شاهراه کابل جلال‌آباد بدلیل لغزش کوه در بسته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۴۰۲/۶/۲۷ کد خبر: 174005 منبع: پرینت

مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت ننگرهار می‌گویند که شاهراه کابل – جلال‌آباد به دلیل لغزش کوه در ساحهٔ ماهیپر از مربوطات ولایت کابل روز یکشنبه ۱۷ سپتامبر (۲۵ سنبله) به روی ترافیک بسته شده است.

عامر قریشی لتون، مسوول مطبوعاتی این ریاست در پیام کوتاهی که به رسانه‌ها فرستاده شده است، به رانندگان توصیه کرده است که تا باز شدن راه از مسیر ولایت کاپیسا بین ولایت‌های کابل و ننگرهار رفت و آمد کنند.
او گفت: "شاهراه کابل – جلال‌آباد به دلیل لغزش کوه در ماهیپر به روی ترافیک بسته شده است، رانندگانی که به کابل می‌روند از سرک ولسوالی تگاب کاپیسا و ولسوالی سروبی ولایت کابل استفاده کنند".
تا اکنون از تلفات انسانی در نتیجۀ لغزش کوه در ساحهٔ ماهیپر گزارش داده نشده است.

به گزارش صدای آمریکا، شاهراه کابل – جلال‌آباد در مقایسه با تمام شاهراه‌های افغانستان، مسیر پرتردد است که نه تنها کابل را به چهار ولایت شرقی کشور وصل می‌کند، بلکه پایتخت افغانستان را به شهر پشاور پاکستان و بندر کراچی متصل می‌کند.
از این مسیر نه تنها برای تجارت و ترانزیت بین افغانستان و پاکستان استفاده می‌شود، بلکه کالاها و کاروان‌های تجارتی تاجران پاکستانی از این مسیر به آسیای میانه نیز رفت و آمد می‌کند.

افغانستان یک کشور محصور در خشکی است و بنا به معلومات تاجران و سرمایه‌گذاران افغان، بندر کراچی و کشورهای آسیای میانه نزدیک‌ترین مسیر به بحر می‌باشد و به همین دلیل تاجران افغان و پاکستانی از این مسیر برای تجارت و ترانزیت بین آسیای جنوبی و آسیای میانه و روسیه استفاده می‌کنند.
این نخستین بار نیست که این شاهراه به دلیل لغزش کوه مسدود می‌شود. سال گذشته این شاهراه چندین بار به دلیل بارندگی و سیل بسته شده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل جلال‌آباد
لغزش کوه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است