طرح آمنه کریمیان در اخترشناسی اول شد (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۴۰۲/۶/۵ کد خبر: 173860 منبع: پرینت

انجمن خصوصی نجومی «کیهانه» اعلام کرد که به نمایندگی از افغانستان در شانزدهمین المپیاد بین‌المللی اخترشناسی و اخترفزیک (lOAA) در پولند شرکت کرده و طرحش مقام اول را از آن خود کرده است. در صفحه‌ی فیس‌بوک این رویداد علمی آمده است که جایزه بهترین «پوسترهای» المپیک به تیم‌های افغانستان و قبرس رسیده است.
انجمن کیهانه در پیامی در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته است که افغانستان برای اولین‌بار در شانزدهمین المپیاد بین‌المللی اخترشناسی و اخترفزیک اشتراک کرده است.
کیهانه نوشته است: «خوشحالیم که اعلام کنیم که در این المپیاد طرح گروه المپیاد افغانستان، برنده‌ی [مقام] اول شد.»
به‌گفته‌ی انجمن کیهانه، طرح افغانستان از میان ۵۳ کشور بیشترین رأی را از آن خود کرده است. این انجمن اما در مورد طرح خود توضیحات بیشتر ارایه نکرده است.

شانزدهمین المپیاد بین‌المللی اخترشناسی و اخترفزیک اما در بیانیه‌ای گفته است که جایزه بهترین «پوسترهای» المپیک به تیم‌های افغانستان و قبرس رسیده است.
با این حال، انجمن کیهانه همچنین می‌گوید که اعضای تیم المپیاد افغانستان به‌خاطر عدم دریافت ویزا از سوی کشور پولند، نتوانستند در آزمون IOAA شرکت کنند.
به‌گفته‌ی کیهانه، تنها آمنه کریمیان، یکی از رهبران این انجمن از افغانستان در المپیاد اخترشناسی و اخترفزیک نمایندگی کرده است.
اعضای تیم المپیاد افغانستان به‌خاطر عدم دریافت ویزا از سوی کشور پولند، نتوانستند در آزمون IOAA شرکت کنند.
این انجمن دلیل عدم صدور ویزا برای اعضای تیم المپیاد افغانستان را «ملاحظات مسایل سیاسی‌» عنوان کرده است.

کد (5)


آمنه کریمیان در اخترشناسی

آمنه کریمیان در اخترشناسی

آمنه کریمیان در اخترشناسی

آمنه کریمیان در اخترشناسی

آمنه کریمیان در اخترشناسی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمنه کریمیان
اخترشناسی
نظرات بینندگان:

>>>   حیف که بی حجاب است و زن بودنش را فراموش کرده است. کسی که خود را از یاد ببرد خدا را از یاد برده است. کره ماه رفتن این زنان هیچ دردی از این مردم را دوا نمی کند.

>>>   درود بر شما ای دخت افتخار آفرین وطن .

>>>   "این آن نشانه های اند برای عاقلان......." که تیوری جاهلانه یی عرب های بربر پوقانه ها و حباب های روی آب اند که چنین ساده با درایت و شهامت دختران ما می ترکند. مگر با تاسف هنوز هم نارس هایی در جامعه نفس میکشند که زن بودن را حقارت میشمارند و فراموش کرده اند که فرقی بین مرد کله خام و خار بیابان وجود ندارد!!!!
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است