هزار بورسیه تحصیلی هند برای افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۴۰۲/۶/۲۸ کد خبر: 174012 منبع: پرینت

هند، هزار بورسیه برای تحصیلات عالی را برای جوانان افغان اعلام کرده است.
سفارت افغانستان در دهلی نو در بیانیه‌ای گفته که حکومت هند این بورسیه‌ها را برای مقاطع لیسانس و ماستری به جوانان افغان قبل از سال تحصیلی ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ از طریق آنلاین فراهم می‌کند.
براساس بیانیه سفارت، ثبت نام برای این بورسیه‌های تحصیلی آنلاین از شانزدهم سپتامبر آغاز شده و تا ۲۲ این ماه ادامه دارد.
این بورسیه‌های تحصیلی از سوی هند در حالی اعلام شده که از دسامبر ۲۰۲۲ دروازه‌های دانشگاه ها به روی دانش آموزان دختر مسدود اند.

شورای روابط فرهنگی هند (ICCR) در وب‌سایت خود نوشته که این بورسیه از طریق پورتال‌ای وی بی‌ یا ِ(e-Vidya Bharati) به گونۀ آنلاین اجرا می‌شود.
آی سی سی آر اعلام کرده است که این بورسیه‌ها در رشته‌های مدیریت و تجارت، اقتصاد، کمپیوتر، ساینس، هنر و دیگر رشته‌ها برای سال ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ می‌باشد.
در وب‌سایت شورای روابط فرهنگی هند آمده که این بورسیه تنها شامل پرداخت هزینه دانشگاه است و شامل مدد معاش نمی‌شود.

این در حالی است که شماری از دانشجویان افغان در هند که تازه از دوره‌های تحصیلی‌شان فارغ شدند و در انتظار بورسیه‌های دولت هند بودند، می‌گوید که آنان در بی‌سرنوشتی بسر می‌برند.
به گزارش رادیو آزادی، این شمار از دانشجویان راهپیمایی‌هایی را در گذشته برگزار کرده بودند و از دولت هند خواسته بودند که در قسمت بورسیه و ویزه برایشان همکاری کند.
هرچند برخی از دانشگاه ها صنوف آنلاین را برای این دانشجویان برگزار کرد، اما برخی از این دانشجویان گفتند که به دلیل مشکل برق و اینترنت نتوانستند سمسترهای باقی مانده‌شان را تکمیل کنند.

این در حالی است که پس از سقوط نظام پیشن دولت هند یک هزار بورسیۀ تحصیلی را از طریق آسی سی آر به دانشجویانی اعطا کرد که در هند به سر می‌بردند. مانند سال‌های گذشته امسال نیز دانشجویان در انتظار چنین روندی بودند.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بورسیه تحصیلی
هند افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   هند اگر صداقت دارد در مورد دانشجویان افغانستانی شامل در نهاد های عالی تحصلی هند تصمیم انسانی بگیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است