ما هنوز تروریست هستیم؟
بیست و دو سال از حمله آمریکا به افغانستان گذشت. در این مدت آنچه برای مردم ما به ارمغان گذاشته شد، تحقیر بوده و غارت، از کشته و زخمی و ویرانی گرفته تا فرار و دربدری... 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۴۰۲/۶/۲۰ کد خبر: 173968 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) بیست و دو سال از حمله آمریکا به افغانستان گذشت. در این مدت آنچه برای مردم ما به ارمغان گذاشته شده است، تحقیر بوده و غارت. تحقیر به معنی واقعی آن، از کشته و زخمی و ویرانی گرفته تا فرار و دربدری...
بیست و دو سال قبل آمریکا بر مواضع کسانی حمله کرد که خود ساخته بود و خود تمویل و تجهیز شان کرده بود.

جورج بوش، رییس جمهور پیشین آمریکا خطاب به مردم این کشور گفته بود: "ارتش امریکا به دستور من، حمله هایی را بر آموزشگاه های القاعده و تاسیسات نظامی رژیم طالبان در افغانستان آغاز کرده اند. این حمله ها به هدف مختل ساختن روند کارگیری از افغانستان همچون پایگاهی برای حمله های هراس افگنانه و گرفتن توانایی های نظامی رژیم طالبان طرح ریزی شده اند."
بارک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا گفته بود: "من به عنوان فرمانده کل نیروهای امریکایی فصیله کرده ام که منافع ملی ما در این است که سی هزار نیروی بیشتر امریکایی به افغانستان بفرستیم."
دونالد ترامپ، رییس جمهور قبلی آمریکا نیز گفته بود: "روزی، پس از تلاش های اثرگذار نظامی، شاید امکان ایجاد یک توافق سیاسی در افغانستان که شامل عناصر طالبان باشد فراهم شود؛ اما هیچ کسی نمی داند که این روز فرا خواهد رسید و اگر فرا برسد، کی خواهد بود."
سه رییس جمهور آمریکا همچنان بر تداوم جنگ در افغانستان تاکید داشته اند.

بیست و دو سال قبل آمریکایی ها با فریب وعده های مبارزه با تروریزم و آبادی افغانستان وارد کشور ما شدند و ادعا داشتند که پس از چند سال حضور در افغانستان، این کشور به یکی از پیشرفته ترین کشورهای منطقه و جهان مبدل خواهد شد. اما این وعده ها واهی بود و آمریکایی ها جز بر منافع اقتصادی شان هرگز به دیگر امور توجهی نکرده بل در راستای تشدید و تقویت روند غارت استعماری شان دست به هر اقدام نا پسندی زدند تا آنجا که همان ترویست ها را دوباره حاکم کردند.
جوانانی که امروز در افغانستان بیست و دو ساله شدند تمام دوران زندگی شان را در جنگ خانمانسوز و در سایه غارت و تحقیر سپری کردند.

اینک پس از گذشت سالها از حمله آمریکا به افغانستان، این ظن و گمان به وجود آمده که علت های اصلی حمله آمریکا به افغانستان ساخته و پرداخته سازمان استخباراتی آمریکا (سیا) بوده و هیچ تروریستی در آن دخیل نبوده است. اگرچه تروریستی هم دخیل بوده عنصر ایجاده شده توسط سازمان سیا بوده است.

چهار هواپیما که از فرودگاه‌های لوگان اینترنشنال، دالاس اینترنشنال و نیویارک به مقصد کالیفرنیا در پرواز بودند، دزدیده شدند. دو فروند به ساختمان‌های مرکز تجارت جهانی اصابت کردند، یک فروند با ساختمان پنتاگون برخورد کرد و هواپیمای دیگر در پنسیلوانیا سقوط کرد. هواپیما ربایان در مجموع ۱۹ نفر بودند، ملیت هواپیما ربایان را ۱۵ تبعه عربستان سعودی، ۲ تبعه امارات عربی متحده، یک تبعه مصر و یک تبعه لبنان تشکیل می‌داد. تیم عملیاتی حادثه ۱۱ سپتامبر تماماً عرب و عضو سازمان القاعده بودند. اما گفته می‌شود که در فروریختاندن این برج‌ها دولت‌ امریکا دست داشت یا عمداً از وقوع این حادثه جلوگیری نکرده است چون می‌خواستند بنابر دلیلی به افغانستان بیایند و این جغرافیا را بدست بیاورند و پایگاه بزنند.
شرکت‌هایی که امنیت میدان‌های هوایی را به عهده داشتند گفته میشود که مربوط کمپنی‌های یهودی بودند، حدود 4000 کارمند یهودی که درهمانجا کار می‌کردند فقط 5 نفر کشته شدند.

ناتو به رهبری امریکا به تاریخ 7 اکتوبر عملیات بلند مدت آزادی را آغاز کردند و بعد از یک ماه رژیم طالبان سقوط کرد و کنفرانس “بن” را برگزار کردند. باوجودی که ستار سیرت 9 رای گرفته و باید رییس جمهور می‌شد اما حامد کرزی را با 3 رای رییس جمهور ساختند. در سال 2001 افغانستان درگیر با یک گروه تروریستی بود اما حال با گذشت بیست و دو سال و با حمایت ده‌ها کشور خارجی، افغانستان در چنگال چندین گروه تروریستی است.

اینک پس از گذشت بیست و دو سال از حمله آمریکا به افغانستان، تمامی زیربناها نابود شده، صدها هزار تن از مردم ما کشته و مجروح شدند، صدها هزار تن از خانه و کاشانه خود فرار کرده و راهی کشورهای دیگر گردیدند، صدها هزار تن از مناطق شان آواره دیگر شهرها شده اند و... از همه مهمتر اینکه حجب و حیا و شرف و عزت و جوانمردی بنام دموکراسی غربی از میان مردم رخت بربست... و افغانستان دوباره به همان گروهی که آمریکا (بظاهر) بر آنان حمله کرد، تحویل داده شد....

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یازده سپتامبر
آمریکا طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانیکه این ملت احمق تشریف دارند وضعیت همین است و بد تر از این.
در صورت ادامه حماقت منتظر یورش نظامی چین هم باشید.
آقایون ماوویست امیدوارم که مثل خلق و پرچم یا مثل ملا و اخوان پیشقراول نشوید.

>>>   سر نوشت را میتوان از سر نوشت
حاصل بذر از کسیست کو بذر کشت
نا خوانده ملا چسان توان شد؟
نا کشته درو چسان توان هشت

>>>   "در این حملات در سال 2001 نزدیک به 3000 نفر کشته شدند."
آیا کسی میداند که درین چند سال چند نفر انسان در افغانستان کشته شده اند، در حالیکه 90 % مردم افغانستان اصلاّ از حمله به برج های نیویورک اطلاع ندارند، چه رسد که درین حمله دست داشته باشند.
مردم افغانستان قربانی میدهد بدون اینکه مقصر باشند.
نادر

>>>   این یک پلان طرح شده خود آمریکابودکه توسط آن افغانستان را اشغال کرد.

>>>   كارشناسان بر اين باورند كه آمريكا پس از دوران جنگ سرد و حذف كمونيزم، اسلام گرايي را تنها مانع بالقوه و در عين حال بهترين بهانه براي تحكيم سلطه جهاني خود قلمداد مي نمود و به اين جهت تنها به يك بهانه براي خفه كردن سلول هاي تنفسي اسلام گرايي در سرتاسر جهان و سپس تصاحب دنيا نياز داشت ، بهانه ۱۱ سپتامبر.

دولت آمريكا بعدها اين عمليات تروريستي را به گروهك القاعده و طالبان كه هر دو از دست ساخته هاي سردمداران اين كشور در راستاي تامين منافع استكباري بود، نسبت داد وتلاش كرد تا بخشي از منافع خود را در منطقه با اشاعه همين بهانه تضمين كند و بر همين اساس به بهانه مبارزه با تروريزم طرح حمله به كشور اسلامي افغانستان كليد خورد.

به طور یقین دولت آمريكا طراح اصلي حادثه ۱۱ سپتامبر و زمينه ساز اجراي آن بود؛ اسناد و مدارك موجود نيز مويد اين ادعا است. چطور مي توان باور كرد كه آمريكا به عنوان مدعي در اختيار داشتن فناوري برتر اطلاعاتي، رسانه اي و ارتباطاتي در خصوص چرايي علل وقوع اين حادثه با ابهام روبرو باشد.

پذيرش اينكه يك گروه تروريستي با حضور در فرودگاه هاي بين المللي آمريكا به نيت منفجر كردن برجهاي دوقلو و وارد كردن ضربه به منابع اين كشور به راحتي سوارهواپيما شوند، به گونه اي كه دستگاه هاي امنيتي سيا هيچ ظني نبرند؛ دشوار است خصوصا اينكه عمليات سوخت گيري اين هواپيماها كاملا مشكوك بوده است.

باور كردني نيست كه تمام اين برنامه ريزي ها بدون اطلاع دولت و سازمان هاي جاسوسي آمريكا صورت گرفته باشد. لذا می توان به جرات ادعا کرد که برنامه ريز اصلي ۱۱ سپتامبر از سوی سردمداران آمريكايي و صهيونيستي بوده و آنان پشتيبان و زمينه ساز اصلي اين ماجرا بودند تا بهانه اي براي حمله به كشورهايي افغانستان و عراق داشته باشند.

اقداماتي كه پس از اين حادثه ازجانب سردمداران آمريكايي صورت گرفت؛ نشان داد كه آنان در پي پيش دستي در نبرد تمدنها بودند. چرا كه بر اين باورند كه تمدن اسلامي و در پي آن بيداري اسلامي با مولفه هاي ضد نظام سرمايه داري و ضد صهيونيستي و آزادي ملت ها در حال شكل گيري است و در نهايت سبب نابودي تمدن پوشالي و مادي غرب خواهد شد.

آنان با طراحي چنين سناريويي تلاش كردند تا علاوه بر نشان دادن يك چهره خشن و ضد انساني از تمدن اسلامي سبب خنثي شدن چنين حركتي از جانب دنياي اسلام شوند.

واقعه مشكوك ۱۱ سپتامبر و ماجراي حمله هوايي به نيويورك و تخريب برج هاي دوقلوسازمان تجارت جهاني، در طول اين سالها همواره محور توجه سياستمداران و سياست گذاران فرهنگي آمريكا براي ايجاد يك محيط امنيتي در دنيا بوده است.

۱۱ سپتامبر در طي اين سالها فرصت مناسبي در اختيار هاليوود قرار داد تا با ترسيم دنيايي سرشار از نيرنگ و توطئه و تلاش تروريست ها براي دستيابي به سلاح هاي كشتارجمعي و در مقابل مبارزه غرب با ناامني و ظاهرشدن در هيبت منجي جهان و بشريت، تصاوير متعددي از پنجره اين دستگاه تبليغي كاخ سفيد براي جهانيان به نمايش بگذارد.

گشودن فاز جديدي درسياست خارجي آمريكا براي "مبارزه با انقلاب هاي ضد استعماري اين كشور در آسيا و خاورميانه"، "مقابله با نهضت هاي انقلابی اسلامي"، "رواج پروژه اسلام هراسي در جهان" و "فراهم ساختن زمينه ايجاد و پرورش گروه هاي تروريستي حافظ منافع آمريكا" از جمله اهداف اين سناريوي اسرایيلي و آمريكايي بود.

گروه هاي طالبان و القاعده پس ازاين واقعه شكل جدي تري گرفت و آمریکا در راستای منافع خود افغانستان را تحویل آنان داد.

مقامات کاخ سفید بر اين باور بودند كه اجراي اين سناريو با جلوگيري از جهاني شدن اسلام ، مانع اقتدار مسلمانان در جهان مي شود. غربیها در این مدت معامله با طالبان و شبه نظامیان را به جایی رساندند که اکنون اذهان عمومی افغانستان هم می گوید طالبان و تروریست ها دست پرورده خودشان هستند.

مردم می دانند که افراط گرایان اصلا مسلمان نیستند زیرا با این هم قتل و جنایات ثابت کردند که به دستور آمریکا مامورند تا نام اسلام و مسلمانی را در دید مردمان جهان زشت و نامناسب جلوه دهند.

قبل از اینکه آنان به کشور ما لشکر کشی کنند، نه تروریست داشتیم و نه طالب، طالبان ساخته و پرداخته خود غربی ها هستند، همان گونه که سال پیش وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت طالبان پرورش یافته دست خود ما هستند.

مطمئنا دولتمردان کاخ سفید از گسترش روز افزون اسلام در جوامع غربی نگران بوده و هستند. لذا با افزایش حملات انتحاری با نام طالبان، کشتن نیروهای ناتو تحت نام کفار از سوی مسلمان نماهای شبه نظامی و حمایت از حملات تروریستی القاعده، به مردم غرب اسلام هراسی و اسلام ستیزی را القاء می کنند.

اسلام دین خشونت نیست، دین تروریزم نیست، دین جنگ و خونریزی نیست، دین صلح و آرامش و دوستی است. دینی است که برای هر رابطه ای اعم از اجتماعی و فردی قاعده و قانون انسانی دارد و این مسولان غرب هستند که با پرورش تروریستها و حمایت از آنان، اسلام را در دید ملتهای غربی بد جلوه داده اند.

ای کاش آمریکاییها تنها به حمایت از طالبان بسنده کرده بودند. اما آنان طالبان را هم به غرب و هم به چند کشور عربی بخصوص عربستان وابسته کردند تا با جنایات و فتواهای آل سعود این اسلام ستیزی و اسلام هراسی تکمیل شود و اکنون هم که گروه داعش به جمع این تکفیرهای وهابی پیوسته است و جنایاتش هر انسانی را مبهوت حیوانیت آنها می کند.

لذا بر همگان واجب است از این گروه های افراط گرا و تکفیری برائت جسته و هرچه واضح تر رابطه آنها با آمریکا را افشاء سازند تا همه مردم جهان به ویژه مردم آمریکا بدانند که دست مقامات کاخ سفید و رژیم صهیونیستی با این گروه ها در یک کاسه است.

>>>   رفتار غربی ها با خاورميانه مانند رفتار گاو در مغازه‌ی چينی فروشی هست.چند سال پيش دور هم جمع شدند و جلسه گذاشتند به اسم دوستان سوريه و داعش را درست کردند.حالا دو مرتبه جلسه تشکيل دادند تا داعش را از بين ببرند. من فيلم سخنرانی اوباما را يادم هست که می‌گفت: اکنون وقت آن رسيده که دشمنان سابق ما به دوستان جديد ما تبديل شوند و متقاعب آن هزاران طالبی را از زندان گوانتانامو آزاد کرد و به سوريه فرستاد.

>>>   9 سپتامبر قتل احمد شاه مسعود 11 سپامبر ویران شدن برج های امریکا و 14 نومبر حمله امریکا سر افغانستان...فکر کنید اوغان ها...

>>>   امریکا شیطان بزرگ ومستبدجهانی درتلاش بی اتفاق ساختن تمام مسلمان جهان هستند وبعداًمیخواهد اسلام راضعیف ونابود بسازد.
روشنفکران

>>>   اگر به طرز فرو ريختن برج هاي سازمان تجارت جهاني دقت كنيد بيشتر به يك حادثهء بمبگذاري مهندسي شده از داخل ساختمان ها شباهت دارد تا به حادثه ايكه از سبب برخورد هوا پيما ها به انها به وجود آمده باشد. اگر برداشت من از كارتون درست باشد درينجا هم ديده ميشود كه قبل از تصادم طياره ، يكي از برج ها منفجر شده است و شايد اشاره يي باشد به اينكه ، حادثه ؛ ساختگي بوده است. در فلم هاي قديمي هندي هم پيش از انكه بوكس و لگدِ "بچهء فلم " به صورت و يا بدن "بدماش " ، تماس كند بدماش بر زمين ميافتاد !

>>>   سال های حضور امریکا در افغانستان نه تنها تجارت سرسام آور مواد مخدر را به وجود آورد بلکه معادن به یغما رفت و کشور تبدیل به آزمایشگاهی برای تسلیحات نظامی این کشور شد.
مقام های روسیه بارها از تلاش امریکا برای جابه جایی نیروهای داعش از سوریه و عراق به افغانستان گفته اند که هرچند با واکنش تند واشنگتن مواجه شد اما چندان از واقعیت به دور نیست، حضور گروه تروریستی با نام جدید می تواند سبب ایجاد نگرانی های جهانی و سندی برای تداوم حضور امریکا در کشور شود.
واشنگتن با ایجاد طالبان بر ابعاد خشونت تروریسم وسعت بخشید و اکنون نیز با نام داعش در پی ماندگاری در کشور است و حال، افغانستان پس از یازده سپتامبر، سرزمین جنگ است و افراط گری با یک حکومت وابسته و تحت سلطه امریکا.

>>>   چرا به ‌رغم اينكه در برج‌هاي دوقلو چهار هزار يهودي كار مي‌كردند ولي در روز 11 سپتامبر 2001 ، به‌دليل عدم حضور در محل كار خود، هيچ يك از آنان كشته نشدند.

>>>   اگر بخواهید بطور مختصر از هدف آمریکا در این رابطه مطلع شوید باید بگوییم: حادثه 11 سپتامبر فرصتي براي آمريكا ايجاد كرد تا با لشکر کشی به خاورمیانه، استراتژی نظامي خود را تبيين كند. آنها با بهانه حمله به برجهای دوقلو، به راحتی قواعد و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشتند و با مطرح کردن نظریه نسخ شده جنگ عادلانه، زمینه بازگشت به قرون وسطی و اصل توسل به زور و جنگ را پدید آوردند که حمله نظامی آنان به کشورهای خاورمیانه نشانه ای بر این مدعاست.

از مهمترین اهداف آمریکا در تخریب این برجهای کشورش، تسلط بر منابع غنی معدنی خاورمیانه و منابع نفتی جهان عرب بود، که بهانه تروریزم و سلاح های کشتار جمعی بهترین گزینه را در این مورد فراهم آورد. از سوی دیگر مدتها بود واشنگتن به دنبال فضایی برای گسترش امور نظامی و به نوعی ایجاد بی نظمی نوین جهانی می گشت تا در زمان خاصی، آمریکا به عنوان مجری نظم نوین جهانی شود. طرحی که اکنون تا حدودی اجرایی گردیده و آمریکا دایه ی مهربان تر از مادر شده است.

>>>   هر انجینیری میداند که حادثه 11 سپتمبر کار خود دولت امریکا بود برای لشکرکشی به خاورمیانه.دلایل متعدد علمی وجود دارد که باعث سقوط این برجها انفجار از داخل ساختمانها بود که قبلا مامورین استخبارات امریکا جور کرده بودند و نه برخورد طیاره. دولت دیکتاتور و ظالم امریکا برای لشکرکشی به این دروغ کلان ضرورت داشت.عشاق ساده لوح امریکا بدانند وقتی دولت امریکا به جان خود امریکایی ها رحم نمی کند و 3000 امریکایی را برای منافع خود در برجها می کشد آیا برای او جان افغان ها 2 روپیه ارزش خواهد داشت؟ بی خبری و ساده لوحی تا کجا؟ تا کی؟

>>>   یازده سپتامبر پایوازی امریکا ومتحدانش و بخاطر بخاک وخون کشیدن مردم درافغانستان است.

>>>   حادثه یازدهم سپتامبر، هنوز مبهم است!
سیاست آمریکا دوام دار نیست. این کشور در افغانستان یک برنامه طویل المدت دارد. بازی هایی را که آمریکا راه اندازی می کند، یک نوع فشار بر حکومت ما، جهت دستیابی به برخی امتیازات خصوصا درمورد قرارداد امنیتی است. افغانستان از نظر جغرافیایی و استراتژیک برای آمریکا بسیار مهم است و این کشور نمی تواند به سادگی از این مساله چشم پوشی کند.

>>>   سلام
راز حمله یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ قرار نیست که به همین زودیها افشا شود چون عاملین همه زنده اند. فقط از پیامد های این ماجرا میتوان نتیجه گرفت و نظرپردازی نمود. نظر بنده در این مورد این است که این حمله توسط دستگاه جاسوسی سیاه و موساد اسراییل طرح زیزی گردید تا به بهانه آن صدام را از بین ببرند که مبادا روزی به جانبداری از فلسطین به اسراییل حمله نکند و به بهانه القاعده و تروریست های طالبی به افغانستان بیاییند و اینجا را مرکز یا قرارگاه جنگ علیه ایران و چین قرار بدهند (بالای پاکستانی ها در این مورد حسابی بازنکردند زیرا آنها را هر زمان مطیع خود یافتند مهم کشورهای است که مردمانش سرکش اند) و تا به حال میبینیم که هزاران سرباز در افغانستان آمد دونفر (اسامه بن لادن و ملاعمر) را نتوانستند از مخفی گاهشان پیدا کنند آنهم با این وسایل و تجهیزات مدرن کامپیوتری و ستلایتی. زیرا آنها به افغانستان برای نابودی گروههای القاعده و طالبان نیامدند. اینها علاوه براهداف سیاسی دنبال منابع اقتصادی شان است که هدف نهایی شان است نفت عراق - ایران - آسیای میانه و معادن سرشار افغانستان از منابعی است که امریکایها برای آینده شان این منابع را از خود میدانند. بنا برای بدست آوردن این منابع سرشار باید دولت های مزاحم کنار بروند و دولت تابع و مزدور سرکار بیایند تا با خاطر آرام به این اهداف غایی دست یابند
بی گمان از حادثه یازده سپتامبر القاعده آی اس آی طالبان و سایر گروههای ماجراجو و بنیادگرا سود فراوان بردند و کار به جایی کشیده که کرزی حاظر است با ملاعمر قاتل مردم و دشمن تاریخ و کشور ما به مصالحه و مفاهمه وتقسیم قدرت برسد. این از برکت حرکات امریکایهاست
و اما طرح قرآن سوزی بدست بنیادگرای عیسوی در امریکا نتیجه تبلیغات و اعمال غیرانسانی طالبان و القاعده است که خشم موجب خشم کیشش بنیادگرای عیسوی میشود و یا رسم نمودن کاریکاتور حضرت محمد(ص) نیز نتیجه اعمال و برخورد همین گروههای نا مسلمان است که بنام اسلام تبلیغ میشود . میتوان گفت که حتی بی حرمتی به حضرت محمد(ص) و قرآن پاک از دست طالبان و القاعده با پشتوانی آی اس آی پاکستان و برخورد ضدحقوق بشری در ایران است
احمد از چنداول

>>>   با سلام به خوانندگان افغان پیپر
واقعه یازده سپتمبر یک دسیسه ایست که غربی ها مخصوصا امریکا میخواهد از یک طرف اسلام را به یک دین ....به جهانیان معرفی کند و از طرفی هم تحت نام القاعده و تروریزم و طالبان که از طرف خود امریکا و انگیس تاسیس و حمایه میشود میخواهد به آسیای میانه و دیگر مناطق تسلط پیدا کند.
واقعیت از کابل

>>>   بعد از یازدهم سپتامبر در رسانه های امریکایی عکس های خیالی نشر شدند که داخل کوه توره بوره در افغانستان را نشان میداد که مجهز به سیستم های پیشرفته کمپیوتری و تجهیزات مدرن بودند و رهبران القاعده از آنجا حملات یازدهم سپتامبر را رهبری میکردند.
وقتی که سربازان امریکایی به افغانستان آمدند،هزاران سرباز به کوه توره بوره شتافتند که این مرکز را تصرف کنند.
زمانی که در کوه توره بوره به یک غار داخل شدتد،دیدند که یک غار با مساحت چهار متر مربع و یک دوشک کهنه و یک بالشت و یک آفتابه برای وضو و یک چلم و یک چپلک کهنه در آن بود.

>>>   بیست و دوسال پیش آمریکا از پاکستان به خاک افغانستان حمله کرد امسال هم با کمک پاکستان طالبان را مسلط کرد موسس طالبان هم پاکستان و عربستان و آمریکا بودند

>>>   کارو
بجای جنس تازی آفریدم مردم دل پاک
قلوب مردمان را مرکز مهرووفا کردم
رجال خائن ومزدور را درآتش افگندم
سپس خاکستراجساد شانرا برهواکردم
ر

>>>   ما بیچاره ها سالها قبل بارها چیغ میزدیم که روسها ۱۰۰۰ مرتبه نسبت به امریکایی ها بهتر است شما قبول نداشید.اینکه بعد از ۴۰ سال فهمیدیدباز هم خانه تان اباد.

>>>   جناب شماکه باتفنگ امریکایی بطرف روسهاذیروز باافتخار فیرکردیدحال وطنتان را با تاجکستان٬ ازبکستان و...و.... مقایسه کنیدبعدحتما درک خواهیدکردکه خطاکردید یا صواب.من شمارا بخشیدم٬خدا کندتا خودخودراببخشید.

>>>   پس انهایی که بخاطرپیشرفت وترقی وطن از دامن روسها محکم گرفتند لوده نبودند بل لوده انهایی بودند که علیه شان رزمیدند.
>>>   پس از یازده سپتامبر ۲۰۰۱، افغانستان در محراق توجه جهانیان قرار گرفت.
بیش از پنجاه کشور افغانستان را به رسمیت شناختند، نهادهای دولتی فعال شدند و یک نظام مردم سالار به ميان آمد. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، تدوین قانون اساسی تازه و ایجاد فرصت‌ها در زمینه آموزش و پرورش از مسایل مهم آن زمان پنداشته می‌شوند.

پس از سرنگونی حکومت طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی، نشست بُن برگزار شد، اداره موقت در افغانستان به میان آمد و حامد کرزی رییس جمهور موقت شد. پول چاپ شد، سیستم جدید بانکی به وجود آمد، سیستم مخابراتی پیشرفت کرد، مطبوعات و آزدای بیان اوج گرفت، نقش زنان در دولت و زندگی اجتماعی مطرح شد.»

ایجاد قانون اساسی، فعال شدن نهادها و برگزاری انتخابات در افغانستان از مهمترین رویدادهای دو دهه پسین بود؛ اما هر دور انتخابات با تنش‌ها روبرو بود.
مکتب‌های بسیار زیاد ایجاد شد، به همین شکل سیستم‌های اداری افغانستان دوباره فعال شدند، پولیس ملی و اردوی ملی ایجاد شد و افغانستان دوباره در میان کشورها جایگاه خود را پیدا کرد.
پس از سال ۲۰۰۱، افغانستان در توجه جامعه جهانی قرار داشت و به عنوان بزرگترین دریافت کننده کمک‌های بین‌المللی شناخته می‌شد. به همین گونه، ده‌ها نشست بین‌المللی در باره افغانستان برگزار شد.

با این همه، پس از بیست سال و با تحویل افغانستان طالبان، بار دیگر از چشم جامعه جهانی افتاد. هیچ کشوری حکومت کنونی را به رسمیت نشناخته و میلیون‌ها هموطن اکنون در شرایط بحرانی تنها گذاشته شدند.

شیما کابل

>>>   🤔 هر کسیکه در تذکره یا پاسپورت خودش هویت به نام (افغان) را دارد، بدون شک که تروریست قلمداد میشود.

>>>   تمام حرف امریکا دروغ است
چراغ کاخ شیطان بی فروغ است
به تروریست و افراطی شده یار
به کام شان شراب و شهد و دوغ است

>>>   Fayaz Bahrman Nadjimi
وابستگی سردمداران شاخص افغان (پشتون) به کشور های خارجی
ـ میرویس هوتکی - روسیه تزاری.
- احمدشاه درانی ـ کمپنی هند شرقی.
- امیردوست محمد – هند بریتانوی.
- امیر عبدالرحمان ـ هند بریتانوی.
- محمد نادر شاه – هند بریتانوی.
- محمد داوود – اتحاد شوروی سابق.
- تره کی و در ادامه ... – اتحاد شوروی سابق.
- طالبان 1.0 پاکستان.
- کرزی و غنی – ایالات متحده آمریکا.
- طالبان 2.0 ایالات متحده آمریکا.
بیش از دوصد هفتاد سال وابستگی به خارجی ها!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است