جابجایی پشتونهای پاکستانی در افغانستان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۶    ۱۴۰۲/۳/۲۰ کد خبر: 173277 منبع: پرینت

امیرخان متقی در سفر خود به پاکستان با مقامات ارتش و وزارت داخله آن کشور توافق کرد که صدها هزار نفر را زیر نام تحریک طالبان پاکستان از مناطق وزیرستان شمالی و جنوبی در دو سوی مرز دیورند به مناطق شمال و مرکزی افغانستان منتقل نمایند.
چنانچه رانا ثناء الله وزیر داخله پاکستان این جابجایی را پیشنهاد طالبان افغانستان گفت و بعد ذبیح الله مجاهد از آن بنام انتقال مهاجران از دو سوی خط دیورند به ولایات دور دست افغانستان، یادکرد تا به دولت پاکستان مزاحمت ایجاد نکنند.

بعد از نظامنامه ناقلین دوران امان الله خان، سلسله جابجایی پشتون های وزیرستان کماکان در شمال افغانستان ادامه داشته و رژیم های سرکوبگر، تهاجم کوچی های پاکستانی را به عنوان نماد استبداد بطور پیوسته بر هزارستان نگهداشتند. اما اینک فراتر از آن صدها هزار وزیرستانی را میخواهند ابتدا در شمال و بعد در مرکز افغانستان مقیم بسازند.

قطعآ این جابجایی بطور اجباری صورت خواهد گرفت و منازعات بزرگ قومی را در افغانستان مشتعل میکند.
کانال قوش تپه با این طول و پهنا به همین مقصد در حال ساخت ساز است. زنگ های خطر به صدا در آمده است، زمان آن فرارسیده است که ساکنان مناطق شمال و مرکز افغانستان به یک اتحاد تاریخی فراز آیند و نگذارند که تحریک طالبان پاکستانی همپا با حمایت طالبان افغانستانی بر سرنوشت شان حاکم شوند.
برای قیام تاریخی، دفاع از سرزمین آبایی و حیثیت انسانی خود باید آماده شد. الا آن «استحاله ملی» که سال ها پیش زنده یاد طاهر بدخشی از آن گفته بود، در پیش چشمان ما محقق خواهد شد.

علی تقوایی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتونهای پاکستانی
طالبان پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   Safar Bromand
گپ شما کاملا درست ودارای واقعیت عینی هست وباید اقوام هزاره تاجیک ازبیک ترکمن وعرب وسایر اقوام وبومیان اصیل شمال ومرکز دست بدست هم دنند ونسبت به اورده شدن ناقلان انسوی مرز بنام طالب را جلو شان را سد نمودن ورن در غیر ان هم دوسوی کانل قوش تیپه را پر خواهند ساخت وهم کوچ های اجباری را دوچندان خواهد کرد که همه تاریخ سر زمین هویت وزبان سایر اقوام ر ا حذف نموده وانگاه یگ اتن را برای خوشحالی وفتح سر زمین نای خراسان ترکستان وهزارستان را جشن بیگیرند که حتی دگر اقوام مالک زن واولد شانرا نداشته باشند چی رسد به چیز های یاد شده وبجای خود زنی وبد بیرا گفتن یگدگر خوبست که اواز اتحاد همدلی همسوی استاده گی رغ در مقابل حذف کننده گان ماهارا نجوا نمایم ک هم بسود هست وهم بصواب

>>>   کانال قوش تپه با پول امریکا در حال ساخته شدن است و یکی از اهداف این کانال چابجا شدن پشتون های پاکستان در دو کنار این کانال است تا بستر مناسب برای تروریزم پشتونی آماده شود و در آینده بر علیه آسیای میانه به کار گرفته شود.

>>>   داود ناجی، مشاور شورای امنیت ملی دولت پیشین در توییتر نوشت: «این سه مساله‌ را کنارهم ببینید: ۱- کانال قوچ‌تپه به مرحله توزیع زمین رسیده. ۲- طالبان و پاکستان توافق کرده که اعضای TTP را در سمت شمال جابجا کنند. ۳- اعضا و فرماندهان مهم تاجیک طالبان، کشته می‌شوند. ممکن است این روند بزودی دامن فرماندهان ازبیک و ترکمن طالبان را هم بگیرد.»

>>>   همیشه تلاش کنید ولی از دشمنتان کینه نگیرید، بادشمن بجنگید ولی از پشتونهای هم وطن دلگیر نباشید چراکه در هرجامعه هم دوست و هم دشمن پیدا میشود. برای حقتان بجنگید ولی حرف تجزیه را نزنید چون مردم ما ۳۱۴ سال کنار یکدیگر با اتحاد زندگی کردند. دشمن اقلیت ها طالبان و جمهوریت سابق بود نه برادران پشتون اینکه طالبان نمیتواند دربدابر پاکستان از حق ملت دفاع کند مقصر پشتون ها نیست. درجنگ با کوچی ها برادران پشتون به ما کمک کردند عمچنین آنها بدنیستند فقط عده ای میخواهند نام پشتون ها را بدکنند اگر کشورما همیشه دیکتاتوری بود پس چرا ۳۱۴ سال این کشور پابرجا مانده است؟ به امید اینکه مردم ما در سیایست باسواد شوند و بجای دفاع از طالبان که آینده کشور عزیزمان افغانستان را به نابودی می کشانند مخصوصا محروم شدن ۵۰ فیصد از مردم ما از درس و سواد و محدودیت بر اقلیت ها.
به امید آبادی و آزادی افغانستان

>>>   💦💥✍ مردم پشتون=افغان و کوچی پاکستان و مردم پشتون=افغان کوچی افغان-ستان از لحاظ نام مهندسی شده قبلی مرموزتاثیر (تکقومی < افغان و افغان-ستان >) در منطقه فارسیزبان ،تورکتباران مثل در حوزه شمال، در حوزه غرب، در نقطه مرکزی و غیره جا ها جابجا میگردند که از نگاه نژاد (افغان) هستند و دیگران افغان نژادی-تباری نیستند،
✍ او مردم غیرپشتون حالی دانستید که از لفظ افغان یا افغان-ستان چگونه مثل مدرک-هویتی و یا قباله-قومی در برابر شما استفاده میگردد، استفاده چند منظوره یی و یکبام و چند هوایی.... !؟؟

>>>   خوب الی جان تو پیش قدم باش، بقیه هم پشت سرت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است