از تمنا برای سخنرانی در پارلمان ایالتی آلمان دعوت شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۴۰۲/۶/۱۹ کد خبر: 173957 منبع: پرینت

نماینده وزارت خارجه آلمان و معاون پارلمان ایالتی این کشور در نهمین روز اعتصاب غذای تمنا زریاب پریانی از محل تحصن او در شهر کلن بازدید کردند.
خواهر تمنا پریانی به افغانستان اینترنشنال گفت آنها خواستار پایان اعتصاب شدند و از خانم پریانی برای سخنرانی در پارلمان ایالتی دعوت کردند.
مقامات آلمان در حالی از محل تحصن خانم پریانی بازدید کردند که او و نظام جلالی روز شنبه ۱۸ سنبله، به‌دلیل بدتر شدن شرایط صحی شان به شفاخانه منتقل شدند.

تمنا زریاب پریانی نه روز پیش در اعتراض به سیاست‌های زن ستیزانه طالبان و به منظور به رسمیت‌ شناختن آپارتاید جنسیتی در افغانستان، در شهر کلن آلمان اعتصاب غذا کرد. زرمینه پریانی، خواهر تمنا زریاب پریانی گفت که معاون پارلمان ایالت نوردراین–وستفالن از تمنا پریانی برای سخنرانی در پارلمان این ایالت دعوت کرده است.

تمنا زریاب پریانی از زنان معترض افغانستان است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، با شماری دیگر از دختران در کابل علیه این گروه بارها دست به اعتراض زدند. طالبان او را بازداشت کردند و خانم پریانی پس از رهایی از بند این گروه از افغانستان خارج و به آلمان پناهنده شد.
همزمان، شمار دیگر از فعالان زن افغان در ناوری و پاکستان نیز با خواست مشابه اعتصاب غذا کرده‌اند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تمنا زریاب
پارلمان یالتی
نظرات بینندگان:

>>>   تمنا زریاب آدرس را غلط کرده است.
برود و در امریکا اعتصاب غذایی کند. جایی که حکومت دموکراتیک افغانستان را توسط نماینده ملل متحد بینین سیوان،با آوردن مجاهدین تعویض کرد و حکومت مجاهدین را ،بخاطر ختم جنگ تاجکستان و توافقات میان دولت افغانستان و روسیه و تاجکستان،با آوردن طالبان تعویض کرد و با حادثه یازدهم سپتامبر که توسط خودش خودسازی شده بود،دولت طالبان را با آوردن دولت اعتلافی گدودیشن سکولار و مجاهدین که پر از فساد و دزدی و تفنگ سالاری و مجاهد سالاری و سکولار های دیکتاتور بود که با حملات انتحاری بر یکدیگر،میخواستند قدرت خود را حفظ کنند و این حملات انتحاری را به یک گروپ نا معلوم بنام داعش ختم میدادند،تعویض کرد و بیست سال سربازان خودش نیز در قتل عام مردم و بمباردمان ها سهم گرفت و صد ها هزار نفر کشته و زخمی شدند و بعد از بیست سال جنگ،یک رییس جمهور جدید در امریکا می آید که سابق سناتور بود و خودش از حملات جورج بوش به افغانستان دفاع کرد و هشت سال هم در دوران ریاست جمهوری بارک اوباما معاون او بود و از جنگ افغانستان دفاع کرد و با رییس جمهور شدن خودش می آید و میگوید که بیست سال جنگ در افغانستان بس است و ما قوای خود را از افغانستان بیرون میکنیم.
این به چه معنی است؟
به این معنی است که از روز اول بهانه این جنگ که حادثه یازدهم سپتامبر بود و به القاعده و افغانستان نسبت داده شده بود،دروغ بود.
حالا بعد از بیست سال دولت گدودیشن اعتلافی سکولاریزم و مجاهدین ساخت خودش را با خروج قوای خودش از افغانستان، از بین برد و طالبان را جایگزین او ساخت.
فکر نکنید که این آخرین تحولات در افغانستان باشد.
باز در امریکا انتخابات خواهد بود و باز در آینده،یک سال بعد و یا هم پنج سال بعد،رییس جمهور جدید به امریکا خواهد آمد و باز ببینید که کدام حادثه یی تحت نام القاعده و یا کدام گروپ دیگر ،در افغانستان و یا کدام کشور دیگر،یا برضد امریکا و یا برضد کشور دیگر رخ خواهد داد و باز یا خود امریکا لشکر کشی میکند و یا کشور های دیگر را به جنگ میکشاند و خودش طرفدار یک کشور،مانند اوکراین میشود و ده ها و صد ها ملیارد دلار،بنام مصارف جنگ و یا کمک تسلیحاتی به یک کشور دیگر،بودجه میگیرد.
بنأ جنگ یک منبع بزرگ درآمد برای روسای جمهور امریکا است.
از همین خاطر در طول زندگی خویش،من هیچ وقت دنیا را بدون جنگ ندیدم.
روز ولت...جنگ جهانی دوم.
ترومن.....بمباردمان جاپان.
آیرن هاور.....جنگ کوریای شمالی و جنوبی.
کنیدی و جانسون و نکسن......جنگ ویتنام.
کارتر....شروع جنگ افغانستان.
ریگن......ادامه جنگ افغانستان و جنگ ایران و عراق.
جورج بوش پدر.......جنگ اول عراق.
گلینتن......جنگ یوگوسلاویا.

جورج بوش پسر......جنگ افغانستان و جنگ دوم عراق.
بارک اوباما.....ادامه جنگ افغانستان و تحت نام بهار عربی،جنگ سوریه و لیبیا.
دونالد ترامپ....ادامه جنگ افغانستان،اما پیداگری پنج تریلیون دلاری از بودجه ویروس کرونا و مذاکرات صلح و شروع ختم جنگ افغانستان.
جو بایدن.....پیدا گری سه تریلیون دلاری از بودجه ویروس کرونا و ختم جنگ افغانستان.
حالا شما یک سال بعد و یا هم پنج سال بعد،شاهد یک رییس جمهور جدید امریکا خواهید بود و خواهید دید که این رییس جمهور جدید که صد ها میلیون دلار خرج مصارف انتخاباتی میکند و از غم خدمت به مردم امریکا،شبانه پای لچ خواب میکند.باز به کدام بهانه و تحت نام کمک به کدام جنگ و یا کدام بحران اقتصادی خود ساخته و دروغین و غیره بهانه ها،بودجه خواهد گرفت؟

>>>   تمنا زریاب پریانی نماد مقاومت زن افغانستانی در مقابل جهالت طالبانی است.
آلمان و آمریکا و انگلیس و دیگر کشور های دخیل تسلیم نامه دوحه از خجالت جراُت روبروی شدن با قشر زن های افغانستانی را ندارند.

>>>   تمنا زریاب پریانی،آدرس را غلط کرده است.
برود و در پیش سفارت امریکا اعتصاب غذایی کند.
کشوری که توسط ملل متحد و بنین سیوان،مجاهدین را به قدرت رساند که نه خودشان سواد داشتند و نه هم طرفدار مکتب و کورس های سواد آموزی بودند.
بعداً حکومت مجاهدین را با طالبان تعویض کرد.
بعداً حادثه یازدهم سپتامبر را خود سازی کرد تا یک جبهه جهانی را در پهلوی خودش ،تحت نام مبارزه علیه تروریزم تشکیل کند و تریلیون دلار مصرف جنگ بگیرند.
بعد از بیست سال باز تحت نام بیست سال جنگ در افغانستان بس است،رییس جمهور جدید امریکا قوای خود را از افغانستان بیرون کند و جبهه جدید جنگ را در اوکراین تشکیل کند و باز ده ها معیار دلار تحت نام کمک به اوکراین بودجه بگیرد و زلنسکی را مثل یک دلقک در محافل مختلف ببرد و به رهبران کشور ها وظیفه بدهد که او را در بغل بگیرند و به او کمک کنند.
پس تمام فساد در زیر پای امریکا است و خانم زریاب پریانی،پشت یافتن طلا و یا زمرد پنجشیر نگردد،برود و مقصر اصلی را پیدا کند و در پیش سفارت او اعتصاب غذایی کند.

>>>   خانم یا آقای نظر دهنده دوم! هههههههه
"آلمان و آمریکا و انگلیس و...از خجالت جراُت روبروی شدن با قشر زن های افغانستانی را ندارند"
به قول بعضي تحلیل گران سیاسی وطن ما سیاستمدارن ما هنوز الفبای سیاست را یاد ندارند:، خدا کند شما از خیل سیاست‌مداران کشور نباشید!
ع ا ه مهاجر که ۴۰ سال پیش متعلم صنف یازده هم بود مجبور به ترک وطن شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است