افغانستان را رها کردیم، اوکراین و اسراییل را نیز...
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۴۰۲/۸/۶ کد خبر: 174275 منبع: پرینت

نیکی هیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ، فرماندار سابق جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی و سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل با انتقاد از سیاست‌های دولت بایدن گفت که آمریکا شکست خود در افغانستان را پذیرفته است و این کشور در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد.
به گزارش تسنیم، وی با اظهار این که آمریکا باید از اسراییل و اوکراین حمایت کند، گفت: مهم است که ما هر دو کار انجام بدهیم. دلیل آن نیز این است که اتحادی شرارت‌بار میان چین و روسیه که خود را شریک بی حد و حصر یکدیگر می‌خوانند و ایران وجود دارد. چین واردات نفت خود از ایران را افزایش داده است. روسیه پهپادها و موشک‌های خود را از ایران می‌گیرد.

هیلی در گفتگو با «نیوزمکس» گفت: اگر به اوکراین نگاه کنید، متوجه می‌شوید که کسی بیشتر از تایوان خواستار کمک به اوکراینی‌ها نیست. دلیلش این است که اگر اوکراین پیروز شود، چین به سراغ تایوان نمی‌رود. کسی بیش از اوکراینی‌ها خواهان کمک به اسراییل نیست چراکه می‌دانند اگر ما به اسراییل کمک کنیم، به آن‌ها نیز کمک خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: بدترین سیگنالی که می‌توانیم به جهان بفرستیم این است که بگوییم می‌خواهیم اوکراین را رها کنیم و به سوی اسراییل سوق پیدا کنیم. اگر این کار را انجام دهیم، حدس بزنید چه می‌شود؟ در نهایت اسراییل را هم رها خواهیم کرد. همانطور که ما شکست خود را در افغانستان پذیرفته‌ایم.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیلی افغانستان
اوکراین اسراییل
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا چقدر زباله داره. از بایدن حمال که رئیس جمهور امریکاست تا این زباله هندی .
طویله (امریکا) به آخر خط رسیده و شاید تا 2030 تجزیه شود و دیگر مردم دنیا از شرارت رژیم وحشی و آدمکش امریکا در امان بشوند.

>>>   گپ های بارک اوباما رییس جمهور پیشین امریکا را تکرار میکند.
زمانی که بارک اوباما رییس جمهور امریکا شد، او گفت که اشتباه ما این بود که ما در عین حالی که در جنگ افغانستان بودیم،به عراق لشکر کشی کردیم و در نتیجه در جنگ افغانستان به مشکلات مواجه شدیم.
او اعلان کرد که تعداد سربازان امریکایی را در افغانستان به یکصد و بیست هزار سرباز میرسانیم. او همچنان یک جنرال امریکایی را که از خود در عراق شتارت نشان داده بود،یعنی جنرال پتروس را مسئول قوای نظامی در افغانستان مقرر کرد.
بعداً دیدند که جنگ در افغانستان شدت گرفت و نتیجه نداد،اعلان کردند که منبعد ما نیرو های افغان را آموزش میدهیم که خود افغان ها در مقابل طالبان بجنگند و ما آهسته آهسته تیرو های خود را کاهش میدهیم.
عین کار را روس ها نیز در دهه هشتاد در مقابل مجاهدین کردند. از سال ۱۹۷۷ شروع به اخراج قوای خود کردند و نیرو های افغانستان را اًموزش دادند و تمویل و تجهیز کردند، اما با تجزیه شوروی و قطع کمک های شوروی و وساطت ملل متحد،داکتر نجیب مجبور به استعفی شد و مجاهدین آمدند و کابل را گرفتند.
در مورد امریکایی ها نیز چنین شد.
مذاکرات دوحه در قطر شروع شد و از اشرف غنی خواستند دولت مشترک با رهبری طالبان تشکیل بدهد، اما اشرف غنی قبول نکرد و در امریکا نیز دولت تغیر خورد و دموکرات ها سر قدرت شدند و دولت دوباره به طالبان سپرده شد.
اما اساس همه جنگ ها برای امریکا به سه دلیل صورت میگیرد:
حمله نظامی خود امریکا به یک کشور که برای جنگ ده ها و صد ها ملیارد دلار بودجه میگیرد که یا منجر به اشغال دایمی آن کشور میشود و یا هم جنگ طولانی میشود و روسای جمهور تبدیل میشوند و در مبارزات انتخاباتی خود را طرفدار صلح اعلان میکنند و در نتیجه به قدرت که رسیدند،قوای خود را از آن کشور بیرون میکنند.اما بودجه برای جنگ و فروش سلاح از بین نمیرود و اینجا دلیل دوم بمیان می آید:
یک کشور را توسط توطئه و دسیسه وادار به حمله به یک کشور دیگر میکند و در نتیجه کشوری را که به او حمله شده است ،مظلوم قرار میدهد و خود را طرفدار آن قرار میدهد و باز از پارلمان ده ها و صد ها ملیارد دلار بودجه برای جنگ به طرفداری کشور مظلوم میگیرد. مثل جنگ افغانستان در مقابل روس ها و اوکراین در مقابل روس ها.
دلیل سوم فروش سلاح است.
در تمام نقاط دنیا امریکا دشمنی بین کشور ها را براه انداخته است و در اکثر نقاط پایگاه نظامی دارد و برای این کشور ها دشمن تراشیده است و در نتیجه بخاطر جلوگیری از خطر حمله ازین کشور ها،به این کشور ها سلاح میغروشد و ازین کشور ها در خواست میکند که مصارف نظامی خویش را بخاطر حفظ امنیت خویش بالا ببرند یعنی از امریکا سلاح خریده بروند و سلاح های کهنه خود را از بین ببرند.
مثلاً برای کشور های عربی،ایران را دشمن ساختند. برای اسراییل،فلسطین و کشور های مسلمان را، برای کوریای جنوبی،کوریای شمالی را، برای جاپان،روسیه را، برای کشور های اروپایی عضو ناتو،روسیه را، برای کشور های امریکای لاتین،کیوبا و ونزویلا و نیکاراگوا و غیره را.
پس اساس همه جنگ ها عبارت از منافع توسعه طلبی و اقتصادی و بودجه گرفتن دولت های امریکا برای این جنگ ها است.

>>>   این سه کشور با اتحاد شرارت بار خود به دنبال حذف بی عدالتی در ساختار جهانی هستند. یکی از اهدافشان همین است که شما مدام پول چاپ کنید و به همه کمک کنید. هم اکراین هم اسقاطیل.
شما خونهای زیادی ریخته اید.بالاخره آه مردمان بی گناه چه در خراسان اشغالی چه عراق چه یمن چه فلسطین چه اکراین چه افریقا چه ویتنام چه .... دامان شما را گرفته است.
همین که طی دو سه ماه سقف بدهی را از ۳۱ تریلیون و خورده‌ای به ۳۴ تریلیون رساندید مایه تشکر و سپاسگزاری ماست. باز هم پول چاپ کرده کمک کنید. اکراین و اسقاطیل و تایوان چیست؟ ما هم در ایران با شما موافقیم که باید کمک مالی سنگین به اسقاطیل بکنید چون خسارتهایش در این جنگ تاکنون دست کم سه تریلیون دلار بوده است. اسقاطیل به اندازه تمام مدتی که امریکا در خراسان اشغالی بود تنها در ده روز اول جنگ بمب بر سر مردم غزه ریخت. به این بچه لوس خود پس از پایان جنگ کمک کنید تا بخشی از خسارات را جبران کند. نیکی هیلی رای ما تویی.
همین که نتوانی یک ماه چندمیلیارد دلار سود اوراق قرضه را به مردم خود بدهی شروع جنگ داخلی خواهد بود. ما به آنجا نگاه میکنیم.

>>>   نیکی هیلی ظاهر قضیه را بسیار خوب تشریح کرده اما چنین نیست, امریکا خیلی خوب مدیریت دارد بر اوضاع.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است