استقرار اتشه‌های تجاری طالبان در سفارتخانه ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۴۰۲/۶/۱۹ کد خبر: 173958 منبع: پرینت

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد، یک اتشه تجارتی را به تازگی به ترکیه معرفی کرده است.
به گزارش طلوع نیوز، آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که این وزارت تاکنون در چهار کشور اتشه‌های تجارتی معرفی کرده و می‌کوشد تا اتشه‌های تجارتی به کشورهای دیگر نیز معرفی شوند.

اتشه‌ها به پاکستان، ایران، ترکمنستان و ترکیه فرستاده شده‌اند.
آخندزاده عبدالسلام جواد گفت: "خوشبختانه روابط تجارتی ما با تمام کشورها ادامه دارد. ما می‌خواهیم که با کشورهای که روابط تجارتی داریم، اتشه‌ها معرفی کنیم تا سهولت‌های بیشتر ایجاد شود. ما تا حال توانستیم چهار اتشه به پاکستان، یک اتشه به ایران، یک اتشه به ترکمنستان و یک اتشه تازه به ترکیه در استانبول معرفی کنیم که به کار خود آغاز کرده."

در همین حال، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری کشور می‌گوید که حضور اتشه‌های تجارتی در دیگر کشورها در افزایش داد و ستد نقش بنیادی دارد.
توکل احمدیار، رییس عمومی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری به طلوع‌نیوز گفت: "سفارت‌های ما وظیفه شان همین است که در بخش اقتصادی کار کنند تا وطن ما رشد کند. در هر کشور دنیا، سفیرهای شان اولویت شان همین است که در بخش اقتصادی کار کنند."

از سویی‌هم، وزارت اقتصاد تاکید می‌کند که اتشه‌های تجارتی در جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و بهبود روابط اقتصادی نقش مهم دارد.
عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد در این باره گفت: "اتشه‌های تجاری هم در ارایه معلومات از بخش‌های مختلف افغانستان، هم در معرفی جاذبه‌های افغانستان و هم در توسعه مناسابات اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و سایر کشورها نقش مهم و اساسی دارد."

وزارت صنعت و تجارت ‌افزوده است که برای افزایش تجارت با کشورهای منطقه تلاش دارد تا اتشه‌های تجارتی را به کشورهای دیگر نیز معرفی کنند.
طالبان این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتشه‌های تجاری
طالبان درسفارتخانه
نظرات بینندگان:

>>>   عجالتا" اتشه ها وظیفه پیشنمازی را در سفارت ها به عهده دارند.
لطیف نظری هم تلاش میکند تا پروسه سنی شدن خود را تسریع کند در غیر آن به وزارت نمیرسد.
در آزمون لسان پشتو هنوز نتیجه نگرفته است.
بار شرم و خجالت اش هر روز بیشتر میشود و گاه آنرا با مهدوی شریک میکند.
در نهایت این محمد اکبری است که اظافه بار خجالت ها را تا درب جهنم به دوش میکشد.

>>>   کسانی که لطیف نظری و مهدوی و محمد اکبری را فحش می دهند باید بدانند که در عمل کار براید به سنخرانی یا سخندانی نیست. اگر به همین آدم طالبان یک مقام اداری و سیاسی بدهد با سر به سمت آن می دود. نصری های افراطی همیشه مردم مارا گروگان گرفته اند و اذیت کرده اند. اگر طالبان هیچ نفعی نداشته باشد همین که شر شرور های نصر منحله را از سر این مردم مظلوم کم کرده است بسیار غنیمت است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است