دانشجویان خواستار صدور ویزای تحصیلی هستند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۴۰۲/۵/۳ کد خبر: 173620 منبع: پرینت

شماری از دانشجویان افغانستانی در نامه‌ای به وزارت خارجه هند خواهان صدور ویزا برای شروع سال تحصیلی جدید در این کشور شدند.
با تسلط طالبان بر افغانستان، صدها دانشجوی افغانستانی به‌دلیل مشکل تمدید ویزا و بورسیه تحصیلی هند در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.

به گزارش ایندین اکسپرس، مقامات هندی صدور ویزا برای دانشجویان افغان را به دلایل دیپلوماتیک به حالت تعلیق درآورده‌اند و بسیاری از آنها به صورت حضوری قادر به شرکت در امتحانات نهایی خود نیستند.
دانشجویان، اکنون نامه‌ای به وزارت امور خارجه هند و سایر مقامات ذیربط ارسال کرده‌اند تا از وضعیت خود ابراز نگرانی کنند.
این دانشجویان پیش از این نیز هر از چند گاهی طی دو سال گذشته اعتراضات مسالمت آمیزی را برای توجه دولت هند سازماندهی کرده‌اند.

براساس آمارهای موجود بیش از ۶۰۰ دانشجوی افغانستان از جمله حدود ۲۰۰ دختر در دانشگاه‌‌ها و کالج‌های مختلف در هندوستان منتظرند تا برای ادامه بورس تحصیلی درخواست دهند.
در هند، اکثر دانشجویان افغانستانی به بورسیه شورای روابط فرهنگی متکی هستند.
این دانشجویان در طول سال‌های گذشته برای تکمیل دوره‌های فارغ التحصیلی و پس از فارغ التحصیلی خود کمک مالی دریافت کرده‌اند. اما حالا، به دلیل بی‌ثباتی و آشفتگی‌های سیاسی در افغانستان، این دانشجویان تحت فشار مالی قرار دارند و دوباره به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند.

به گزارش انترنشنال، عبدالمنیر کاکر، یک دانشجوی افغان که در مقطع دکترا در رشته علوم سیاسی از دانشگاه پنجاب، چندیگر و بنیانگذار گروه وحدت دانشجویان افغان پنجاب گفت: "همه این دانشجویان امیدوارند که نگرانی‌های آنها شنیده شود و مسائل بورسیه و ویزا به سرعت حل شود."
سید ساجد، یک دانشجو از کابل گفت که او پنج ترم از دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی خود را در دانشگاهی در پونه به پایان رسانده است. او به ایندین اکسپرس گفت: «اکنون دانشگاه از من می‌خواهد که برای امتحانات حضوری در دانشگاه باشم و من هزینه‌ها را نیز پرداخت کرده بودم. اما بدون ویزا نمی‌توانم به هند بروم.» او افزود که چندین نفر دیگر هم مثل او آینده نامعلومی دارند.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ویزای هند
دانشجویان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است