"۳۸۵" هزار افغانستانی در آلمان هستند
چهار پنجم افراد واجد شرایط ترک آلمان سند تحملی دارند. این افراد به دلایل قانونی و بشر دوستانه اخراج نمی شوند، هرچند تقاضای پناهندگی شان رد شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۴۰۲/۶/۱۸ کد خبر: 173955 منبع: پرینت

شمار مهاجران در آلمان به رکورد جدید رسیده است.
برلین: ۳۸۵ هزار شهروند افغانستان در آلمان زندگی می‌کنند.
بر اساس یک گزارش حدود ۳.۲۶ میلیون مهاجر در آلمان زندگی می‌کنند. این رقم نسبت به سال گذشته بیش از ۱۱۱ هزار نفر افزایش داشته است.
تعداد مهاجران در آلمان به بیشترین رقم در چند دهه اخیر رسیده است.

در آخر ماه جون امسال در مجموع ۳.۲۶ میلیون نفر در اداره مرکزی ثبت اتباع خارجی به عنوان مهاجر ثبت بودند که ۱۱۱ هزار نفر بیشتر از سال ۲۰۲۲ است.
این آمار را وزارت داخله فدرال آلمان به پرسش کلارا بونگر، نماینده حزب چپ‌ها در پارلمان این کشور ارایه کرده است و در گزارش روزنامه آلمانی «نویه اوسنابروکه سایتونگ» نشر شده است.

تقاضای پناهندگی در اروپا ۲۸ درصد افزایش یافته است.
این آمار شامل همه مهاجران، متقاضیان پناهندگی، آوارگان جنگی و پناهجویانی می‌شود که درخواست پناهندگی شان رد شده اما بودن شان در آلمان تحمل می‌شود. شمار زیادی از این مهاجران از سال‌ها یا حتی دهه‌ها به این سو در آلمان زندگی می‌کنند. بر اساس معلومات حزب چپ‌ها، از دهه ۱۹۵۰ به این سو این بلندترین رقم مهاجران در آلمان می‌باشد.

سه حزب مطرح آلمان خواستار از سرگیری اخراج پناهجویان به افغانستان اند.
به گفته این روزنامه حدود چهار پنجم افراد واجد شرایط ترک آلمان دولدونگ یا سند تحملی دارند. این افراد مثلاَ به دلیل اوضاع درکشور شان و یا به دلایل قانونی و بشر دوستانه نمی‌توانند اخراج شوند، هرچند تقاضای پناهندگی شان در آلمان رد شده است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقاضای پناهندگی
افغانهای آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است