شود پروسه متوقف شد.»
سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفته است که برنامه تخلیه بشردوستانه شروع خواهد شد اما تاریخ آن را مشخص نکرده است.
روزنامه نیو هیومنترین قبلا مربوط به سازمان ملل بود که خبرهای مربوط به برنامه‌های بشردوستانه را پوشش می‌داد. این روزنامه اکنون مستقل است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان ایران
آلمان پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   در پاکستان هم پولیس بازداشت میکند.
به کجا رود افغانستانی
که حاکم بود روش انسانی

>>>   نطر دهنده اول
افغانستانی لازم نیست جایی رود [ که حاکم بود روش انسانی]!!!
افغانستانی حتما باید جایی رود که روش انسانی ، کار ، نان، و امنیت و ... را نسل های پی در پی آن کشور با خون و دل از دل ویرانی و جنگ و قحطی و مصیبت برای خود و فرزندانشان مهیا کردند؟؟؟ افغانستانی باید سر سفره ای از امنیت و حاکمیت قانون و ثمرات آن در سرزمینی دیگر بنشیند و خوشحال باشد که از نام بازوی خود نان به وست می آورد!! ولی چنین نیست.. آن نانی که با زحمت و کار در وطن دیگران به دست می آورد حاصل تحمل و صبر و مصیب دیدن های نسل های پی در پی یک کشور است که ماندند و برای به دست آوردن آنها مبارزه کردند و صبوری...

>>>   اروپا ایران را در جمع کشور حساب نمیکند افغانهای مه در اینجا استند همه دربدر شدند از یکسو ظلم ایرانی از دیگر سو اروپا ایران را کشور قبول ندار راه ترکیه هم بند است

>>>   وضعیت مهاجران در ایران خیلی اسف ناک هست البته هفتاد درصد مردم ایران آدم شریف هست،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است