صدها جنگجوی طالب به پاکستان حمله کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۴۰۲/۶/۱۶ کد خبر: 173938 منبع: پرینت

صدها جنگجوی طالبان پاکستانی از خاک افغانستان به منطقه چترال پاکستان حمله کردند.
یک مقام ارشد پاکستانی گفت که سربازان پاکستان روز چهارشنبه یک حمله مرگبار مرزی از افغانستان توسط «صدها جنگجوی طالبان پاکستانی» را دفع کردند و نیروهای اضافی به این منطقه ناهموار مرزی در نزدیکی چترال اعزام شده‌اند.
محمدعلی، معاون کمیساریای شهرستان چترال به خبرگزاری فرانسه گفته است: «آنها صدها نفر بودند و به سلاح‌های سبک و سنگین مسلح بودند. ما آماده بودیم تا با حمله روبرو شویم و تبادل آتش حدود چهار ساعت ادامه یافت.»

تحریک طالبان پاکستان (TTP) با بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان در سال ۲۰۲۱ جسورتر شده است و اسلام‌آباد مرتباً افغانستان تحت کنترل طالبان را به پناه دادن به جنگجویان ضد پاکستان متهم می‌کند - اتهامی که طالبان افغانستان آن را رد می کنند.
آقای علی گفت که در نبردهای چند ساعته که قبل از سپیده دم روز چهارشنبه آغاز شد، چهار سرباز پاکستانی به همراه با ۹ جنگجوی طالبان پاکستانی کشته شدند.
او افزود: «ما دو یا سه روز تحرکات آنها را در مناطق نزدیک مرز زیر نظر داشتیم. اطلاعاتی نیز در مورد گروه‌های شبه نظامی به ما ارسال شده بود، بنابراین ما آماده رویارویی با آنها بودیم.»

تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای مدعی شد که دو پاسگاه نظامی را در منطقه چترال تصرف کرده است.
پیشتر نیز از درگیری میان نیروهای مرزی پاکستان و طالبان افغانستان در گذرگاه تورخ گزارش شد که منجر به مسدود شدن این گذرگاه مهم تجارتی میان افغانستان و پاکستان شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگجوی طالبان
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   همیشه میگفتند که "سگ پاچه صاحبش را میگیرد"
آتش خاوری

>>>   پاکستان از تاکتیک های دوست همزاد اش استفاده میکند.
برای دست یافتن به بهانه هایی که بتواند تحرکات نظامی خود را مطابق به هداف از قبل تعین شده انجام بدهد جرقه هایی را به وسیله دستوری های داخل گله طالبان مشتعل میکند و در نهایت با حمله به خاک افغانستان پالیسی دوقدم به پیش یک قدم به عقب را پیاده میکند و در درازنای شاید یک قرن تمام کنر و نورستان و در نهایت مناطق قبایلی افغانستان را زیر کنترول خود می آورد.
لر و بر را هردو یک بادار هست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است