آزمون کانکور با حضور ۶ هزار پسر برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۴۰۲/۶/۴ کد خبر: 173854 منبع: پرینت

فرجامین دور آزمون کانکور امسال (آزمون متفرقه) روز جمعه با حضور نزدیک به ۶ هزار فارغ صنف دوازده در کابل برگزار شد.
عبدالباقی حقانی، سرپرست اداره ملی امتحانات می‌گوید که ۵۲ نفر از شرکت کنندگان این آزمون کسانی اند که از بیرون کشور به افغانستان آمده‌اند.
عبدالباقی حقانی در باره آزمون متفرقه گفت: «در دور آخر آزمون کانکور، آزمون از دانش‌آموزان مدارس، افراد که در خارج از کشور بودند و دانش‌آموزانی که امتحان را در ولایت‌های شان از دست داده بودند، اخذ گردید. شمار شان در حدود شش هزار بودند که امتحان شان در این مرحله اخذ شد. امسال پنجاه دو تن از خارج کشور برای امتحان کانکور آمده بودند که به زبان انگلیسی از آنان آزمون گرفته شد.»

سرپرست اداره ملی امتحانات از تلاش‌ها برای ایجاد سهولت در روند گرفتن آزمون کانکور در سال‌های آینده نیز سخن می‌زند.
آقای حقانی افزود: «تلاش داریم تا برای سال آینده در تمام زون‌های کشور نمایندگی‌های خود را باز کنیم تا سهولت‌ها برای دانش‌جویان و دانش‌آموزان بیشتر شود. ما در گفت‌وگو با کشور ترکیه هستیم تا سیستم آن کشور را برای سال آینده در همکاری با وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در افغانستان فعال بسازیم تا زمنیه اخذ آزمون آسان‌تر شود. با نهاد‌های تحصیلی خصوص صحبت شده است و امتحان کانکور آنان نیز از سوی اداره ملی امتحان اخذ خواهد شد.»

همزمان با این، شماری از شرکت کنندگان آزمون کانکور امسال از برگزاری و شفافیت در این آزمون شادمان اند.
رفیع، اشتراک کننده آزمون کانکور به طلوع گفت: «در بایومتریک و در امتحان هیچ مشکلی وجود ندارد و پروسه شفاف است.»
عبدالحمید، اشتراک کننده دیگر می‌گوید: «خوشحال هستیم که این دور امتحان کانکور را به خوشی سپری می‌کنیم و برای همه‌ی اشتراک کنندگان آرزوی موفقیت داریم.»
آزمون کانکور متفرقه در حالی در کابل برگزار شد که هیچ دانش‌آموز دختر در کشور اجازه شرکت در آزمون کانکور امسال را دریافت نکرد.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آزمون کانکور
هزاران پسر
نظرات بینندگان:

>>>   بعد کانکور رفتن به دانشگاه و بعد فراغت از دانشگاه ملحق شدن به خیل بیکاران و یا مسافران رفتن به ایران و ترکیه و سرنوشت نا معلوم.
ایجاد امید به زندگی و آینده مهم تر از هر کار دیگر است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است