یادبود از احمدشاه مسعود در ساختمان پارلمان انگلیس
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۴۰۲/۶/۱۶ کد خبر: 173935 منبع: پرینت

مراسمی به مناسبت یادبود از ۲۲دومین سالگرد کشته شدن احمدشاه مسعود، با حضور شمار از اعضای مجلس عوام بریتانیا، سفیر افغانستان در لندن و شماری از فعالان فرهنگی و سیاسی طرفدار مسعود در یکی از کمیته‌های پارلمانی بریتانیا برگزار شد.

این مراسم به ابتکار نهاد «گلاسکو افغانستان» و حمایت شماری از اعضای پارلمان بریتانیا برگزار شد و در آن «میراث احمدشاه مسعود» به عنوان یکی از مهمترین فرماندهان جنگ علیه طالبان در دهه نود میلادی مورد بحث قرار گرفت.

از زمان بازگشت طالبان به قدرت در دو سال پیش، حامیان مسعود در خارج از افغانستان در کشورهای مختلف، مراسم‌های زیادی را در یادبود از کشته شدن او و ابراز حمایت از «جبهه مقاومت ملی» به رهبری احمد مسعود، فرزند او برگزار می‌کنند.

به گزارش بی بی سی، احمدشاه مسعود در نهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ در حمله انتحاری دو مهاجم عرب که خود را روزنامه‌نگار معرفی کرده بودند، کشته شد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احمدشاه مسعود
پارلمان انگلیس
نظرات بینندگان:

>>>   معلوم است نوکر انگلیس و فرانسه است که برای غلامش یاد بود گرفته است .
حبیب الله یوسف زی

>>>   جناب یوسف زی،
یادبود از جانب انگلیس یا فرانسه نبود بلکه از جانب افغان های مقیم انگلیس بود که به ابتکار یک عضو افغانستانی پارلمان اسکاتلند به راه انداخته شده بود.
شما اگر خوش باشید یا خفه مسعود چهره ماندگار تاریخ افغانستان است و قضاوت خوبی و بدی اعمالش مثل هر انسان دیگر با خداوند است ، خاتمه مستور است و اینکه در آخرت خداوند با بنده هایش چه میکند را ، نه تو دانی و نه من.

>>>   محترم یوسفزی!!
من از منتقدین سخت راه و روش ،افکار احمد شاه مسعود بودم و استم. اما یک نکته را برایتان به صراحت میگویم که احمد شاه مسعود نوکر کدام کشور خارجی نبود ، او نوکر و زندانی طرز تفکر اخوان المسلمین بود و ریشه ای این حرکت فکری از رژیم های ارتجاعی ضد بشری کشورهای عربی و حتی جمهوری مصر بعد از درگذشت جمال عبدالناصر انقلابی آب میخورد، بخصوص عربستان سعودی و جد و جهد های فراوان ملک فیصل برای صدور این خط فکری در کشور های آسیا ، آفریقا برای مقابله با افکار چپ دموکراتیک . ملک فیصل در تبانی با امریکا و اسراییل این کا.ر را موفقانه انجام داد. همان بود ، (گلبدین ، حکمتیار ، مسعود وغیره ) برای ایجاد دولت اسلامی و سرکوبی جنبش چپ در افغانستان وظیفه گرفتند. باقی قضایا و انکشافات را شما آگاه استید.
حالا محاسبه بنده با شما باقی است... انگلیسها طی دو قرن در فکر محو افغانستان بودند و شما به خوبی انرا میدانید . شما از حوادث چهل سال اخیر هم آگاهی کامل دارید ، لطفا برای من روابط تنگاتنگ همین اخوانی های افغانستان را با پاکستان که فرزند ناخلف انگلیس است توضیح کنید...همه میدانند که اینها کی ها بودند و در جنگ علیه ج.د.ا. این شخصیت ها تا کدام سرحد در خدمت انگلیس و امریکا بودند....
نکته ای قابل توجه بحث ما و شما روی ایجاد نطفه ای طالبان که چکیده ای از تنظیم‌های هفتگانه و مدارس خطرناک دینی پاکستانی است میباشد فقط تقاضای من از شما این است که تحمل و حوصله را از دست ندهید و به پذیرش واقعیت ها تن در دهید...
طالبان ، ملا عمر و غیره توسط ای اس ای پاکستان و حمایت امریکا
منحیث ستون پنجم پا به عرصه ای وجود گذاشت. طالبان از طرف دشمنان قدیمی مردم افغانستان تمویل و تسلیح گردید و برای سرکوب و جاروب کردن
سران فاسد هفت تنظیم پاکستانی و هشت تنظیم وحدت وارد صحنه شدند. این را میگویند ستون پنجم. حالا برای آنکه این ستون پنجم طوریکه پاکستانی ها میخواستند ثمر دهد ، از هیچ نوع همکاری برای رشد درنده خویی آنها دریغ نورزیدند ، آیا به نظر شما این نوکربودن نیست ، آیا ملا عمر نوکر نبود؟؟؟
بعد از ختم دوره اول فاجعه انگیز طالبان و آغاز دور جدید از استعمار غرب و امریکا ، در افغانستان 2002 آیا طالب با.ر دگر تقویه و تسلیح نه شد ؟؟ ابن بار نه تنها از طرف پاکستان بلکه آنها دست بدامن کمونیستهای چین و اخوند های ایران نیز انداختند.
آنها تریاک کشت کردن. و از طریق مواد مخدره حرام ملیونها دالر اندوختند
و در جنگ‌های بیست ساله علیه دولت وقت افغانستان از آن استفاده کردند ولی این تنها نبود ، آنها پناه گاه مطمئن در پاکستان داشتند ، در افغانستان انتحاری میکردند و رهبران شان در یک بستر با جنرالان پاکستان می خوابیدند ، آیا این نوکربودن نیست چه است؟؟؟؟
شما چه فکر میکنید ، جنرالان پاکستان بچه کاکای طالبان اند که این محبت را نسبت به طالبان داشتند و یا دارند دارند، نه خیر آنها طالبان را خر خود ساخته اند تا بر افغانستان مسلط باشند.ایا شما پشیمان نیستید که از یک حرکت غیر مردمی بنام طالب که زن ستیز ، ملیت ستیز ، زبان ستیز ، ترقی ستیز است حمایت میکنید، شما اگر خواهر دارید و یا دختر ، در پیش روی آنها خجالت نمی کشید ، چه جوابی به فامیل تان دارید در مورد زن ستیزی طالب!!!
یوسفزی صاحب !!
شما خوب میدانید که امریکا در طول حیات خود هر رژیمی را در هر نقطه ای از جهان که بوده و به روحیه امریکا برابر نبوده به سادگی انرا از بین برده است مثلا در امریکای جنوبی ، در آسیای جنوبی و غربی و در افغانستان جنگ را بنام حمایت از اسلام دامن زدند و ج.د.ا. را سرنگون کردند بنام آنکه اینها کافر اند !!!! ولی چرا در برابر طالب و سیا ستهای غیر انسانی این مشت فروخته شده. خاموش است و پشت پرده ملیونها دالر به طالبان می‌دهد چرا؟؟؟به کدام روز ابن نوکران یعنی طالب را برای خود نگهداشته اند ؟؟
نام رهبران طالب در لیست سیاه امریکا در ردیف اول قرار دارد ولی چرا آنها را دستگیر نمیکند به آنها اجازه سفر می‌دهند..امریکا . ولادیمیر پوتین را غیابی محاکمه و امر گرفتاری او را صادر کرده است ولی چرا در برابر وزیر داخله طالبان حقانی که مسوول صد ها انتحاری و مرگ هزاران انسان (طفل ، مرد ، زن ))بیچاره در افغانستان است ، از نرمش کار می‌گیرد،پس معلوم می‌شود که این مهره های سیاه برای پلان های آینده امریکا بدرد میخورند زیرا این مهره ها تجارب کافی در فعالیت های انتحاری و قتل عام مردم دارند و اینها هم با سر بلند و شف بلند لنگی شان از خدمت کردن در برابر انگلیس و امریکا شادمان استند.
حنظله

>>>   چرا یادبود او را نکند چون احمدشاه مسعود با مجاهدین میجنگید مورد پسند همه نصارا و یهود میباشد او همواره مسلمانان را زیر شکنجه و کشتار گرفته بود و یک غلام حلقه بگوش امریکا و روس و انگلیس بود.
غلام محی الدین

>>>   خی افغانها در ساختمان پارلمان انگلیس اجازه داده شد و انگلیسها نبودند دروغ محض است باداران انگلیس اش این یاد بود را برفا کرده است اگر کدام نفر بنام افغان رفته باشد او هم غلام انگلیس بوده کدام شخصیت آزاد نداشته ....شاید بای فریند سیاه پوست داشته باشد....
احمدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است