ندیم: استادان پاکستانی به افغانستان بیایند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۸    ۱۴۰۲/۴/۲۵ کد خبر: 173547 منبع: پرینت

سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان از سفیر پاکستان خواسته که استادان پاکستانی را به دانشگاه بین المللی اسلامی افغانستان اعزام کند.

بر اساس اعلامیۀ وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان، مولوی ندا محمد ندیم در ملاقات با عبید الرحمن نظامیانی سفیر پاکستان در کابل، همچنین خواستار حل مشکلات مربوط به ویزۀ محصلین افغان در آن کشور شده است.

به گزارش رادیو آزادی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان در حالی خواستار اعزام استادان پاکستانی به افغانستان شده که از اگست سال ۲۰۲۱ میلادی که طالبان دوباره در افغانستان قدرت یافتند، هزاران استاد مجرب افغان یا به خارج از این کشور مهاجر شده اند و یا هم از وظایف برکنار شده اند.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استادان پاکستانی
تحصیلات عالی
نظرات بینندگان:

>>>   به زودی نه تنها استادان پاکستانی بلکه داکتران و انجنیران و اهل حرفه و مسلک و متخصصین رشته های مختلف همه به این صوبه پنجم پاکستان خواهند آمد تا روند صوبه پنجم شدن را شدت بخشند.

>>>   👈 اینرا همه میدانند که استادان پاکستانی اول زبان-گویشی و تفهیمی شاگردان دانشگاه های ما را نمیدانند.
▪︎فرضا در دانشگاه مزار، فاریاب، پنجشیر، دایکندی، غزنی، بامیان، سمنگان، هرات ...و کجا و کجا استادان اجنبی به شاگردان ما به کدام زبان تدریس بدهند !؟؟
▪︎همیشه افغان=پشتونهای متعصب (دشمن خدا و بنده ها) هدف شان حذف کردن زبان علمی-فارسی و همزمان ترویج پشتو-جاهلسازیت هست و می خواهند شاگردانرا غرق کنند و کور سازند در تاریکی های ایدئولوژی تعصب-قومی شان.
▪︎و این پشتون=افغانهای سرکش عمدا آموزش فرضیات علم و دانش، انسانیت، روشنی و خدا شناسی را در اراده و عمل ندارند و بس.!!!
▪︎برادان و خواهران!
بیاد داشته باشید که همیشه در پشت پرده و حیله-گری سیاه و دولتی-سیاسی مقامهای (پشتون=افغان) و هم پشتونطالبان اصل-موضوع (مجبور ساختن) شاگردان بوده که شاگردان را به بهانهء تدریس و آموزش دروس دانشگاه به (فراگرفتن زبان پشتوی-جهلسازیت و تروریست شدن) سوق بدهند و بس، یعنی در ( نیمه مسمانی=پشتونی )، و...
▪︎و از سوی زبان-علمی وسیع و گسترش-یافته منطقوی ما را که فارسی-فرهنگی غنی است آن را خودبخود تضعیف کنند که از بنیاد مکاتب و دانشگاه فارسی=روشنی و انسانیت کاملا برچیده و حذف گردد.
▪︎حتا در مسجد خانه خداوند، به مردم فارسیزبان و تورکتباران که هیچ پشتو را بلد نیستند، آنجا پشتون-ملاها نوحه سرایی پشتو-جهلی میکنند و بس.
▪︎این همه بدبینی و کدورت درونی-قومی و بار-کج و به تمسخرگرفتن شعایر اسلام و سرکشی-فرعونیت پشتونها، عنقریب سزای عذاب دنیا و آخرت را در پی دارد و انشاالله همه ما زود می بینیم.👉


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است