کابینه رسمی طالبان اعلام می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۴۰۲/۶/۲۷ کد خبر: 174006 منبع: پرینت

با گذشت بیش از دوسال از اعلام کابینه سرپرست از سوی امارت اسلامی، هنوزهم کابینه رسمی اعلام نشده است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که پس از تصویب قانون اساسی، تکمیل شدن برخی از مسایل در حکومت‌داری و ایجاد یک شورا، کابینه رسمی اعلام خواهد شد.

آقای مجاهد در این باره به طلوع‌نیوز گفت: «قانون ما تاحالی زیر کار است شوراها هنوز سرش بحث جریان دارد در صورتی که نهایی شود این موضوعات تمام بخش‌های حکومت‌داری احیا شود ان شاءالله این موضوع حل می‌شود.»
به گزارش طلوع، سخنگوی امارت اسلامی تاکید می‌ورزد که سرپرست‌وزیران کابینه کنونی از صلاحیت کامل برخوردار هستند و هیچ مانعی در برابر کارهای حکومت‌داری آنان وجود ندارد.
ذبیح‌الله مجاهد افزود: «اینجا دو چیز وجود دارد یکی اجرات حکومت‌داری به گونه چقدر که لازم است پیش می‌رود تمام ادارات فعالیت‌های مسوولانه‌ای انجام می‌دهد.»

پس از اعلام کابینه در شانزدهم سنبله سال ۱۴۰۰ هجری خورشیدی، حضور نداشتن زنان در کابینه کنونی نیز بحث برانگیز بوده است. در حال حاضر ۱۹ وزارتخانه در کشور از سوی سرپرست وزیران طالبان اداره می‌شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابینه طالبان
قانون اساسی
نظرات بینندگان:

>>>   کابینه سرپرست چی کرد که کابینه رسمی چی کند یک لیتر تیل به ۱۱۰ افغانی رسیده بود حالا هم کمی پائین آمد باز سر بالا روان است نرخ تیل طرف آسمان بخیر با آمدن کابینه رسمی شاید به لیتر ۲۰۰ برسد.
این افغانستان چی وقت جور خواهد شد ولله اعلم

>>>   سر پرست یا رسمی و غیر سرپرست چندان تفاوتی با هم ندارد.
همین آش است و همین کاسه
نه ظاهرش تغیر میکند و نه باطن اش
شاید نام ها تغیر کند حتی قوم و تبارش هم تغیر نخواهد کرد.
کابینه طالبان کابینه مجری است و مامور مهم این است که آمر چه فرماید.

>>>   این کابینه دروغی است که در پاکستان ساخته شده حکومت طالبان را در افغانستان هیچ یکی از اقوام غیر پشتون قبول ندارند این حکومت فقط برای تروریستها قابل قبول این حکومت باید زمینه انتخابات آزاد و انتقال قدرت را به مردم افغانستان مساعد بسازد مردم افغانستان یک حکومت مردمی میخواهند نه نوکر و غلام علقه بگوش پاکستانیها مردم افغانستان هوشیار باشید که این طائفه جاهل حکومت افغانستان را نمی خواهند بلکه خود افغانستان را میخواهند این تروریستها میخواهند همه اقوام غیر پشتون را از افغانستان بیرون برانند و خودشان را صاحب اختیار همه افغانستان بسازند کاری را که اجداد ملعون اینها نتوانسته اینها میخواهند سر مردم افغانستان تحمیل کنند اقوام شریف غیر پشتون از هر طریقی که میتوانید بر علیه تروریستان بپاخیزید حتی اگر توانستید یک جمله یک کلام در شبکه های مجازی بر علیه تروریستان و داعشیان بنویسید تا مردم افغانستان فریب مزدوران را نخورند ...
Ashraf Haidari از مسجد سفید قلعه شاده غرب کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است