آلمان از برنامه تخلیه افغان‌ها حمایت نمی کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۴۰۲/۶/۲۷ کد خبر: 174007 منبع: پرینت

المان دیگرعلاقه ی به تخلیه افراد آسیب پذیر درافغانستان ندارد.
یازده ماه پس از راه اندازی برنامه پذیرش حکومت آلمان برای کسانی که در معرض خطر جدی در افغانستان هستند، هنوز هم کسی به آلمان نیامده است. ۴۰ هزار افغان واجد شرایط قرار بود تحت این برنامه پذیرفته شوند.

در پاسخ حکومت آلمان به درخواست جناح چپ‌ها آمده است: «اولین ورود افراد با تاییدی پذیرش تحت برنامه پذیرش حکومت فدرال فعلا در حال آماده سازی است و قرار است به سرعت انجام شود.»
به نقل از دویچه وله، ارقام موجود حاکی از آن است که تعداد زیادی از افغان ها، از طریق این برنامه اجازه ورود به دست نمی‌آورند. طبق اعلام حکومت فدرال آلمان، تا تاریخ ۶ سپتمبر فقط ۲۰ نفر از طریق این برنامه پذیرفته شده اند و در مورد آنها فرآیند ویزا آغاز و بررسی های امنیتی نیز انجام شده است.

کلارا بانگر، سیاستمدار امور پناهندگی حزب چپ‌های آلمان گفت: «این یک بیلانس زیرزمینی است.» او در ادامه گفته است: «من تعجب می‌کنم که آیا حکومت فدرال همچنان سرگرم پیشبرد کار روی اجرای جدی برنامه پذیرش افغان ها است یا اینکه منتظر است تا علاقه عمومی به این موضوع کاهش یابد و بتواند از این وعده اش بی سر و صدا بیرون آید.» او می‌گوید که اما افغان ها از مجراهای دیگر اغلب با حمایت باندهای قاچاقبر خود را به آلمان می‌رسانند.
بانگر همچنین از زمان طولانی انتظار افغان های که تحت برنامه الحاق اعضای خانواده باید به آلمان بیایند، شدیداً انتقاد کرد. حکومت فدرال همچنین گفته است که در حال حاضر برای این افراد زمان انتظار برای گرفتن وقت ملاقات در نمایندگی های دیپلوماتیک این کشور در اسلام آباد و تهران، بیش از یک سال است.

محمود منجم زاده

(عفو بین‌الملل: آینده و امید هزاران دختر در افغانستان درخطر است.
به گفته اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان (بامف) در هشت ماه نخست سال جاری، ۳۵ هزار و ۷۹۸ افغان برای اولین بار در این کشور درخواست پناهندگی داده اند. پس از سوریه، افغانستان دومین کشوری است که شمار زیادی از مهاجران اش پس از قدرت گیری طالبان در سال ۲۰۲۱ خود را به آلمان رسانده اند.

حکومت فدرال آلمان بیش از ۴۰ هزار افغان و اعضای نزدیک خانواده آنها را که به ویژه در معرض خطر هستند و واجد شرایط پذیرش می‌باشند وعده پذیرش داده است. حدود ۲۴ هزار و ۸۰۰ تن آنان را کارمندان محلی سابق و خانواده های شان تشکیل می‌دهند. افزون بر این بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ فرد دیگر که به دلیل تعهدشان به دموکراسی مورد توجه قرار می‌گیرند و به ویژه در معرض خطر اند، در نظر گرفته شده اند تا در چوکات این برنامه به آلمان بیایند.
الکساندر تروم، سخنگوی سیاست داخلی فراکسیون حزب دموکرات مسیحی (سی دی یو)، به دلیل افزایش رقم پناهندگان، خواستار پایان دادن به این برنامه پذیرش شده است.)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
برنامه تخلیه
نظرات بینندگان:

>>>   در آلمان ششصد و پنجاه هزار افغان رندگی میکند که بعد از پاکستان و ایران مقام سوم را در پذیرش افغانها دارد. در هیچ کشور اروپایی دیگر به اندازه آلمان تعداد افغانها زیاد نیست.
کشور امریکا سی برابر آلمان مساحت دارد. تنها پنجاه هزار افغان در آنجا سکونت دارند.
نظر به مساحت اش امریکا باید هژذه میلیون افغان را منحیث پناهنده بپذیرد.

>>>   امریکا و غرب خود طالبان را ساختند و خود بر افغانستان حاکمش گماشتند.
پس توقع خیر از غرب و امریکا و از جمله آلمان ... بیش نیست.

>>>   به نظر دهنده دوم!
گروپ طالبان توسط بی نظیر بوتو و بیل کلینتن رییس جمهور وقت امریکا بعد از مسافرت بی نظیر بوتو به واشنگتن صورت گرفت.
این زمانی بود که روابط بیل کلینتن هم با کشور های اروپایی خوب نبود و هم با روسیه و هم با دولت ربانی در افغانستان که در همکاری با روسیه،توافقات صلح را بین دولت تاجکستان و مخالفین دولت تاجکستان امضأ کردند و در تاجکستان صلح برقرار شد.
در همان زمان بیل کلینتن گروپ های چیچین را نیز برضد روسیه ساخته بود که با شروع ریاست جمهوری پوتین، پوتین این گروه را از بین برد و در عوض رمضان قدیروف را که از وابستگان این گروپ بود و از مبارزات مسلحانه دست کشیده بود،به رهبری چیچین انتصاب کزد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است